בניין עיריית רחובות
בניין עיריית רחובות דוברות העירייה

רחובות הצטרפה חלקית למאבק נגד קרן הארנונה: "חוק שנולד בחטא"

העירייה השביתה את שרותי קבלת הקהל שלה, אך כדי להקל על התלמידים את החזרה לשגרה החליטה שלא להשבית את מערכת החינוך

פורסם בתאריך: 15.5.23 09:31

-->

המאבק על כספי הארנונה של התושבים עולה מדרגה: עיריית רחובות הצטרפה לשביתה ברשויות המקומיות שהחלה הבוקר (שני) וזאת על רקע כוונת הממשלה להעביר את קרן הארנונה בחוק ההסדרים לקראת אישור תקציב המדינה. עם זאת ברחובות הוחלט שלא להשבית את מערכת החינוך. בהודעה שיצאה אמש (ראשון)  נאמר כי בעקבות מצב החירום שהתרחש בשבוע האחרון ובו העיר רחובות ספגה פגיעה ישירה, הוחלט כי מערכת החינוך העירונית תעבוד כסדרה, ללא שינויים. זאת כדי להקל על ההורים והילדים ועל מנת לחזור לשגרת לימודים במהירות האפשרית.

עם זאת, לאות הזדהות עם מרכז השלטון המקומי, עיריית רחובות לא תקבל קהל במשרדי העירייה והאגפים השונים. המוקד העירוני ימשיך להיות זמין לפניות בכל עת.

אז מה זאת בדיוק קרן הארנונה? מדובר ביוזמה של משרד האוצר שמטרתה לחייב את הרשויות המקומיות להקצות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים (הגבוהה יותר מזו של מגורים) לטובת תמרוץ בניה בערים המוחלשות. לפי ההצעה, כל רשות תעביר לקרן ייעודית שתוקם לכך סכום של בין 10% עד 28% מרווח הארנונה השנתי שלה. הכסף שייאסף יחולק חזרה לרשויות כולם כנגד כל היתר בניה למגורים שתפיק הרשות. במשרד האוצר מאמינים כי בדרך הזאת יהיה תמריץ לבנייה למגורים בניגוד למצב כיום.

 

 

זהר בלום, המועמד לראשות עיר, גינה בחריפות את הכוונה של הממשלה לחוקק את חוק קרן הארנונה. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב בלום: "אני מתנגד חד משמעית לחוק קרן הארנונה, הגיע הזמן לגנוז את החוק שנולד בחטא. מדובר בחוק שמאפשר לממשלת ישראל להיכנס לכיסי משלמי הארנונה ולהשתמש בהם לצרכים קואליציוניים וסקטוריאליים שונים במקום לרווחת התושבות והתושבים. אני תומך במאבקו של חיים ביבס, ראש מרכז השלטון המקומי וקורא לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ, להקשיב לזעקתן של הרשויות המקומיות. הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעשת ותחזק את הפריפריה הגיאוגרפית והכלכלית באמצעות תקצוב ישיר ולא על גבן של הרשויות המקומיות ומשלמי הארנונה".

זהר בלום- צילום גיא כושי ויריב פיין

זהר בלום צילום גיא כושי ויריב פיין

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר