טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה ברחובות, צילום: דוברות עיריית רחובות
טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה ברחובות, צילום: דוברות עיריית רחובות

רחובות מתייחדת עם הנופלים: אלו הטקסים והאירועים

עצרת הזיכרון העירונית המרכזית של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה תתקיים הערב, שני, בשעה 19:45, בגן המגינים

פורסם בתאריך: 24.4.23 10:03

-->

רחובות זוכרת את הנופלים: עצרת הזיכרון העירונית המרכזית של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה תתקיים הערב, שני,  24.4, בשעה 19:45, בגן המגינים (רחוב הבנים 10). את המשואה תדליק דליה שירן-זייתון, אחותו של רב"ט אלעזר שרעבי ז"ל. קריאת יזכור על ידי יהודה מליק, אחיו של רב טוראי מיכאל-יצחק מליק ז"ל, קריאת קדיש על ידי יוסי פריינטי, בנו של סמל ראשון יוסף פריינטי ז"ל. את תפילת אל מלא רחמים יישא רנ"ג יצחק הרטמן. במהלך הטקס יישאו דברים נציג ממשלת ישראל, ראש העירייה רחמים מלול, ונציגת המשפחות השכולות, מירי רפאל, אחותו של סרן אורי כר-שני פישמן ז"ל. זר המשפחות השכולות יונח על ידי שרה ושמואל ירושלמי, הוריו של סמל יואב ירושלמי ז"ל.

זר אלמנות ויתומי צה"ל יונח ע"י רות שרעבי, בתו של טוראי שלום מלמד ז"ל, זר האחים השכולים יונח ע"י מיכאל הלפמן, אחיו של סמל בנימין הלפמן ז"ל וזר חללי פעולות האיבה יונח ע"י ציפורה ואברהם הנדלר, הוריו של משה הנדלר ז"ל. העצרת תתקיים בהנחייתו של חנניה קורש, מנהל מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, ותלווה בתכנים אומנותיים הכוללים שירה של יעל לאור שחר ורן סנדלר, בליווי להקות הזמר של בימת הנוער רחובות. העצרת בבימויה של רינת אלון ובניהולו המוסיקלי של משה יוסף. העצרת נגישה.

טקסים נוספים יתקיימו בשכונות ברחבי העיר בשעה 20:00, עם צפירת הדומייה: שעריים – באנדרטה, מתחם מוריה (אולפנת צביה), מרמורק – בכיכר שבזי, אושיות – בגן הבנים (צמוד לביה"ס יבניאלי), כפר גבירול –גן הבנים, נווה יהודה – גן ששי (רח' בארי פינת התאנה), קריית משה – גן הבנים, חבצלת – גן הטייס, אפריים/ שיכון סלע – רחבת בית הכנסת תפארת אחים, רחובות ההולנדית – בית ספר הרצוג, רחובות החדשה – רחבת מתנ"ס חוויות שוויץ החדשה, רחובות המדע – רחבת מתנ"ס חוויות שוויץ המדע ושרונה – במגרש הספורט בבית הספר אמי"ת עמיחי.

לאחר העצרת המרכזית, בשעה 21:30, יתקיים ערב שירי לוחמים, זיכרון ומורשת בפארק המייסדים הסמוך לגן המגינים, בסימן "50 שנה למלחמת יום הכיפורים". ערב שירי הלוחמים בהשתתפות הזמרים: יואב יצחק, דפנה דקל, אורי קרן ואמור עמוסי, בהשתתפות תזמורת קלאסיקה רחובות. עוד באירוע: "על קרב עמק הבכא" במלחמת יום הכיפורים, סיפורו של סא"ל במיל' איתן קינן, סמג"ד 77, בחטיבה 7, לחם בעמק הבכא. הערב בבימויו ובניהולו האמנותי של ז'ק זרביב ובניהולו המוסיקלי של אופיר שמעוני.

מחר, יום שלישי, יתקיים טקס זיכרון בבית העלמין הצבאי, שיתחיל בשעה 11:00, עם הישמע צפירת הדומייה. ביום רביעי בשעה 11:00, יתקיים טקס זיכרון לחללי גדוד 55, ליד האנדרטה ברח' הרצל 213. מוקדם יותר באותו יום, בשעה 8:30, יתקיים טקס זיכרון בגן הבנים בשכונת נווה יהודה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר