הענקת מגן לאברהם מגן בתיכון קציר צילום: שרון בכר
הענקת מגן לאברהם מגן בתיכון קציר צילום: שרון בכר

מגן מיוחד הוענק לאברהם מגן בן ה-90 על מיזם הנצחה לחללי צה"ל

מגן יזם בתיכון קציר אירוע שהפך למסורת: הנצחת 48 חללי צה"ל שעל שמם קרויים רחובות בעיר.

פורסם בתאריך: 24.3.23 12:02

-->

בפעם השנייה ברציפות, התקיים השבוע בתיכון קציר ברחובות אירוע להנצחת 48 נופלי מלחמת תש״ח, שעל שמותיהם קרויים רחובות בשכונת סלע ובשכונת אפרים.
מדובר בפרויקט שהחל לפני כשנה ביוזמה מרגשת של אברהם מגן, בן 90, דייר בדיור המוגן "לב רחובות". לקראת האירוע שקדו במהלך השנה תלמידי כיתות י' כדי להכיר מקרוב את סיפורי הנופלים. בפרויקט תמכו והיו שותפים מירב כפיר – מנהלת תיכון קציר, ברוריה כהן – מנהלת מעורבות חברתית, לצד תמיכת מינהל החינוך בעיר רחובות.

באירוע המרגש שולבו קטעים מוזיקליים שניגנה הלהקה המוזיקלית של קציר, לצד קטעי שירה של מקהלת דיירי לב רחובות.

אברהם מגן, יוזם תכנית ההנצחה, אמר: "הרעיון והיוזמה נולדו מתוך רצון לתת ביטוי לתהליך, למורשת ולערכים של התנועה הציונית משלב החלום ועד למימושו והקמת מדינת ישראל. כעת מוטלת עלינו החובה לזכור ולהנציח את הנופלים שיחיו בלבבותינו כשנצעד לאורך הרחובות הקרויים על שמם בעיר".

באירוע הוענק מגן מיוחד לאברהם מגן מבית הספר, לצד הקדשה בה נכתב: "אנו מביעים את הערכתנו על היותך מודל של אדם המעביר מסר שבכל גיל אפשר וצריך ללמד, לחנך, להנציח ולזכור. בבית ספרנו הינך בן בית ומקור להשראה. יזמת מיזם חשוב שהפך למסורת של הנצחה, לימוד ההיסטוריה היהודית, הקניית ערכים והעמקת הקשר הבין דורי. יוזמה זו העמיקה את שיתוף הפעולה ביננו ולבין דיור מוגן לב רחובות המשך עשייה פוריה".

 

מנהלת התיכון, מירב כפיר, בירכה את התלמידים ואמרה: "חשוב שהזיכרון ימשיך ויבער בלבבותיכם, יאיר את דרככם למען עשייה ערכית מלאה בחיים וגדושה במשמעות״.
כפיר הודתה לעיריית רחובות, למינהל החינוך בעיר, לסגן ראש העיר, לרחל בן יצחק וכמובן לבית יד לבנים ולדיור מוגן לב רחובות.

מנכ"ל העירייה, מאיר דהן, אמר: "בתקופה הקשה שבה אנו מצויים, תקופה של מחלוקת בין חלקים בעם המאיימת לפצל את העם והחברה, דווקא אז אנחנו צריכים להתאחד סביב אותם גיבורים שהקריבו את חייהם למען המדינה הזאת, ולחשוב מה אותם לוחמים שנפלו על הארץ הזאת היו אומרים לנו היום והאם המצב אליו הגענו היה חלק מצוואתם? אני משוכנע שלא ורצונם היה שנחיה במדינה שבהם העם מאוחד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר