יעקב סנדלר ונכדתו.צילום: דובר צה״ל
יעקב סנדלר ונכדתו אביה. צילום: דובר צה״ל

הסב נלחם בתעלת סואץ, הנכדה מספרת כיום את סיפור אותו קרב

יעקב סנדלר השתתף בקרבות מול המצרים כסמג"ד 54 בחטיבה 11. נכדתו, אביה, מספרת את סיפור אותו קרב לחיילים צעירים: "אני זוכה כל יום להתגאות בסבא שלי שלחם בגבורה ובאומץ"

פורסם בתאריך: 23.6.23 11:25

-->

יעקב סנדלר תושב רחובות הוא לוחם עבר ממלחמת יום הכיפורים מחטיבה 11. סנדלר הוא גם סבה של אביה, תושבת בית עובד, המשרתת במוזיאון יד לשיריון בלטרון ומעבירה את סיפור המלחמה שלו לחיילי ההווה.

יעקב לחם במלחמת יום הכיפורים כסמג"ד 54 בחטיבה 11. שם הוא תפס קו בצידה הצפוני של תעלת סואץ, כחלק מתעסוקה מבצעית שגרתית. אבל הוא לא חשב, כשסיים את התעסוקה המבצעית, שיחלוף רק שבוע והוא יחזור להילחם עם הגדוד שלו בדיוק באותה נקודה בה היו בתעסוקה.

כעת, 50 שנים אחרי, נכדתו של יעקב, אביה סנדלר, המשרתת כמש"קית חינוך בלטרון, מלמדת ומרצה על אותם סיפורי קרבות בהם סבה לחם.

 

 

אביה מספרת: "אני גאה לקום כל בוקר ולספר את סיפורו של סבא שלי לדור הצעיר בצה"ל, אני זוכה כל יום להתגאות בסבא שלי שלחם בגבורה ובאומץ לב במלחמה".

השבוע התקיימה עצרת "לאורם" של פיקוד הדרום, במסגרתה הוקירו את לוחמי העבר ממלחמת יום הכיפורים שלחמו באומץ לב ובגבורה רבה. בעצרת הנציחו גם את אלה שנפלו בקרב על הגנת מדינת ישראל ובזכותם אנחנו פה היום.

בין הנוכחים היו יעקב סנדלר ומשפחתו.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר