תלמידי בית הספר סמילנסקי צילום: דוברות
תלמידי בית הספר סמילנסקי, זכו בתחרות החלל הארצית צילום: דוברות

עיר המדע: תלמידי בית הספר סמילנסקי זכו במקום הראשון בגמר אולימפיאדת החלל

זה הפרויקט המנצח שהציגו התלמידים מרחובות: לוויין הממיר את אנרגיית השמש בחלל לקרן לייזר המועברת לתחנה קרקעית ניידת ליצור חשמל

פורסם בתאריך: 14.6.23 12:40

-->

תלמידות ותלמידי בי"ס סמילנסקי זכו השבוע במקום הראשון באולימפיאדת החלל של ישראל. התלמידים הציגו פרויקט אנרגיה "ירוק" ובנו לוויין הממיר את אנרגיית השמש בחלל לקרן לייזר המועברת לתחנה קרקעית ניידת ליצור חשמל.

השבוע כאמור, התקיים הגמר הגדול בו הציגה כל אחת מהנבחרות המתחרות את פרויקט הגמר שלה אל מול חבר השופטים, שכלל גם את אורי אורון, מנהל סוכנות החלל הישראלית.

התלמידות והתלמידים תכננו משימת חלל ובנו לוויין הממיר את אנרגיית השמש בחלל לקרן לייזר המועברת לתחנה קרקעית ניידת ליצור חשמל הממוקמת בכדור הארץ. תלמידי נבחרת סמילנסקי הפגינו ידע רב ושיתוף פעולה מרשים, כפי שעשו לכל אורך התחרות וכאמור, זכו במקום הראשון.

את בית הספר סמילנסקי מנהלת אפרת אלון ואת נבחרת החלל של תלמידי כיתה ו' מובילה רכזת המדעים של בית הספר, עידית שטיגל קוריאט.

 

שרית זלצמן, רכזת טכנולוגיה ומצוינות עירונית שריכזה השנה את הפעילות של נבחרות החלל בעיר, אמרה: ״השנה ליוויתי לאורך כל השנה את נבחרות החלל שלנו. מרגישה שהייתי שותפה לתהליך מדהים ומעצים של תלמידים, תלמידות ובני נוער רבים בעיר. במהלך השנה זכיתי להכיר ילדים ובני נוער סקרנים, נבונים ויצירתיים שעולם המדע והחלל מאד מעניין אותם וגורם להם להעמיק וללמוד עליו. ההתרגשות הגיעה לשיאה כאשר הנבחרת שלנו זכתה במקום הראשון. תלמידות ותלמידי הנבחרת שלטו היטב בנושא אנרגיה ירוקה, הפגינו רצינות וחדשנות ברעיון שלהם בד בבד עם עבודת צוות ושיתוף פעולה מדהים לכל אורך התחרות".

זהר בלום, מחזיק תיק החינוך,והמתמודד לראשות העיר בירך את התלמידים הזוכים: "אני גאה בנבחרת תלמידי כיתה ו' מבית הספר סמילנסקי ובצוות החינוכי על זכייה זו. אני בטוח שתלמידי דור העתיד של רחובות ימשיכו להוביל את מערכת החינוך הארצית ויוכיחו לנו כי השמים הם לא הגבול עבורם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר