הרפורמה המשפטית מסעירה את המדינה: מי ממנהיגי הציבור ברחובות מתחמק מהבעת עמדה?

7 חודשים לבחירות המקומיות, בדקנו מה עמדותיהם של ראשי הציבור בעיר. מי בעד? מי נגד? מי מתחמק מהבעת עמדה?

פורסם בתאריך: 7.3.23 16:19

-->

הרפורמה המשפטית שבדרך מסעירה את המדינה. אלפים ממתנגדי הרפורמה בעיר רחובות מתכננים להגיע מחר (מוצ״ש) להפגנה נגד מה שהם מכנים הפיכה משטרית.

7 חודשים לבחירות המקומיות, בדקנו מה עמדותיהם של ראשי הציבור בעיר. מי בעד? מי נגד? מי מתחמק מהבעת עמדה

מ״מ ראש העיר ויו״ד החינוך בראש, זהר בלום, סיפק עמדה נחרצת. עמיתו סגן ראש העיר ויו״ר המטה הממלכתי, יניב מרקוביץ הביע דעה פושרת. איטל בציר אלשיך יו״ר רחובות חופשית הביעה עמדה ברורה וכך גם ד"ר אסף אל-בר, ממפלגת העבודה.

זהר בלום, מ״מ ראש העיר ויו״ר סיעת החינוך בראש : ״אני מתנגד למה שמכונה בטעות רפורמה. כולנו רואים שמדובר במהלך שמפורר את החברה הישראלית מבפנים ולא מדובר בתיקון או רפורמה משפטית אלא בניסיון לשינוי משטרי. אני בעד ערכי מגילת העצמאות שעליה חונכנו, ובערכיה האמינו כל האבות המייסדים של מדינת ישראל. מנחם בגין ז״ל אמר: ישנן שלושה יסודות שאינם ניתנים לשלילה וקודמים למדינה: חירות היחיד, תיקון החברה ועליונות המשפט. מה שמנסים לעשות כעת הוא לפגוע בבתי המשפט ולהפוך אותם לכלי בידי השלטון הנבחר, כך שבית המשפט לא יוכל לפעול ללא מורא ומשוא פנים כדי לשמור על זכויות האדם הכי בסיסיות וחברה מתוקנת. אני מציע לכולם לעצור את החקיקה ולשבת עם נשיא המדינה כדי לבצע תיקונים לטובת המדינה ולא הפיכה משטרית שתפורר את המדינה״.

יניב מרקוביץ, סגן ראש העיר ויו״ר מטה הממלכתי בעיר : ״אני חושב שיש מקום לשינויים במערכת המשפט אך לא זו הדרך.המצב במדינה מטריד אותי מאוד. אי אפשר להתעלם מהקולות בשטח ומקולם של מיליונים שזועקים נגד השינויים. אני סבור שבעת הזאת חייבים לעצור את הכל ולדבר, לנסות למצוא את נוסחת הפשרה כי אחרת המצב רק יתדרדר. כולם נדרשים עכשיו להוכיח מנהיגות אבל יש רק ראש ממשלה אחד שנבחר בבחירות דמוקרטיות והוא זה שצריך לגלות מנהיגות ולייצג את כולם, גם את אלה שלא בחרו בו, לעצור, לדבר ולקדם מתווה מאוזן וראו״.

 

חברת המועצה ויו״ר סיעת רחובות חופשית, איטל בציר אלשיך: אין ברירה אחרת מלבד לצאת לרחובות לנוכח הפגיעה בדמוקרטיה הנוגעת בכולנוֿ, בכלל העם אנחנו נמצאים בנקודת אל חזור, של להיות או לחדול, מרגע שהפוליטקאים ימנו את השופטים, כבר לא תהיה אף רשות שתבקר ותרסן את הכח האבסולוטי שבידי השלטון כנהוג במדינה דמוקרטית. כך האזרחים הפגיעים ייאלצו לעמוד לבד מול שלטון הכוח ללא כל הגנה וללא כל ייצוג. אותו כוח משחית ופוגע יגיע במהרה גם לערים, לכן צאו לרחובות!

ד"ר אסף אל-בר, מפלגת העבודה, מחזיק תיק נוער, צעירים וחוסן קהילתי: "אנחנו במאבק על חיינו במדינה הזו. לא מדובר במאבק פוליטי על עמדה כזו או אחרת, אלא במאבק על יסודות הקיום שלנו כאן בחברה דמוקרטית, שוויונית וליברלית. אני מפציר באחיי ואחיותיי בצד השני לפקוח עיניים ולהבין את מצוקתנו – אנחנו לא נוכל לחיות במדינה שנערכה בה הפיכה משטרית. דמוקרטיה מלאה היא כמו חמצן עבורנו ולכן עוצמת ההתנגדות. אני מתחנן שתבינו זאת ותעזרו לנו לדרוש פשרה. אסור לתת לחברה שלנו להתפורר, אסור לתת לכלכלה שלנו להתפורר, אסור לתת ללכידות החברתית שלנו להתפורר. אנחנו רוצים להמשיך ולבנות חיים משותפים פה יחד!"

ראש העיר רחמים מלול ומתן דיל יו״ר רשימת רשימת רחובותי נמנעו מלהביע עמדה עד מועד סגירת הכתבה. חברי מועצה נוספים שנמנעו מלהביע עמדה באופן מפתיע הם יו״ר סיעת ש״ס המקומית, אבנר אקווע ויו״ר סיעת הבית היהודי אמיתי כהן וכן חבר המועצה פנחס הומינר.

כ-7 חודשים לבחירות המקומיות נראה שהסוגיות שעל סדר היום של הפוליטיקה הארצית יעסיקו את קהל הבוחרים המקומי. יהיה מעניין לעקוב איך ינהגו נבחרי הציבור בעיר שרובם כרגע מעדיפים ככל הנראה לעמוד על הגדר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תום.

    תמשיכו להלך אימים על אנשי ציבור שהעזו לא לתמוך בהפגנות . התגיסות כללית של התקשורת נגד הממשלה. כל ידיעה שתומכת ברפורמה נגנזת יחד עים אומרה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר