טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה צילום רשת חוויות
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה צילום רשת חוויות

"למרות הקושי חייבים לדבר, חייבים לספר את מה שאנחנו עברנו, כדי ששואה נוספת לא תתרחש"

בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה במרכז חוויות שמעו הנוכחים את דבריה המרגשים של שורדת השואה, תושבת העיר, שרה ויינשטיין

פורסם בתאריך: 18.4.23 10:50

-->

רשת חוויות ערכה אתמול (שני) את הטקס המרכזי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג ברחובות, בסימן התנגדות יהודית בתקופת השואה ושמונים שנה למרד גטו ורשה. הטקס התקיים במרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה, במעמד שורדת השואה שרה ווינשטיין, סגן ראש העירייה, מנכ"ל הרשת, יו"ר ועד השכונה והתושבים, ובהנחיית קובי מור וסיגל לוי בן ישי.

הטקס נפתח באמירת יזכור מפי הרב עקיבא שניאור ואמירת קדיש מפי הרב שי קזיוף, ובמהלכו הודלקו שישה נרות זיכרון לזכרם של ששת המיליונים שנרצחו בשואה. את הנרות התכבדו להדליק שרה ווינשטיין, יו"ר ועד השכונה הראל אשד, מירב אהרון מנהלת המרכז ונציגי הנוער. בטקס השתתפו תושבות השכונה חיה שרעבי ורויטל שאשא דהן, נציגי תלמידי כיתות ח' מבי"ס השיטה בהובלת המורה ליאור ברגר, ומקהלת נועם בניצוחו של זולי פרנק והחזן שמעון בלזם.

שורדת השואה שרה ווינשטיין, אמרה בעדותה: "הייתי תמיד שואלת את האחים למי אני דומה לאמא או אבא, כי אין לי תמונה שלהם ומאמא הזיכרון היחיד שלי הוא שהייתה לה צמה ארוכה, אחד האחים אמר שאני דומה לאמא והשני אמר שאני דומה לאבא אז עד היום איני יודעת למי אני דומה. למרות הקושי חייבים לדבר, חייבים לספר את מה שאנחנו עברנו. כדי ששואה נוספת לא תתרחש, על מנת שהעתיד וההווה יהיו שונים. כשאני מלווה קבוצות לפולין אני אומרת להם שאנחנו כאן לא רק כדי לראות את הקברים והמשרפות אלא אנחנו כאן עם דגל ישראל ושירת התקווה כדי לתת כבוד להורינו ואחינו שנרצחו. ישראל הוא עם חזק, עם נוער נפלא וצבא נפלא".

 

אמיתי כהן, סגן ראש העירייה ויו"ר רשת חוויות, אמר בנאומו בפתח הטקס כי: "מרד גטו ורשה זעק את זעקתו של העם היהודי – שננטש על ידי העולם לגורלו – אך לעולם לא נטש את אמונתו. עד מהרה הוא הפך לסמל הלחימה של מעטים מול רבים, לסמל עצמאותה של רוח האדם ועוצמתה. אותה הרוח שניצחה. אותה הרוח שהביאה לתקומתה של מדינת היהודים". כהן סיים את נאומו בקריאה להנחלת הערכים והאחדות, ואמר: "אני רוצה להאמין ולאחל לכל עם ישראל ולקהילת העיר, שנזכה למעט מתעצומות הנפש הללו. לאותה אהבת אדם ומשפחה, לתקווה ואופטימיות, לאחדות, לכוח – ולאמונה בהמשך בניית הארץ, בדרך המסורת היהודית ובהגנה על מדינת ישראל וערכיה".

גולן ביטון, מנכ"ל רשת חוויות, אמר בנאומו: "רבות דובר על ההתנגדות היהודית בשואה – ולא אחת אני שואל את עצמי – מה הניע את אותה התנגדות? את התשובה מצאתי, לא אחת, בהתנגדות הרוחנית והתרבותית. בתוך התופת והאימה, תוך סיכון חייהם, נמשכו בגלוי ובמופגן או בחשאי ובמחתרת, מנהגי השמירה על המצוות, נשמרו חיי רוח ואמונה, מערכות החינוך, התמיכה והסיוע לזולת. זהו כוחה של קהילה, כוחם של עם ואמונה".

ביטון סיים את דבריו בנימה של אמונה ותקווה, ואמר: "אני רואה עד היום את הכוח הזה בתוכנו, זה הכוח שאותו הורישו לנו אלו שלא חזרו מן התופת, אלו ששרדו, אלו שעלו ארצה ואשר הקימו כאן את ביתם מחדש. אני גאה לקחת חלק בהובלת התרבות, החינוך, הדעת והרוח למען קהילת העיר שלי, ואני מבטיח לכם שנמשיך להנחיל את אותם הערכים גם לדורות הבאים".

עוד התקיימו ברשת חוויות טקסי זיכרון בשכונות קריית משה ונווה יהודה וכן ערבי "זיכרון בסלון" במרכזי תנופה, ההולנדית ואבן גבירול בהשתתפות נוער ותושבים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר