איטל בציר אלשיך צילום גל חרמוני
איטל בציר אלשיך צילום גל חרמוני

״לא משנה אם היא ערביה, יהודיה, חילונית או חרדית חייבים לעזור לכל אישה מוכה״

כך התבטאה חברת המועצה איטל בציר אלשיך, על החלטת הוועדה המקצועית בוועדת משנה להקצאות קרקע, לדחות הקמת מקלט לנשים מוכות מהמגזר דתי – חרדי

פורסם בתאריך: 9.11.22 08:45

-->

אמש (8/11) אחה״צ, התלהטו הרוחות בוועדת משנה להקצאת קרקע, שהתקיימה בזום בהשתתפות חברי המועצה: אבנר אקוע- יו״ר ועדת משנה , גיא צור, איטל בציר אלשיך, מתן דיל ואמיתי כהן.כל זאת בעקבות ההמלצה של הועדה המקצועית לדחות את בקשת עמותת ״בת מלך״ להקמת מקלט בעיר רחובות עבור נשים מוכות מהמגזר דתי – חרדי. הטענה המרכזית היא: כי קיים מחסור בקרקע ומבני ציבור בעיר וכי מקלט ברחובות עשוי לשמש בעיקר נשים מערים אחרות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


ח״מ איטל בציר אלשיך מ״רחובות חופשית מרצ״, הייתה היחידה שהתנגדה נמרצות להמלצת הוועדה וטענה: כי לא ייתכן שעיריית רחובות תתנגד למקלט לנשים מוכות מהמגזר הדתי, מחשש שתושבות מוכות מערים אחרות תגענה, זאת בשעה ש-16 נשים מרחובות זכו למקלט מ״בת מלך״ בירושלים ובית שמש ובכך ניצלו חיהן וחיי ילדיהן.

אלשיך יצאה בקריאה לחבריה בוועדת המשנה להקצאת קרקע; הן לדתיים וללא דתיים, משמאל ומימין להקשיב למצוקות של נשים מהמגזר הדתי- חרדי, הזועקות לעזרה וטענה: ״זה לא משנה אם האישה היא ערביה, יהודיה, חילונית או חרדית צריך לעזור לכל אישה מוכה הזקוקה לעזרה״
אלשיך הגיבה להערותיהם של
ח״מ אמיתי כהן וגיא צור שהופנו כלפיה ואמרה: ״זה חלק מהסולידריות והאחריות החברתית שלנו כחברה, לעזור לאוכלוסיות מוחלשות, לרבות אותן נשים הזקוקות להגנה, ביטחון ולגג״.
אלשיך מוסיפה: ״זה מבורך שבימים האחרונים מופיעים ברחבי העיר פרסומים להעלאת המודעות על גבי שלטי חוצות המציינים: ״רחובות נגד אלימות״, אך אם באמת רוצים לעשות צעד משמעותי, נדרש כי העירייה תאשר מקום מקלט בעבור אותן הנשים, וכשרוצים – מוצאים״.

בסיכומו של דיון, יו״ר הוועדה, ח״מ אבנר אקוע (ש״ס)השתכנע כי אכן מדובר בסוגיה כבדת משקל שיש לתת עליה את הדעת והציע לדחות את הנושא לישיבה הבאה, עד שייעשה בירור מול מנכ״ל העמותה ומול ראש העיר.
עוד סוכם, שתיבדק האפשרות שהעלתה ח״מ אלשיך, לחפש מבנה קיים בעיר בעבור פעילות עמותת ״בת מלך״ להפעלת מקלט, הצעה שבה תומך גם ח״מ מתן דיל.
בתום הישיבה הסוערת, סיכמו ביניהם חברי המועצה- אלשיך ואקוע , שבכוונתם לפעול יחד בנושא למציאת פתרון בעניין.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר