חלקי טיל שהוצאו מהאדמה על ידי חבלני משטרה ברחובות, צילום דוברות העירייה
חלקי טיל שהוצאו מהאדמה על ידי חבלני משטרה ברחובות, צילום דוברות העירייה

מסתמן: הבניין שנפגע מטיל לא ייהרס אלא ישוקם ויחוזק

כך הודיעה לדיירים מהנדסת העיר לאחר שהבניין נבדק. החל שיקום מוזיאון השואה והתקומה ומרכז תאיר

פורסם בתאריך: 15.5.23 08:15

-->

העירייה הודיעה אתמול כי הבניין שנפגע בשבוע שעבר מטיל ששוגר מרצועת עזה לא ייהרס, אלא ישוקם ויחוזק. אתמול הגיעו חבלני משטרה על מנת להוציא בזהירות את חלקיו שנתקעו בחצר הבניין.

בהתאם לבדיקות המהנדסים, מסתמן כי ככל הנראה הבניין לא ייהרס אלא יעבור חיזוקים. מהנדסת העיר יצרה קשר עם הדיירים והסבירה להם כי תלווה אותם לאורך כל הדרך. אנשי מינהל ההנדסה נפגשו עם כל דיירי הבניין על מנת להסביר להם על תהליך שיקום הבניין, יחד עם אנשי מס רכוש. אנשי מס רכוש אף ביקרו בבניין שנפגע ביום שישי על מנת להתחיל ולאמוד את הנזק בתהליך השיקום.

במקביל החל קבלן מטעם העירייה בשיקום ההריסות במרכז תאיר לנפגעות פגיעה מינית. עיריית רחובות כבר הגישה ביום שישי תביעה רשמית למס רכוש לשיקום הנזק במוזיאון השואה והתקומה ובמרכז תאיר .

 

זה נוסח ההודעה ששלחה מהנדסת העיר לדייר הבניין ברחוב גלוסקין 9: "ראשית אציין כי צר לי על מאורעות יום חמישי , אני בטוחה שהחוויה הייתה לא קלה כלל. מרגע זה אבקש ללוות אתכם, לאורך כל הדרך עד לרגע שבו כולכם תחזרו לגור בביתכם. המהנדסים שלי קבעו שהבניין אינו בסכנת קריסה מיידית אך יש לפעול מהר כדי לעצור התדרדרותו, לחזק אותו ולהכין תכניות כדי לטפל בו. אנשי מס רכוש יפעילו את הקבלן המבצע לשם שיקום המבנה והחזרת מצב לקדמותו. בשלב הראשון לאחר ניקיון והסדרת אמצעי בטיחות ראשונים ואטימת שלושת הדירות הבעייתיות, נוכל לאכלס את רוב הדירות, מתוך מטרה לחזור לשגרה מהר ככל הניתן. אנחנו – נציגי מנהל הנדסה, ניתן מענה בקבוצה זו לכל השאלות ההנדסיות שיעלו במהלך התקופה הקרובה, עד שכל הדיירים יחזרו באופן מלא לבתיהם. אני מאחלת לכולנו חזרה מהירה לשגרה, בריאות וימים שקטים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר