רבט טל קמחי ורסן יונתן סודיסט, מצטייני פיקוד העורף מרחובות
רבט טל קמחי ורסן יונתן סודיסט, מצטייני פיקוד העורף מרחובות

"אני מודה למפקדיי שהיו בשבילי". רב"ט טל קמחי ורס"ן יהונתן סודיסט מצטייני פיקוד העורף

רב"ט טל קמחי התעקש להתגייס לתפקיד משמעותי למרות שהוא סובל מליקוי ראייה בעקבות ניתוח שעבר להסרת גידול. רס"ן יהונתן סודיסט שימש בשלל תפקידים בצבא וכיום הוא ראש תחום תקציב אזרחי בפיקוד העורף

פורסם בתאריך: 4.5.23 09:26

-->

ביום שלישי השבוע התקיים טקס מצטייני מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, בסימן 75 שנות עצמאות למדינת ישראל. בין המצטיינים נבחרו רב"ט טל קמחי ורס"ן יהונתן סודיסט מרחובות.

רב"ט טל קמחי מרחובות, בן 21, הוא מש"ק בספרייה הלאומית לאיתנות של פיקוד העורף. הוא התגייס בנובמבר 2021 דרך עמותת "מגדל אור" אשר מסייעת לבעלי ליקוי ראייה. טל נולד עם גידול במוחו ומאז שהוא זוכר את עצמו עבר צנתורים רבים. הוא משתף כי בשנת 2015 עבר ניתוח מורכב שמטרתו הייתה להוציא סופית את הגידול, אך לאור כשל בניתוח, טל נותר לקוי ראייה. למרות אתגרים אלו המשיך בבית ספר רגיל והתעקש להמשיך את חייו כרגיל. לכן, כשהגיע זמנו לגיוס, התעקש על שירות צבאי משמעותי.
טל השתבץ במספר מקומות שלא התאימו לו עד שבסוף הצליח להתגייס למקום שמאפשר לו להביא את עצמו לידי ביטוי, בספרייה הלאומית לאיתנות ישראלית. כשנשאל לגבי קבלת ההצטיינות, השיב: "במהלך חיי הוצבו בפני אתגרים רבים איתם הייתי צריך להתמודד. אני מודה לכלל מפקדיי שהיו שם בשבילי לאורך הדרך ועזרו בכל מה שהייתי צריך כדי להגיע לרגע הזה. זה לא היה קורה בלעדיהם".

 

 

רס"ן יהונתן סודיסט מרחובות הוא בן 37, נשוי ואב לשניים. בשנת 1990 עלה יהונתן לישראל מברית המועצות. הוא התגייס כעתודאי ולמד כלכלה בטכניון. בשנת 2006 התחיל את דרכו בצבא במחלקת תקציבים של פיקוד העורף.

לאחר חמש שנים עבר לזרוע היבשה, שם שימש כראש מדור התייעלות. לאחר מכן, עבר לחיל הים, שם היה ראש תחום כלכלה ומכירות במשך שלוש שנים. לאחר חיל הים, עבר למשרד הביטחון לאגף התקציבים של חיל האוויר במשך שנתיים. לפני שנה חזר לפיקוד העורף לתפקיד ראש תחום תקציב אזרחי. יהונתן מגדיר את עצמו כעצמאי ויוזם לכל התחומים שבפיקוד, גם אם אינם חלק מתפקידו. בנוסף, יהונתן מביא עימו לפיקוד ולחבריו לצוות את הניסיון הרב שרכש בשלל תפקידיו במהלך שירותו הצבאי. הוא מספר על אווירה טובה בין האנשים ביחידה ואף מגדיר אותה כמו משפחה. כשנשאל לגבי קבלת ההצטיינות, השיב: "אני מרגיש הערכה מצד המפקדים על עשייתי במהלך השנה וזה כבוד גדול עבורי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר