חגיגת הספר ברחובות תתקיים בגן המגינים בסימן "סיפורים ומשחקים" לכל המשפחה

במהלך חודש יוני יתקיימו ברחובות אירועי חודש הקריאה במרכזי התרבות השונים בעיר אירוע הדגל, "חגיגת הספר העברי", יתקיים בימים ד'-ה', 15-16.6, אחה"צ, בגן המגינים בעיר. השנה הוחלט לקיים את האירוע בסימן סיפורים ומשחקים, עם מגוון פעילויות לכל המשפחה: מפגשי סיפור עם סופרות וסופרים בני העיר, הצגות ילדים מעולם האגדות, סדנאות יצירה, מתחמי קריאה ומשחק ודוכני מכירת ספרים בשיתוף "סטימצקי".

פורסם בתאריך: 31.5.22 11:29

-->

כמדי שנה, עיריית רחובות, באמצעות החברה העירונית לתרבות, תציין את חודש הקריאה ברחבי העיר במגוון פעילויות, הרצאות ומופעים לכל הגילאים. האירוע המרכזי, חגיגת הספר ברחובות, יתקיים בימים רביעי וחמישי, 15-16.6, בין השעות 20:00-17:00, בגן המגינים בעיר, והכניסה חופשית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


במהלך ימי חגיגת הספר יתקיימו בגן המגינים מגוון פעילויות לילדים תחת הכותרת "סיפורים ומשחקים" שיכללו מפגשי סיפור עם סופרות וסופרים בני העיר, הצגות שיפגישו את הילדים עם דמויות מוכרות מאגדות – פינוקיו, אליסה בארץ הפלאות, פיטר פן, עמי ותמי ועוד, מתחמי משחק ויצירה בהשראת ספרים, פינות קריאה נעימות ועוד. ילדי העיר מוזמנים להגיע ולפגוש בדמויות צבעוניות מתוך הסיפורים, לשוחח איתן ולהצטלם איתן למזכרת!

ברחבת הגן יוצב יריד מכירת ספרים בשיתוף "סטימצקי" ובמסגרתו יוצעו לציבור שלל ספרים ממרבית הוצאות הספרים בישראל, במבצעים אטרקטיביים לחודש הקריאה, וזאת לצד דוכני הסופרים הרחובותיים אשר ימכרו את ספריהם באופן אישי. אלה, האחרונים, יעלו ויבואו להציג את סיפרם ולתת טעימה מפרי יצירתם, על הבמה המרכזית, וישתפו את הילדים בתהליך כתיבת הספר והוצאתו.

ומה מצפה לחובבי הספרים במהלך חודש הקריאה?

לקראת חודש הקריאה, ריכזה עבורכם החברה העירונית רחובות את עשרות הפעילויות המוצעות בכל מרכזי התרבות בעיר לחוברת אחת ידידותית ונעימה לקריאה. בין הפעילויות המוצעות לכל המשפחה, הציבור מוזמן לחגיגת יום הולדת 35 לבית מיכל, בית תרבות קטן ואינטימי לעשייה אמנותית אינטלקטואלית, המשלב ספריית ילדים ונוער. במהלך האירוע תתקיים מסיבת ריקודים להורים וילדים, יפעל שוק קח-תן ספרים, פינת יצירה והמבקרים יזכו ליהנות מהצגה לגילאי 4 ומעלה, "הדרך לשמה", של קבוצת התאטרון רות קנר. החגיגה תתקיים ביום חמישי, ה-9.6, בשעה 17:00, בחצר בית מיכל, כשהכניסה חופשית ומותנית בהרשמה מראש בטלפון: 08-9467998.

כמו כן, יתקיימו מפגשי סיפור, הצגות וסדנאות בבית התרבות בשכונת חבצלת, בבית מיכל, במרכז לאמנות חזותית, בספריות העירוניות ובמתנ"סים ברחבי העיר. טקס חלוקת פרסים לקוראים מצטיינים, שבשיאו מפגש עם הסופר האהוב ינץ לוי, יתקיים בספריה העירונית ע"ש מאירהוף, ביום ד', 8.6, בשעה 18:00. הכניסה לאירוע זה ללא תשלום, בהרשמה מראש בלבד בטלפון: 08-9457916.

למבוגרים שבינינו מצפים גם כן מפגשי קריאה, סדנה במרכז לאמנות חזותית, שוק קח-תן בבית מיכל, ומפגש עיון ושיח בספריה המרכזית. הקתדרה העממית רחובות ע"ש לאה טנא מזמינה למפגש שיח מרתק עם המאייר מישל קישקה, בהנחיית ציפי גון גרוס, סופרת, פסיכולוגית ושדרנית רדיו. קישקה, שנולד בבלגיה ב-1954, להורים ניצולי שואה, ועלה לישראל בעקבות מלחמת יום הכיפורים, יגיע לדבר על הרומן הגרפי שלו "הדור השני – דברים שלא סיפרתי לאבא", ויעסוק בשאלה האם מותר לדבר על השואה בהומור, מה מאפשר הרומן הגרפי לעומת הפרוזה ועוד. מפגש זה יתקיים ביום ג', ה-7.6, ב-11:30, בבית יד לבנים.

לדברי ראש העיר, רחמים מלול: "חגיגת הספר ברחובות מחייבת את עיר המדע והתרבות להכין עבור התושבים אירועים איכותיים ומגוונים. השנה, עם החזרה לחגיגות הפרונטליות ללא מגבלות, הכנו חגיגה של ממש בסדרה של אירועים רבים ומגוונים, שתהיה חגיגה אמיתית לכל המשפחה של תרבות, איכות והנאה. זוהי הזדמנות להנגיש לילדים את ערך הקריאה, תוך מגוון פעילויות מהנות המעודדות קריאה. אני מודה לעוסקים במלאכה שעמלו על תכנית עשירה עבור חודש חשוב זה."

לדברי עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות: "כבכל שנה, אני נרגש לראות את העושר התרבותי כפי שמשתקף מחוברת הפעילות שיצרנו עבור חודש הקריאה. הציבור הרחובותי מצביע ברגליו וגודש את מרכזי התרבות העיר, ואני מזמין את התושבים, ילדים ומבוגרים, להגיע לאירוע הדגל בגן המגינים, שמכבד את סופרי העיר ומקדש את חשיבות הקריאה".

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "אנו גאים לקיים בעירנו, אירוע שהפך למסורת תרבותית חגיגית לכל המשפחה, לציון חודש הקריאה, ונשמח לראות משפחות עם ילדים ונוער גודשים את גן המגינים, נהנים מחגיגת ספרים איכותית ומהצגות ופעילויות שנבחרו עבורם בקפידה. חגיגת הספר ברחובות מעניקה לנו הזדמנות פז להתגאות בסופרים המקומיים שלוקחים חלק באירוע ומעודדים את הדור הצעיר לקרוא ולהיות שותפים לתהליך יצירת הספר. מוזמנים להתעדכן בעושר הפעילויות המוצעות בחוברת שהוכנה במיוחד לחודש הקריאה!"

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר