פשרה בעניין הקמת בית כנסת בשכונת רחובות המדע, צילום דוברות העירייה
פשרה בעניין הקמת בית כנסת בשכונת רחובות המדע, צילום דוברות העירייה

פשרה בנוגע להקמת בית כנסת בשכונת רחובות המדע: אלו פרטי ההסכם

הסתיימה המחלוקת: בתיווך ראש העירייה סוכם כי עמותת חב"ד תבנה בשכונה מבנה בית כנסת קטן יותר מזה שתוכנן. מלול: "אני מעריך מאוד את שני הצדדים שנענו לקריאתי לפתור את המחלוקת בדרכי שלום"

פורסם בתאריך: 21.2.23 09:44

-->

סוף למחלוקת בעניין הקמת בית כנסת של חב"ד בשכונת רחובות המדע: בתיווכו של ראש העירייה, רחמים מלול, הושגה פשרה בין הצדדים.

כזכור, לפני מספר חודשים נוצרה מחלוקת בשכונת רחובות המדע על רקע הקמת בית הכנסת של חב"ד במקום. חלק מהתושבים הביעו את התנגדותם להיקף המבנה, והתנגדויות רבות הוגשו כנגד בקשת ההיתר למבנה שתכננה עמותת חב"ד להקים. בתיווכו של ראש העיר, רחמים מלול, נערכו שיח והידברות בין הצדדים בחודשים האחרונים, במטרה להגיע להסכמה ולפתור את המחלוקת בדרכי שלום.

בפגישה בין הרב ישראל ביינדמן ונציגי המתפללים במקום מעמותת בית חב"ד, לבין נציגי התושבים גיא לוין ואניאלה גלבוע, פגישה שנערכה בלשכת ראש העירייה, הגיעה המחלוקת לסיומה הרשמי עם החתימה על ההסכמה בין הצדדים. בין הצדדים סוכם כי העמותה תבקש לבנות על הקרקע מבנה קטן יותר ובגובה נמוך יותר מהתוכנית המקורית. החתימה נערכה בנוכחות מלול, סגנו אמיתי כהן ומנכ"ל העירייה, מאיר דהן.

מלול אמר: "העיר רחובות תמיד ידעה לשמור על הרמוניה בין כלל האוכלוסיות והזרמים בעיר. דווקא בימים של סערה וקיטוב, אנחנו יודעים לפתור מחלוקות באמצעות שיח והידברות, ואני מברך על כך. אני מעריך מאוד את שני הצדדים שנענו לקריאתי לפתור את המחלוקת בדרכי שלום, ועל כך שהגיעו לפשרה שמקובלת על כולם, לטובת תושבי שכונת המדע".

גיא לוין מוועד הפעולה של השכונה אמר: "לאחר פגישות רבות שנבעו מתוך רצון כן ואמיתי לפתור את העניין הצלחנו להגיע להבנות ולהסכם לבניית בית הכנסת ברחוב יהודית בירק. ייצגנו תושבים רבים שהתנגדו לתוכנית המקורית, תודה לכל חברי וועד הפעולה ולרב ישראל מעמותת חב"ד על הנכונות להגיע לפשרה".

הרב ביינדמן אמר: "דרכינו הן דרכי שלום, והבשורה הגדולה שיוצאת היום היא כי אפשר אחרת וניתן להתגבר על פערים ומחלוקות בדרכי שלום. אני פועל ברוחו של הרבי מלובביץ׳ לקירוב לבבות ולגילוי המשותף והמאחד בינינו. אנו נמשיך לעסוק בעשייה חיובית לטובת כל תושבי השכונה. דלתנו פתוחה בפני כולם. אני מודה לראש העיר רחמים מלול ולסגן ראש העיר אמיתי כהן על התיווך והליווי, וכן לנציגי התושבים על הנכונות והרצון הטוב שהגיעו לכדי סיום מבורך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר