בניין עיריית רחובות
בניין עיריית רחובות דוברות העירייה

העירייה קיבלה מהמשרד להגנת הסביבה צ'ק בסך רבע מיליון שקלים. לטובת מה?

בימים אלה זכתה עיריית רחובות בתקציב מיוחד מהמשרד להגנת הסביבה אשר ישמש להכנת תכנית מקיפה למוכנות העיר רחובות להתמודדות עם שינויי אקלים קיצוניים. ואיזה סכום תממן העירייה?

פורסם בתאריך: 2.1.23 09:51

-->

המשרד להגנת הסביבה פרסם לאחרונה קול קורא המציע לרשויות מקומיות מימון להכנת תכנית היערכות לשינויי אקלים, מתוך הבנה שהרשויות המקומיות הינן מפתח משמעותי ביותר בהתמודדות עם שינויי האקלים והשלכותיו. עיריית רחובות התמודדה מול עשרות רשויות במסגרת הקול הקורא וזכתה במימון המקסימלי שהוצע על ידי המשרד להגנת הסביבה, כ-250,000 שקלים. בהתאם התחייבה העירייה להוסיף כ-62,000 שקל נוספים כך שהמימון הכולל של התוכנית יעמוד על כ-310,000 שקל.

במסגרת זו, עיריית רחובות תפעל להכנת תכנית מקיפה שבה ייכללו צעדים אופרטיביים שישפרו את מוכנות העירייה לאירועי קיצון עתידיים התלויים באקלים, והם ישולבו בתוכנית העבודה העתידיות של העירייה וכן בתוכניות העבודה הפרטניות של כל אגף רלוונטי בעירייה. סגן ראש העיר, יניב מרקוביץ', מוביל את התחום ברמת המדיניות העירונית ולצורך קידום התכנית ויישום הקול הקורא הוקמה ועדת היגוי בראשות של מנכ"ל העירייה מאיר דהן. הוועדה כוללת נציגים מאגפים שונים בעירייה ונציגי ציבור ותלווה את הכנת התוכנית. פרוטוקוליה יהיו נגישים לציבור. על הובלת התוכנית יהיה אחראי נדב שפירא, מנהל המחלקה לתכנון אסטרטגי. לצורך קידומה המהיר והמיטבי של התוכנית העירייה התקשרה עם מרכז הש"ל שמתמחה בתחום רשויות מקומיות, מלווה ערים ורשויות בכל הארץ ומעניק הכשרות מקצועיות, כלים מעשיים ומדריכים פורצי דרך לדרגי הניהול ברשות.

 

ראש העירייה, רחמים מלול: "השינויים האקלימיים בעולם מחייבים אותנו להתכונן היטב גם פה, באופן המותאם לעיר רחובות, על מנת שלא להיפגע משינויים קיצוניים במזג האוויר. התקציב שבו זכינו יאפשר להכין העירייה זמן רב מראש על מנת שנוכל לשמור על העיר גם בתרחישים של מצבי קיצון".

סגן ראש העירייה, יניב מרקוביץ': "נושא המשבר העולמי הוא לא בסימן שאלה אלא עובדה ומציאות שאנחנו כבר מתמודדים איתה ביום יום. אני שמח שרחובות הייתה בין הערים הראשונות שקיבלה החלטה להכין תכנית עירונית מלאה שתכלול גם את כל התאגידים העירוניים ותעזור לה להתמודד ברמה העירונית עם ההשלכות של שינוי האקלים בעולם ובארץ. אני משוכנע שהחלטות הוועדה ישרתו את תושבי העיר בצורה הטובה ביותר".

מנכ"ל העירייה, מאיר דהן: "אנו עוברים מיד לניצול התקציב, עם הקמת וועדת ההיגוי המקצועית. הוועדה תוביל תהליך מוסדר להכנה מדוקדקת של העירייה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר