דגל גאווה Marcbruxelle depositephotos.com
דגל גאווה Marcbruxelle depositephotos.com

היום מצעד גאווה ברחובות: צירים מרכזיים ייחסמו, כדאי להתעדכן בהסדרי התנועה

המצעד, הבמה המרכזית, והאפטר פארטי: אירוע גאווה יתקיים בעיר משעות אחר הצהריים, המשטרה תפעיל גם שוטרים סמויים, רחובות מרכזיים ייחסמו לתנועה

פורסם בתאריך: 29.6.23 09:14

-->

מצעד הגאווה יתקיים היום, חמישי, ברחובות. ההתכנסות תהיה בשעה 17:00 בכניסה הדרומית לתחנת הרכבת, שם יהיו פינות ישיבה למשפחות, דוכן להכנת שלטים, דוכן צבעי פנים ופעילויות נוספות. ב-18:00 תתחיל הצעידה המשותפת לאורך רחוב הרצל, צפויים להיות בה גושים של ארגוני הקהילה הגאה ושל ארגונים חברתיים נוספים. ב-18:30 יפתח מתחם הבמה המרכזית, עם דוכנים של ארגוני הקהילה ומגוון אמנים והופעות, בהרצל פינת אייזנברג. ב-20:30 תחל אפטר פרטי.

את הפרטים המלאים ניתן למצוא באיוונט של המצעד – https://did.li/RehovotPride

בשל המצעד יהיו שינויים גדולים בהסדרי התנועה בהם גם חסימת רחובות. מדוברות המשטרה (מרחב שפלה) נמסר כי משטרת ישראל השלימה היערכותה לקיום אירוע "מצעד הגאווה" ברחובות, היום, בין השעות 17:00-22:00. שוטרים רבים, גלויים וסמויים, יפרסו כחלק ממערכים לשמירת הביטחון, הסדר הציבורי והתנועה.

לצורך קיום הצעדה יבוצעו כאמור שינויים בהסדרי התנועה, החניה ותנועת התחבורה הציבורית כמפורט להלן:

בין השעות 15:00-19:00:
▪ תחסם צומת פארק המדע לכיוון דרום, רחובות פרופ' הלל וחנן אופנהיימר, הרצל.
▪ תחסם הכניסה לחניון הדרומי של רכבת רחוב שרה ושמואל גוטהילף.
▪ יציאה מחניון הרכבת תתאפשר דרך מוזיאון הפרדסנות.
▪ תחסם הכניסה לפקולטה לחקלאות מרחוב הרצל.
▪ ייחסם רחוב חנקין הרצל.
▪ ייחסם רחוב ארתור רופין.
▪ תחסם דרך יבנה לכיוון הרצל במפגש עם רחוב הרימון.

בין השעות 15:00-22:00:
▪ ייחסם רחוב א.ד. גורדון לכיוון הרצל צפון.
▪ ייחסם רחוב הנשיא הראשון במפגש עם רחוב שז"ל.
▪ ייחסמו רחוב יהודה גור במפגש עם רחוב אליעזר בן יהודה.
▪ ייחסם רחוב ויצמן תמנע הנסיעה לרחוב הרצל צפון.
▪ ייחסם רחוב בן יהודה תמנע הנסיעה לרחוב הרצל צפון.

ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות להימנע מלהגיע לאזורים החסומים, ולהישמע להנחיות השוטרים שיוצבו בצירים. לא תותר הכנסת כלי נשק, כלי זכוכית, אופניים חשמליים ואלכוהול למתחם הצעדה והאירוע. על כל מקרה מעורר חשד יש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל.

את המצעד מארגנים ארגונים שונים וביניהם ארגון "קוויר בעיר". חברת הארגון, מאיה גליל, אמרה: "לא יאמן שזה המצעד השישי שלנו ברחובות. לפני שש שנים, עם המצעד הראשון, קמה ברחובות קהילת "קוויר בעיר" – קהילה שנפגשת, חולמת, מתפתחת, יוצרת ומשנה מציאות. השנה קם פורום הלהט"ב הרחובותי, שמאגד בתוכו התארגנויות שונות שפועלות ללא הרף למען הקהילה בעיר שלנו. מדהים לראות מה יכול לקרות כשאנחנו מתאגדות כקהילה. השנה האחרונה לא הייתה קלה לקהילה הגאה, כמו להרבה קהילות אחרות. מצעד הגאווה נולד מתוך היסטוריה של מאבק ושל תקווה, ואנחנו מתרגשות כל כך להמשיך את המסורת הזאת גם כאן ברחובות. הפעם יותר מתמיד, נצעד ללא פחד ועם המון תקווה ואמונה בעתיד המשותף שלנו, בקהילה המדהימה שלנו. תביאו את הילדים, תביאו את החברות, בואו כולן.ם להשמיע קול גדול ולחגוג את הקהילה הגאה כאן בעיר".

חברת המועצה איטל בציר אלשיך, שמעורבת בהפקת המצעד מדי שנה, אמרה: "מזה מספר שנים אני מפצירה בעירייה ובעומד בראשה, וגם השנה פניתי שוב לראש העיר ולחבריי בגוש החילוני, לעמוד על כך שיש לתת במה וביטוי במרחב הציבורי לקהילה הגאה בייחוד בזמנים של היום. מדובר בשלטים ופרסומים שיופיעו עם לוגו עירוני ברחבי העיר, באתר ובפייסבוק וכמובן תליית דגלים במהלך כל החודש ברחובות הראשיים. ואכן לאחר הפצרות והעלאת הנושא לסדר יום, התבשרנו שאתמול נתלו כמה דגלי גאווה במקטע מסוים. כל שינוי מתחיל בצעד קטן".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר