עבודות הקמת מאגר מים בקרית משה ברחובות, צילום דובורת העירייה
עבודות הקמת מאגר מים בקרית משה ברחובות, צילום דובורת העירייה

החלו העבודות להקמת מאגר מים בשכונת קרית משה

המאגר צפוי לפתור את בעיות הניקוז איתן מתמודדת העיר בימים גשומים ולמנוע הצפות. היקף ההשקעה: כ-40 מיליון שקלים. השטח: כ-55 דונם

פורסם בתאריך: 19.5.23 10:16

-->

עיריית רחובות והל"ר החלו בעבודות להקמת מאגר מים עירוני בקריית משה. מאגר זה צפוי לפתור את בעיות הניקוז איתן מתמודדת העיר בימים גשומים, למנוע הצפות ולשפר את איכות החיים של תושבי העיר ככלל ותושבי דרום ומערב העיר בפרט. בהקמת המאגר משקיעה העירייה כ-40 מיליון שקלים והוא יוקם על שטח של כ- 55 דונמים.

כזכור, בשנה שעברה חתמה עיריית רחובות על הסכם הגג הגדול בישראל להתחדשות עירונית, במסגרתו שכונת קריית משה תשנה את פניה ותהפוך לאחת השכונות החדשות והיפות בישראל. עם העבודות לקידום ההתחדשות העירונית בעיר, מתחיל תהליך לשדרוג התשתיות העירוניות.

בשבוע האחרון החלה החברה לפיתוח רחובות בעבודות להקמת מאגר המים העירוני ממערב לכביש 411, סמוך לשכונת קריית משה. הקמת המאגר כוללת חפירה של קרוב לחצי מיליון מ"ק אדמה בעלות של עשרות מיליוני שקלים, והוא עתיד לקלוט 150 אלף מ"ק מי גשמים שעד היום נוקזו במערכות הישנות בשכונת קריית משה.

 

המאגר ייתן מענה מיטבי לבעיות הניקוז, הגורמות להצפות בימים גשומים. בעתיד צפוי המאגר  להתחבר לתשתית הניקוז העירונית באמצעות פרויקט מורכב המעביר מים בדחיקה מתחת לכביש 411 ולאחר מכן דרך מערכת משאבות על מערכות הניקוז של נתיבי ישראל בכביש 411. הקמת המאגר היא אבן דרך נוספת בקידום הסכם הגג לעיר, במסגרתו עתידות להיבנות כ-11,000 יח"ד בשכונת קריית משה. התכנית כוללת הקמת תשתיות חדשות, פארקים וריאות ירוקות, שדרוג מערך הכבישים ברחבי העיר ועוד.

מנכ"ל הלר, ניסים סלמן: "תפקידנו הוא לייצר את התשתית הטובה ביותר להתחדשות העירונית בשכונת קריית משה בפרט ולשדרוג העיר רחובות בכלל. עוד השנה צפויות התחלות הבניה של אלפי יח"ד והתנעה של מספר מתחמי פינוי בינוי בשכונה לאחר סבב סבסוד מוצלח בהיקף של 210 מיליון שקלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר