בעקבות ההתבטאות של ראש העיר: חברי המועצה מגנים ויניב מרקוביץ- שותק

רחובות סוערת- בעקבות קריאתו של ראש העיר רחמים מלול לתושבים״ לכפר על חטא ממשלת השמאל״ ממלא מקומו ,זהר בלום וחברי מועצה נוספים דרשו ממנו לחזור בו מדבריו ולהתנצל בולט בשתיקתו סגנו יניב מרקוביץ ממפלגת עבודה עם לב שסירב להגיב ושומר על שתיקה

פורסם בתאריך: 6.10.22 16:02

-->

במסגרת כנס ״ביבי-בא״ שהתקיים ברחובות רגע לפנייום כיפור, ראש העיר רחמים מלול קרא לתושבים ואמר ״מחר ליל יום הכיפורים, אנחנו צריכים לכפר על עוד חטא אחד, זהו חטא ממשלת השמאל. לחזור בתשובה לממשלת הימין. רחובות אומרת כן לבנימין נתניהו ולא לממשלות השמאל״


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בצאת יום הכיפורים, ממלא מקומו וסגנו ,זהר בלום, מרשימת החינוך בראש- יש עתיד, קרא לו בפוסט שפרסם בפייסבוק לחזור בו ולהתנצל על האמירה בפני רוב תושבי רחובות (55%) שהצביעו בעד מפלגות הקואליציה של ממשלת השינוי. חברי מועצה נוספים יצאו אף הם בקריאה דומה למלול.
במשאל שערכנו בין חברי המועצה האם מלול צריך לחזור בו מדבריו, רובם היו בעד, היו שטענו שצריך לשמור על חופש הביטוי וסגנו יניב מרקוביץ בחר שלא להגיב ולשמור על שתיקה, למרות שהוא כידוע חבר מועצת העיר מטעם סיעת עבודה עם לב.

זהר בלום, מ״מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: ״יצאתי בקריאה לרחמים מלול לקחת את דבריו בחזרה מתוך הערכה אישית ומקצועית אליו. אני יודע שפניו לשלום ולאחדות, ומקווה שיבהיר את דבריו כדי שכל תושבי רחובות ימשיכו לחיות באווירה של אחדות וסובלנות ואנו כחברי מועצת העיר נמשיך לעבוד ביחד למען תושבי העיר. חג סוכות שמח לכל תושבי העיר״.

מתן דיל, חבר המועצה וראש סיעת רחובותי, איש ליכוד בעצמו מסר: ״בבחירות הקרובות לעיריה נחליף את רחמים מלול ונצעיד את רחובות לימים טובים יותר״.

חברו לרשימת רחובותי, חבר המועצה אביב איטח: ״כאיש ליכוד מובהק שמשתף את דעותיו הפוליטיות אני לא חושב שזה 'חטא' לבחור אחרת ממני, כל השנה, ויממה לפני יום כיפור בפרט״.

קארין ברגינסקי, חברת מועצת עיר ראש מטה מחנה הממלכתי ברחובות: ״ראיתי קצת באיחור, ולא האמנתי למשמע אוזניי ולמה שראיתי בעיניי, שפשפתי את עיניי ושוב בדקתי את אוזניי ושוב לא האמנתי. ראש העיר, יש לי המון כבוד אליך, לכן היה לי קשה לשמוע ולראות.
כראש מטה של המחנה הממלכתי ברחובות, כשנציגי המפלגה הם חלק מהממשלה הנוכחית, מבקשת ממך לחזור בך ולהוציא הודעת הבהרה עם התנצלות. אנו לא חוטאים כי חושבים שונה ממך. אנו חיים במדינה דמוקרטית בה מותר לחשוב שונה ולהצביע שונה והכל תוך כבוד הדדי.
אם נבטל את הדעות של אחרים, הרי שנחזור לחושך. אני תקווה שבקרוב תצא הודעת הבהרה והתנצלות בנושא. כולנו בני אדם, כולנו טועים, הגדולה של אדם זה להודות בטעות ולתקן״.

גיא צור, חבר המועצה מסיעת הליכוד: ״חופש הביטוי הוא רחב וקיבל הגנות ,לא בכדי גם בחקיקה וגם בפסיקה דווקא במצבים בהם יש אי נוחות מאמירות כאלו ואחרות. מעבודה צמודה והיכרות עם ראש העיר רחמים מלול הוא נכון לטפל בכל בעיה ובכל תושב במסירות ללא הבדל ושיוך כל שהוא .הניסיון לקחת אמירה בהקשר פוליטי בתקופת מערכת הבחירות ולהשליך אותה על פעילות ברמה העירונית הוא שגוי. לא הייתי רוצה להיות בעיר ובמדינה שבה יש סתימת פיות. רגע אחרי יום כיפור הייתי חושב שטוב שהשיח הציבורי שלנו יהיה מכיל וסבלני לכל דעה באשר היא אשר אינה חורגת מגבולות החוק. חתימה טובה״.

שמוליק  חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הרווחה ציין כי ״על אף השיוך הפוליטי, כאיש ציבור מצופה מאיתנו לדבר לכלל התושבים. וגם אם אנו מדברים למצביעים שלנו חשוב לא לבטל את האחרים. אמירה מאין זו יכולה לגרום לניקור של תושבים להם אנו כנציגי ציבור צריכים לתת שרות״.

וחברת מועצת העיר איטל בציר אלשייך התייחסה לדברים בפוסט שעלה ברשת בו היא כתבה: ״עיר היא מקום של מגורים משותפים ולא כנסת ישראל. נבחרת כדי להוביל מהלכים מוניציפליים ומועצת העיר היא לא כנסת ישראל. אם ברצונך לקחת חלק בקמפיין ארצי פוליטי נאחל לך בהצלחה בכנסת ישראל בירושלים. ברחובות נהג כראש עיר ולא כחבר כנסת.להזכירך, רוב תושבי העיר ״החוטאים״ לדבריך, הצביעו בעד ממשלת השינוי. מצפה מראש העיר להתנצל בפני תושבי העיר וחברי המועצה״

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר