אש פרצה במשאית בגלל סוללת ליתיום, צילום דוברות העירייה
אש פרצה במשאית בגלל סוללת ליתיום, צילום דוברות העירייה

סכנה גדולה: אש פרצה במשאית בגלל סוללת ליתיום שהושלכה לפח רגיל

האש פרצה במשאית פינוי אשפה במהלך פינוי ברחבי העיר. בהמשך גילו צוותי הכיבוי ועובדי העירייה כי הסיבה היא סוללת ליתיום שהתלקחה. בעירייה מדגישים: סוללות כאלה משליכים רק במכלי מחזור פסולת אלקטרונית

פורסם בתאריך: 1.3.23 10:09

-->

משאית אשפה ברחובות עלתה באש בעקבות סוללת ליתיום שהושלכה לפח. בעירייה מדגישים: כדי למנוע אסונות וסכנת חיים יש להשליך סוללות משומשות למתקני מחזור פסולת אלקטרונית הפרוסים ברחבי העיר, הרשימה המלאה מופיעה באתר העירייה.

האירוע התרחש בשבוע שעבר. בעת שגרת איסוף האשפה מרחבי העיר הבחינו עובדי אגף חזות העיר כי משאית האשפה עולה באש. לאחר כיבוי השריפה, הצליחו לוחמי האש והעובדים לזהות כי מקור האש מגיע מסוללת ליתיום אחת שהושלכה לפח האשפה הרגיל.

 

כדי למנוע אסונות וסכנת חיים, מדגישים בעירייה ובכבאות והצלה כי אין לזרוק סוללות מכל סוג שהוא לפחי האשפה. את הסוללות המשומשות יש להשליך למכלים שנועדו לאיסוף סוללות או למתקני מחזור פסולת אלקטרונית הפרוסים ברחבי העיר, הרשימה המלאה מופיעה באתר העירייה.

סוללות ליתיום מורכבות מתרכובות של מתכת ליתיום או מליתיום טהור. סוללות מסוג זה מספקות זרם גבוה מאוד במהירות רבה. התכונה הזו הופכת את הסוללה לשימושית אך במקביל גם מסוכנת מאוד. לעיתים, סוללות ליתיום נוטות להתחמם יתר על המידה ואף להתפוצץ, במקרים חריגים סוללות ליתיום עלולות לגרום לכוויה כימית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר