רגע מרגש במהלך ביקור המשלחת מגרמניה: ניצולת השואה שיתפה לראשונה בסיפורה האישי בשואה

אחרי שנתיים של הפסקה בשל הקורונה, בימים אלה הסתיים ביקור מיוחד של משלחת בני נוער מהעיר התאומה היידלברג, גרמניה, עם רגע מרגש במיוחד- דווקא בעת ביקור במועדון ניצולי השואה ״עמך״ בעיר. במשך שבוע הכירו בני הנוער את רחובות ואת ישראל, התארחו בבתיהם של בני נוער מרחובות ובשנה הבאה- יארחו את משלחת הגומלין של בני הנוער מרחובות

פורסם בתאריך: 14.8.22 18:44

-->

12 בני הנוער מהיילדברג, בנים ובנות, נחתו בישראל ביום חמישי 28.7 והתקבלו בחום רב ע"י 12 עמיתיהם, בני נוער מרחובות שנבחרו בקפידה מכל התיכונים בעיר. בני הנוער מגרמניה התארחו בביתם של בני הנוער מרחובות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


יחד איתם הגיעו 3 מלווים בגירים, ראשי אגודת הידידות היידלברג- רחובות. המשלחת לוותה על ידי החברים הרחובותיים באגודת הידידות – אביגיל מעיין, מנהלת המשלחת, אבנר פרליס, צבי מרכוס ומירי רגירר שהתחלפו ביניהם.

בשבוע שלאחר מכן הם טיילו בכל רחבי הארץ, וגם ברחובות – במכון ויצמן בעיר ובאתרים היסטוריים בכל רחבי הארץ. אחד משיאי הבוקר היה ביקורה של המשלחת – במועדון "עמך" לניצולי שואה בעיר. זו הייתה חוויה מיוחדת לכל הנוכחים בשל זהותם של המבקרים, וניצולי השואה שרה ויינשטיין ושרגא קאלוש סיפרו להם את סיפורם האישי וריגשו את בני הנוער מגרמניה. אחד מהרגעים המרגשים ביותר היה כאשר עליזה שור, אחת מניצולות השואה ודמות מוכרת בעיר, קמה לספר את סיפורה באופן לא מתוכנן. עליזה מעולם לא שיתפה בעברה את אנשי המועדון ובכלל, ודווקא בביקור המשלחת היא חשה צורך לספר את מה שעבר עליה ועל משפחתה במהלך השואה.

בני הנוער טיילו יחד גם בצפון, בתל אביב ובדרום- עם חוויה מיוחדת- זריחה במצדה. בירושלים ביקרה המשלחת ביד ושם, שם הניחו זר ושרו את התקווה. ביום שני הגיעו בני המשלחת לביקור מיוחד בלשכת ראש העיר, רחמים מלול, ונפגשו גם עם סגנו, מחזיק תיק קשרי חוץ עו״ד יניב מרקוביץ׳ ועם דוברת העירייה ומנהלת קשרי החוץ- אביטל רגב קיסר.

בני הנוער מגרמניה שיתפו כי זו החוויה המשמעותית ביותר בחייהם. לבסוף הם הפתיעו את ראש העיר בשירה נלהבת של ״התקווה״ בעברית, אז הסתבר כי בני הנוער מרחובות לימדו אותם את השיר במהלך הטיולים. בשנה הבאה ייערך ביקור גומלין של בני הנוער מרחובות בהיידלברג- שיתארחו אצל עמיתיהם הגרמנים.במקביל למשלחת זו- משלחת של בני נוער מרחובות שוהה במחנה מדעי באוניברסיטת היידלברג במהלך חודש אוגוסט.

ראש העיר, רחמים מלול: ״זו השנה ה-39 שאנו ממשיכים בחיזוק קשרי הידידות עם היידלברג, העיר התאומה של רחובות. למשלחות יש משמעות חינוכית וערכית גדולה, בפרט בחשיפת הצד היפה של ישראל וחיזוק הערך ההיסטורי של מורשת השואה בקרב הדור הצעיר בגרמניה״

עו״ד יניב מרקוביץ׳ סגן ראש העיר ומחזיק תיק קשרי חוץ: ״הקשר של רחובות עם העיר היידלברג בגרמניה וידידינו שם הוא משמעותי ביותר, ומדי שנה אנו נוכחים בכך מחדש. אני מזמין את תושבי רחובות, בגירים ובני נוער, לעקוב אחרי הפרסומים ולקחת בכך חלק. אני מודה לאביגיל מעין שהשקיעה שעות רבות בהתנדבות למען הצלחת הביקור״

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר