צבי אפל וגלי אפל קסטל. צילום משפחתי

מפלוס לפלוס: הנדלנסטים שיסגרו לכם בית

גלי אפל- קסטל, עומדת מזה 14 שנים בראש סוכנות הנדל"ן המצליחה ברחובות 'דיור פלוס', אותה ייסד אביה, צבי אפל * כעת, לראשונה, איחדנו אותם לראיון משותף, בו סיפרו לנו על אתגרי הענף, על השינויים המשמעותיים בשוק ואיך זה לנהל עסק משפחתי- עם כל הקשיים והאתגרים הכרוכים בכך

פורסם בתאריך: 26.10.22 10:17

-->

סוכנות הנדל"ן 'דיור פלוס' ברחובות, הפכה מזמן למותג, את הסוכנות ייסד צבי אפל, מוותיקי העיר רחובות וכיום מנהלת את הסוכנות בתו, גלי אפל-קסטל. יחד, "הדבר הטוב ביותר בענף הזה, הוא שהדברים דינמיים ומשתנים מיום ליום. המחירים לפני שנה לא דומים למחירים היום, השוק תנודתי ומרתק ומעל הכל- אני פוגשת אנשים חדשים בכל יום ובסוף- נדל"ן ושיווק נדל"ן נשען על החיבור בין בני אדם", אומרת גלי. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"מאז ומתמיד היו נעזרים בעולם התיווך, היות ומדובר בעסקה הכלכלית הגדולה ביות שאדם עושה והרבה אנשים חששו לעשות אותה בעצמם, ללא אנשי מקצוע שילוו את התהליך. עסקה אמנם  מתחילה בנכס, אך לא נגמרת שם. אדם מוצא נכס שנראה לו ומשם מתחיל מסע של איך סוגרים את העסקה- המינוף, המשכנתאות, למה המחיר מוצמד, גם מו"מ הוא אקוטי בדברים האלה. איך מגשרים על פערים של הלוואות גישור, מחירים. כשיש איש מקצוע בתמונה, הוא יודע לעשות את המהלכים האלה", מוסיף מניסיונו העשיר צבי אפל. 

אפל נולדה וגדלה ברחובות. אביה, צבי אפל, הקים את סוכנות תיווך הנדל"ן בשנת 1986, שהלכה וצמחה עם השנים. כשבגרה גלי, היה ברור כי היא נכנסת לנעליו של אביה וממשיכה את דרכו בסוכנות."כל מי שרוכש או מוכר באזור רחובות והשפלה, כנראה עבר פה בשלב כלשהו. אני גאה במיוחד על עסקאות לשיווק נדל"ן, שאני מבצעת עבור החברות היזמיות שבונות באזור, וגם על הפיתוח של תחום מכירת המגרשים לבנייה- הליך מרתק בפני עצמו", אומרת אפל-קסטל. 

צבי אפל, מצידו, רואה את דור ההמשך שלו מקדם את הסוכנות ורווה ממנו נחת, למרות האתגרים שבדרך שנובעים באופן טבעי מעבודה משותפת של בני משפחה אחת. "אם אני אגיד שלהעביר את הסוכנות לידיה של גלי היה לי פשוט וקל- זה יהיה שקר, אבל יחסית היו לי חיים קלים בעניין הזה. גלי התחילה כאשת מכירות ועשתה את כל התפקידים בסוכנות, ולפני 14 שנה חליתי, וגלי תפסה את מוטת השליטה בסוכנות וניהלה ביד רמה את כל הפעילות. מאז,  היא עושה את זה בגאון. לא היו לי הרבה דילמות אם לתת לגלי להוביל או לא, כי המציאות הכתיבה את המצב והתוצאה טובה לכולנו", אומר צבי אפל. 

ואכן, סוכנות הנדל"ן הרחובותית הולכת וגדלה מיום ליום, בדגש על השנים האחרונות, עם הזינוק האדיר של מחירי הנדל"ן והביקוש האדיר בכל הארץ בכלל וברחובות בפרט. ״אין ספק שמכל הבחינות האלה, רחובות נהנית מצמיחה אדירה, וזה בהחלט ניכר בהיקפי הפעילות שלנו ובמחירים שלא נראו עד היום ברחובות. אנחנו מעריכים את העלייה בכ-10% ויותר באזורים שונים בעיר ובסביבה", מספרת אפל – קסטל, שמאית מקרקעין שהקימה לראשונה בענף הנדל"ן באזור- את סקר המחירים המתעדכן, המופיע באתר החברה ומציע מבט מקיף על מחירי הביקוש בפרויקטים חדשים באזור. 

"סקר המחירים הוא כלי עבודה משמעותי- הן עבורי, הן עבור קהל הרוכשים והמוכרים באזור והן עבור כל קבלן או לקוח שנכנס לרחובות ומעוניין ברגע אחד לקבל תמונה על כל המחירים של הפרויקטים המשווקים בעיר כיום. הם מבינים את טווחי המחירים, והדרישות שלהם יותאמו למחירים של הסקר. זו עוד דרך לקבל מידע ישיר ונתונים ברורים על שוק הנדל"ן באזור", מסכמת גלי.

לצד הזינוק במחירים, צבי אפל מזכיר את הטיפ הכי חשוב שלו לביצוע עסקאות נדל"ן טובות. "בסופו של יום, העסקאות הכי גדולות נופלות על ה-50 אלף ש"ח האחרונים, שהם נחשבים לכסף קטן בתחום, ולכן, הגורם המקשר שיודע למצוא את האמצע ולהציל את העסקה הוא קריטי. אנשים לעיתים 'נתפסים' על השקל, ומתווך יכול להסביר שאם במשך חצי שנה חיפשת נדל"ן וסוף סוף מצאת, אז אולי הפער של 100,000 שח הוא לא כ"כ נורא", אומר אפל. 

במשך שנים ארוכות, נחשבה גלי אפל- קסטל לדמות שונה בנוף הנדל"ני של ישראל. תחום שעליו חלשו במשך שנים בעיקר הגברים, עבר מהפך למקום טוב יותר- שבו כמות נשות המקצוע הולך וגדל מיום ליום. "מעולם לא ראיתי עצמי נחותה מכל גבר בענף, אלא להיפך. הראייה הנשית, היכולת לנהל משימות רבות במקביל, והיכולת הטבעית לנהל מו"מ וליצר שיח מקרב ומחבר בין אנשים- הפכה אותי לטובה יותר במקצוע, ועל כך יעידו ההצלחות הרבות שלנו", היא מסכמת. 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר