עצי האקליפטוס בחורשת הצופים, צילום דוברות עירייה
עצי האקליפטוס בחורשת הצופים, צילום דוברות עירייה

בהתאם לחוות דעת של אגרונום מומחה: 119 מתוך 121 עצים בחורשת הצופים יישמרו במקום

רק שניים מתוך עצי האקליפטוס בחורשה ייעקרו מאחר והם מהווים סכמנה בטיחותית. בחודשים האחרונים הוצבו במקום שולחנות פיקניק והוסדרו פינות מונגשות. בקרוב יוצבו בולדרים למניעת כניסת רכבים

פורסם בתאריך: 8.5.23 11:09

-->

עיריית רחובות הזמינה חוות דעת אגרונום מומחה וסוקר עצים מורשה מטעם משרד החקלאות, אשר ערך בדיקה מדוקדקת לכל אחד מהעצים בחורשת הצופים בשולי פארק המדע, הותוצאות טובות: האגרונום קבע כי 119 מתוך 121 עצים – מיועדים לשימור, שני עצים יבשים לגמרי ויש לעוקרם על מנת לשמור על בטיחותם של באי החורשה. יתר העצים במקום גוזמו ועוצבו על ידי אגף גנים ונוף אשר מטפח את המקום באופן קבוע. בנוסף הוצבו במקום בחודשים האחרונים שולחנות פיקניק, אשפתונים, ברזיה, הוסדרו בו פינות מונגשות לבעלי מוגבלויות, ובימים הקרובים יוצבו במקום "בולדרים" למניעת כניסת רכבים במקום.

את הסקר העדכני הזמינה העירייה באמצעות החברה לפיתוח רחובות. חורשת "הצופים" (חורשת האקליפטוסים), ממוקמת צפונית לכביש העוקף מנחם בגין והינה ריאה ירוקה חשובה בעיר. את החורשה פוקדים מטיילים ומבלים רבים. הליך השיקום של החורשה נעשה בחודשים האחרונים על ידי אגף גנים ונוף. בשטח קיימים 121 עצים מסוג אקליפטוס המקור. האגרונום המומחה, אילן אפרתי, שהינו גם סוקר עצים מורשה על ידי משרד החקלאות, בדק ומצא כי העצים במקום גוזמו ועוצבו ומיועדים לשימור. בחינה מדוקדקת העלתה כאמור כי בכל החורשה יש רק שני עצים יבשים שלא ניתן להצילם, ואשר מומלץ לעוקרם.

בזמן הקרוב יפעלו באגף גנים ונוף ליישום ההמלצה בהתאם לכללי החוק בנושא זה, על מנת לשמור על בטיחות באי החורשה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר