פעילות נגד נפצים ברחובות, צילום דוברות העירייה
פעילות נגד נפצים ברחובות, צילום דוברות העירייה

גם בעזרת רחפנים: מבצע אכיפה נגד שימוש ומכירת נפצים

פעילות משולבת של המשטרה והשיטור העירוני: לצד הסיורים הגלויים והסמויים מבצעת המשטרה פעילות מודיעינית ונעזרת באמצעים טכנולוגיים

פורסם בתאריך: 10.2.23 09:05

-->

אנשי השיטור העירוני של עיריית רחובות פתחו באחרונה במצע אכיפה על שימוש ומכירת נפצים.

בכל שנה לקראת חג הפורים, נשמעים הדי נפצים המסכנים את תושבי העיר. בעירייה מזכירים כי נפצים טומנים בחובם סכנות כגון קטיעת אצבעות, כוויות קשות, פגיעה בעיניים עד כדי עיוורון ועוד. הם מאיימים על שלוותם הלומי קרב, תושבים ותיקים ובעלי חיים. החוק קובע כי כל המחזיק או מפיץ צעצועים מסוכנים, תרסיסי שלג, נפצים, חזיזים ושאר חומרי נפץ אחרים ייקנס ויוחרם ציודו.

כמדי שנה, השיטור העירוני יצא בשיתוף משטרת ישראל למבצע אכיפה בשבועות האחרונים בכל רחבי העיר , תוך כדי רישום קנסות על סך 450 שקלים ו-900 שקלים למבצעי העבירה. בפארקים, בגנים ובשכונות פועלים צוותים סמויים וגלויים של השיטור העירוני והמשטרה, שעושים שימוש באמצעים שונים כמו העלאת רחפנים. המשטרה פועלת גם במישור המודיעיני נגד מכירת הנפצים.

 

 

בפעילות שבוצעה למשל בשבוע האחרון בגן המייסדים, ובשטח הפתוח ליד המטווח העירוני, פעלו שוטרים ופקחים בבגדים אזרחיים ואיתרו בני נוער שמוכרים ומחזיקים בנפצים. הנפצים הוחרמו, נרשמו קנסות ונמסר דיווח להורים. ראש העירייה, רחמים מלול, אמר: "נפצים וחזיזים אינם משחק אלא חומרי נפץ מסוכנים לגוף ולנפש. השיטור העירוני בשיתוף המשטרה אוכפים בחומרה את אזור השימוש והפצת מוצרים וצעצועים מסוכנים, תוך עריכת סיורים במרחב הציבורי למניעה ואיתור של חומרים מסוכנים. אני קורא לציבור לנהוג לפי כללי הזהירות ולמי שנתקל בשימוש בנפצים, אנא דווחו למוקד העירוני בזמן אמת כדי שנוכל להגיע למקום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר