בשורה לתושבי רחובות: אושרה תוכנית ענק להרחבת פארק התעסוקה המצליח של רחובות

שנים של מאמצים נשאו פרי: עיריית רחובות והלר החברה לפיתוח רחובות הביאו בימים אלה לאישורה של תוכנית ת.מ.ר. ב', להרחבת פארק המדע בכ- 340,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר* *במסגרת התכנון משתלבות תשתיות התחבורה המתוכננות באזור ופארק ענק שישתרע על עשרות דונמים

פורסם בתאריך: 5.7.22 08:32

-->

לאחר מאמצים רבים מצד עיריית רחובות, בימים אלה התקבל אישור לתוכנית ת.מ.ר. ב', הכוללת כ- 450,000 מ"ר בייעודי תעסוקה ומסחר. מדובר בהמשך טבעי לפארק ת.מ.ר. (תעשיות מדע רחובות – הידוע בכינויו "פארק המדע") המיועד לתעשיית היי- טק, ולחברות בתחומי מדעי החיים סביב מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות ברחובות ובקרבת תחנת הרכבת ותחנת המטרו העתידית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


פארק ת.מ.ר נוסד בשנת 1967 עם הקמתו של מפעל אלאופ ברחובות.
הפארק נחלק לשניים – חלקו הוותיק הוא פארק ת.מ.ר. א' בו ממוקמות עיקר החברות בפארק. חלקו העתידי של הפארק הוא ת.מ.ר. ב' והוא ממוקם מזרחית לפארק הוותיק.
כבר כיום כמעט מוצו לחלוטין זכויות הבניה בפארק ת.מ.ר. א', בהיקף של כ- 415 אלף מ"ר. הפארק הקיים מאכלס חברות רבות, ותיקות ומובילות גלובאליות כמו אפלייד מטריאלס, אלביט, סטרטסיס, נוקלאיקס בע"מ , אמ קיי אס אינסטרומנטס ישראל בע"מ, פיוטרג'ין ישראל בע"מ, ניורודרם בע"מ, נובה בע"מ ועוד.

כל זאת לצד חברות הזנק מרתקות בתחום של תחליפי מזון, הדפסה, פיתוח תרופות ועוד תחומים רבים המצויים בקו הראשון של המחקר העולמי בתחום הביו טק (כמו אלף פארמס בע"מ, סיולו מדיה בע"מ, רידיפיין מיט בע"מ ועוד).

כבר בשנת 2002 החלה הועדה המקומית בהכנת התוכנית להמשך פארק התעסוקה – ת.מ.ר. ב', על שטח של כ 600 דונם קרקעי. בסה"כ ניתן יהיה לבנות מכוח התוכנית כ- 450,000 מ"ר לתעשיית היי טק ומסחר ומוסדות מחקר.
פארק התעסוקה ת.מ.ר. ב' כאמור יאפשר התרחבות של אזור התעסוקה מזרחה עד כביש 423 העתידי כאשר הוא נמצא בצמידות לשער הכניסה החדש למכון ויצמן והפארק הצפוני המתוכנן .

באי המקום ייהנו מרשת תחבורתית יוצאת מן הכלל: כל מגרשי פארק ת.מ.ר. ב' יחוברו בשבילי אופניים לתחנת הרכבת בשטחי התעסוקה ולאזורים אחרים בעיר, וכמו כן, פרויקט "הקו הכחול 412" , אשר צפוי להתחיל לפעול משנת 2027, ובמסגרתו יפעל בציר הרצל-ויצמן קו נת"צ שיקל מאוד על הגעת מועסקים לאזור התעסוקה. על פי תוכנית המטרו, שתי תחנות מטרו ישרתו של איזור התעסוקה הזה בסמיכות גבוהה.

בפארק מתוכנן פארק ענק בהיקף של כ 80 דונמים , לרווחת כלל תושבי העיר, בתוכה חורשת אקליפטוס , פארק נופי ואצטדיון עירוני מפואר בן 6000 מושבים. בפארק תתקיים בניה איכותית של מבני תעסוקה מסחר וציבור תוך הקפדה על מרחבים ירוקים בהמשך לפארק הקיים.

בעת הכנת התוכנית התמודד צוות התכנון, יחד עם מינהל הנדסה בעירית רחובות והלר- החברה לפיתוח רחובות, עם אתגרים תכנוניים רבים, אתגרים הנדסיים (3 הפרדות מפלסיות עם מסילת הרכבת) ואתגרים משפטיים הנוגעים לזכויות בעלי הקרקע. הדיונים בערכאות השונות, על טבלאות ההקצאה והאיזון, אשר מקצות את מגרשי הבניה לבעלי הקרקע ארכו לא פחות מ- 5 שנים!

לאחרונה התקבלה החלטה אמיצה של ועדת הערר מחוז מרכז אשר דחתה את כל העררים בנושאי השמאות והחליטה על מתן תוקף לתוכנית. על החלטה זו לא הוגשו עתירות והתוכנית נכנסה לתוקף.
צוותי התכנון כבר החלו בהכנת תוכניות הפיתוח לקרקע. כמו כן החלו הכנות לקראת הכנת תב"ע נוספת שתאפשר תוספת לזכויות הבניה על מנת לעדכן ולהתאים את אפשרויות הבניה והפיתוח לזמננו.

ראש העיר, רחמים מלול: "אחרי מאמצים של שנים, אנחנו שמחים להוציא לדרך את התוכנית להרחבת פארק התעסוקה והמסחר בפארק נוסף. טובת העיר ותושביה דורשת את הקמתו של פארק נוסף. המשמעות היא עוד אלפי מקומות עבודה נוספים לתושבי העיר, חיזוק האיתנות הפיננסית של העיר וחיזוק מעמדה של רחובות כעיר המדע והחדשנות.
הרחבת אזור התעסוקה הצפוני של העיר רחובות מהווה כר פורה להתפתחות העסקית הקיימת במקום ולשירותים התומכים במדע בחדשנות ובהי טק, וכל אלה בצמידות דופן למכון ויצמן למדע ולמחקר ולפקולטה לחקלאות"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר