מצעד הגאווה ברחובות 2022 צילום: דניאל אלון
מצעד הגאווה ברחובות 2022 צילום: דניאל אלון

סמל לשוויון ברחובות: מצעד הגאווה יתקיים מחר בפעם החמישית

למרות החששות על ביטול המצעד והקשיים מול העירייה, הודיעו המארגנות על קיום הצעידה ביום חמישי הקרוב כמתוכנן, ובסיומה הפנינג קהילתי

פורסם בתאריך: 13.7.22 07:20

-->

ההתרגשות גדולה לקראת מצעד הגאווה החמישי ברחובות, שיתקיים מחר (חמישי) גם השנה יתכנסו הצועדות והצועדים ברחבת הדשא בצד הדרומי של רכבת רחובות. הצעידה לאורך הרצל תגיע לצומת הרצל ואייזנברג בסמוך לשדרת הברים, שם יהיה מתחם הסיום. בשל קשיים תקציביים הודיעו המארגנות שבניגוד לשנה שעברה לא תהיה במה גדולה בסיום המצעד. כך הסבירה את ההחלטה מיה שמש, ממארגנות המצעד וחברת 'קוויר בעיר':

"הבמה וההופעות, כמו שהיו בשנה שעברה, הן הזדמנות לחברות וחברי הקהילה ותומכיה לחגוג אחד את השניה ולהתאחד. זהו רגע שיא עם הופעות חיות, דוכנים, תרבות ומפגש. היה קשה להחליט לוותר על הבמה, אך השנה החלטנו שהדבר הכי חשוב הוא שנשמור על מסורות הקהילה שלנו ועל המהות ונצעד ברחובות העיר. אנחנו מקוות מאוד לראות בשנה הבאה במה גדולה והופעות כפי שראינו בשנה שעברה."

המצעד הרחובותי הפך למסורת בחמש השנים האחרונות, ומייצר מפגש משמעותי ומקרב בין מגוון רחב של אנשים מרחובות והסביבה. זהו אירוע תרבות תוסס וחגיגי בעיר עם דוכנים הסברתיים ופעילויות לצעירים ולמשפחות. לדברי טל מיכלבסקי, גם היא ממארגנות המצעד וחברת 'קוויר בעיר': "מצעד הגאווה הוא אבן יסוד בהיסטוריה ובמאבק הלהט"בי. המצעד נותן לחברות וחברי הקהילה הגאה ברחובות, ולכל תומכות ותומכי הקהילה, אפשרות להפגש ולומר כקול אחד: לכולנו יש מקום ברחובות, כולנו שייכות, וכולנו ביחד במאבק. הדרך שעברנו השנה בארגון המצעד הזכירה לנו כמה הקהילה שלנו רחבה, חזקה ואוהבת. יש הרבה תושבים ותושבות בעיר ובסביבתה שהצעידה ברחובות העיר היא בשבילן אקט מחזק המעניק תקווה ותחושה של קהילה."

תוכנית המצעד:
17:00 התכנסות ברחבה הדרומית של הרכבת
18:00 יציאה לצעדה על הרצל לכיוון דרום
19:00 התכנסות בהרצל פינת אייזנברג (תחנת המוניות)
20:30 אפטר פארטי 

לקראת המצעד התקיימו השנה מספר יוזמות כדי לתת מענה לחברות וחברי קהילה בעלי מוגבלויות, ביניהן מבצע "גאווה עד הבית" של קהילת 'קוויר בעיר'. היוזמה מורכבת ממפגשים בביתן של חברות קהילה שלא יכולות להגיע ולחגוג במצעד. בנוסף, בפעם הראשונה המצעד יונגש באופנים חדשים לחברות קהילה נוספות: אפשר כבר עכשיו להירשם כדי לקבל סיוע למי שמתקשה לעמוד בתורים או לשמוע רעשים חזקים – לינק להרשמה.

לאחר ההפנינג, גם השנה תהיה מסיבת אפטר קווירית ומרימה בסמוך לנקודת סיום הארוע, בשיתוף עם פאב "הברזיה" ופאב "לה מורס". את המסיבה, כמו גם את המצעד, מפיקות חברות קהילת 'קוויר בעיר' ברחובות, אשר עוסקות בעשייה גאה ויצירת קהילה להט"בית בעיר לאורך כל השנה. קהילת קוויר בעיר תציין בקרוב 50 ארועי גאווה ומפגשים להט"בים בהובלתה. כדי להתעדכן בארועים השונים ניתן להכנס לפייסבוק של 'קוויר בעיר' או לאינסטגרם @herenqueeril או להיכנס לדף פעילות הקיץ.

 

רותם ברק, חברת 'קוויר בעיר' וממארגנות המצעד, ביקשה להודות למספר חברות וחברי מועצה שפעלו למען קיום המצעד השנה: "המצעד לא היה יכול לקרות לולא שותפות ושותפים בעירייה שתמכו בנו וסייעו להוציא את האירוע לפועל, ובכך שלחו לקהילה ברחובות ולתומכיה מסר של שוויון ותקווה לעתיד."

ממלא מקום וסגן ראש העיר זהר בלום: "מצעד הגאווה הוא אירוע חשוב ומשמעותי בעיר, ואני גאה שהוא הפך למסורת עירונית. סייעתי כמיטב יכולתי לקיום המצעד, מתוך תפיסת העולם שלי שרואה ברחובות בית עבור כל התושבים החיים בה. אני מברך את הפעילות והפעילים על העשייה, ומבטיח לסייע גם בהמשך הדרך במה שידרש."

חבר המועצה ד"ר אסף אל-בר: "לעיר רחובות יש עוד דרך ארוכה לעשות כדי להפוך לעיר ליברלית ופלורליסטית. עשינו דרך ארוכה, זרועה מאבקים, ונמשיך לצעוד בה. למרבה המזל יש לנו כוחות חזקים בקהילה הגאה שממשיכים וממשיכות להיאבק וליצור, ליצור תרבות, ליצור קהילה, ליצור מודעות. אנחנו מחוייבים להמשיך ביצירה הזו בכל מרחבי חיינו ומחוייבים להמשך המאבק על דמותה של העיר."

סגן ראש העיר יניב מרקוביץ' מסר: "אני שמח שגם השנה אנו מצליחים לקיים מצעד בזכות הירתמותם של פעילים רבים מהקהילה הגאה בעיר. הציבור הרחב מוזמן לבוא למצעד ולהזדהות עם הקהילה והערכים שנוגעים לכולנו כחברה: סבלנות, סובלנות, שיוויון וקבלת האחר."

מחברת המועצה רוני באום נמסר: "מצעדי הגאווה נועדו להזכיר כי המסע של הקהילה הגאה לביטחון, הכרה ושיוויון טרם הסתיים. יישר כוח למארגנים ואני מזמינה את כל תושבות ותושבי העיר להגיע למצעד".

חבר המועצה שאול צגהון מסר: "החופש לעולם אינו ניתן מרצונו הטוב של המדכא, עליו להיתבע ע"י המדוכא" המלים של ד"ר מרתין לותר קינג בשבילי הם המפתח לכל מאבק לשינוי וכן צריך לעשות הכל שיהיה לכולם את הזכויות לחירות, הזכות לחיות בביטחון וחופש ההפגנה והשביתה, הזכות למשפחה, הזכות לאהוב, כי אהבה היא המתנה הגדולה ביותר שאנחנו יכולים לתת ולקבל."

חברת המועצה איטל בציר אלשיך: "בואו ביום חמישי לצעוד במצעד הגאווה למען חופש, שיוויון וליברליות.  זה הזמן לצאת לרחובות למצעד שכולו קריאה לשמירה על ערכים של שיוויון כדי להבטיח שהרוחות המנשבות מכיוון ארה"ב, אשר העבירה לאחרונה את חוק לביטול הזכות להפלה, לא יגיע גם אלינו. השתתפות במצעד הינה קריאה להכרה בקהילות השונות בערים ובכלל, ובזכות של כל אחת ואחד  מאיתנו להיות מי שהוא ומי שהיא רוצה להיות".

חבר המועצה שמואל בר דנאזאן: ״אנו העיר רחובות מהווים בית חם לכל המתגוררים בה והבאים בשעריה.אנו שמחים לקדם סובלנות, קבלה ושיווין. כפי שעשיתי העבר בנושא עו״ס להט״ב אמשיך לקדם צרכים חשובים לכל התושבים.״

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר