תרגיל חירום בעיריית רחובות, צילום דוברות העירייה
תרגיל חירום בעיריית רחובות, צילום דוברות העירייה

בתזמון מדהים: עיריית רחובות ופיקוד העורף ביצעו אתמול תרגיל חרום המדמה רעידת אדמה

שעות בודדות אחרי רעידת האדמה הקטלנית בטורקיה ובסוריה, רעידה אשר הורגשה גם בישראל, יצא לדרך חלקו השני של תרגיל החרום ברחובות: "שוב קיבלנו תזכורת מדוע יש לבצע את כל ההכנות האפשריות ליום שנופתע מרעידת אדמה"

פורסם בתאריך: 7.2.23 10:37

-->

בתזמון מצמרר, ביצעה עיריית רחובות אתמול תרגיל חרום המדמה רעידת אדמה. מאות מעובדי העירייה ובכיריה הגיעו לסימולטור בבסיס פיקוד העורף ברמלה, לחלקו השני של תרגיל המדמה רעידת אדמה. חלקו הראשון של התרגיל נערך לפני כשבועיים וחלקו השלישי צפוי להתקיים בעוד מספר שבועות.

התרגיל יצא לדרך מספר שעות אחרי רעידת אמיתית שפקדה את טורקיה וסוריה ותוצאותיה הורגשו גם בישראל. התרגיל של עיריית רחובות דימה קריסת מבנים בעיר, חסימת צירים, פגיעה בתשתיות, נפגעים רבים ונעדרים, זאת בשל רעידת אדמה.

התרגיל נערך החל משעות הבוקר בסימולטור מיוחד בבסיס פיקוד העורף ברמלה והשתתפו בו כל הגורמים הרלוונטיים בעיריית רחובות בשיתוף פיקוד העורף, וכלל גורמי הביטחון וההצלה. התרגיל דימה שישה אזורי הרס ברחבי העיר, תוך הפסקת חשמל ומים, נפגעים רבים וצורך בחילוץ, וכל זאת תוך קושי גדול בתנועה בעיר עקב חסימת צירים ובעיות בתקשורת. בתרגיל נערכו הערכות מצב אותנטיות, הוקם חפ"ק בשטח, תורגלו חילוץ והצלה, נפתחו פתיחת מתקני קליטה למשפחות ולשכות מידע לציבור ועוד. את התרגיל ליוו המפקדים הרלוונטיים מפיקוד העורף המלווים את העיר בשעת חירום: מפקד מחוז ירושלים והמרכז שלומי בן יאיר, אל״מ אופיר כהן, מפקד נפת שפלה, אל״מ משה לוי מפקד יקל״ר וקצינים וקצינות נוספים. בתרגיל השתתפו מאות עובדות ועובדי עירייה.

 

ראש העירייה, רחמים מלול, אמר: "המציאות עולה על כל דמיון. היום יותר מתמיד ברור כמה חשובה ההיערכות לתרחיש של רעידת אדמה, ובעיריית רחובות צפינו את הסיכון הזה לפני חודשים והנחנו את נושא רעידת האדמה על סדר היום. מאחורינו יום תרגול אחד ולפנינו יום תרגול נוסף. המטרה שלנו היא שעובדינו יידעו להציל חיים בשעת חירום ולהעניק לתושבי העיר את מלוא השירות גם בשעת חירום בעיר, בכל צורה ודרך".

מנכ״ל העירייה, מאיר דהן: ״עיריית רחובות לוקחת ברצינות את תרחיש רעידת האדמה כבר מזה שנים ומה שקרה בטורקיה הוכיח כי תרגילים הופכים למציאות. אנו עושים הכל על מנת להיות מוכנים כדי להציל חיים ולתת מענה לטווח הקרוב לאספקת צרכיהם של תושבי העיר".

מנהל אגף חירום וביטחון, אליצור זרחי: "מחלקת חירום באגף הביטחון עוסקת מדי יום בהכנה מדוקדקת לשעת חירום על כל היבטיה, כדי שנוכל להציל חיים בזמן אמת. מזה חודשים אנחנו שוקדים על הכנת תרגיל התמודדות העירייה עם רעידת אדמה והמציאות היום מוכיחה שאנו מתרגלים נכון".

מפקד נפת שפלה, אל"מ במיל' אופיר כהן: "שוב קיבלנו הלילה תזכורת מדוע יש לבצע את כל ההכנות האפשריות ליום שנופתע מרעידת אדמה. פיקוד העורף ועירית רחובות תכננו את תרגיל רעידת האדמה כבר לפני חודשים על מנת להכין את העירייה להתמודדות עם אירוע כזה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר