בית יוספזון: טקס חגיגי לבית הראשון במושבה רחובות

הטקס לציון השלמת תהליך השימור של הבית הראשון במושבה, נערך במעמד ראש העיר, רחמים מלול וחברי מועצת העיר

פורסם בתאריך: 6.4.22 12:12

-->

בית יוספזון (ביתם של יהודה לייב יוספזון ורעייתו בתיה ומשפחתם) השוכן ברחוב יעקב 20 בעיר הוא הבית הראשון במושבה רחובות. קורותיו וקורות המשפחה שצמחה בין כתליו, שזורים בדברי ימי המושבה רחובות, שהפכה לימים לעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בהתאם לחזון ראש העיר רחמים מלול, בשנה האחרונה עבר הבית הראשון תהליך שימור מדוקדק שהובילו מינהל ההנדסה בעיריית רחובות וחברת הלר – החברה לפיתוח רחובות, שניהלה את הפרוייקט.

אתמול (שלישי)  נערך במקום טקס חנוכה חגיגי לציון סיום תהליך השימור, ולקביעת מזוזה.במקום שוכנת כעת אחוזת מרגו, מסעדת גורמה צרפתית שעברה לכאן מבית גורפינקל ברחוב אייזנברג.במהלך השימור הושקעו בחידוש הבית למעלה מחמישה מיליון שקלים.

בטקס שנערך במעמד ראש העיר, רחמים מלול, נכחו מ״מ רה״ע בנצי שרעבי, מ״מ רה״ע זוהר בלום, סגן ראש העיר יניב מרקוביץ׳ וסגן ראש העיר אמיתי כהן, וחברי המועצה אבי מוזס, פנחס הומינר, דר׳ רוני באום, אבי קינד, שמוליק בר דנזאן, אביב איטח וכן מנכ״ל העירייה, מאיר דהן , מנכ״ל הלר ניסים סלמן והסמנכ״ל מיטל קופרברג, אישי ציבור, מנהלים ועובדים.

ראש העיר, רחמים מלול אמר בטקס כי ״אני גאה ושמח בתהליך השימור שעברנו פה, בבית הראשון בעיר שהפך לאחד הבתים היפים בעיר. בלי לזכור את העבר אין לנו הווה ואין לנו עתיד. אני מבטיח שנמשיך לשמר בתים נוספים בעיר. אנחנו בונים חדש יחד עם שימור הישן, זה הייחוד של העיר רחובות. אני מודה לכל השותפים- חברת הלר , מינהל הנדסה וכל מי שתמכו ולקחו חלק בתהליך״

בטקס נכח גם ראש העיר רחובות לשעבר, שוקי פורר, נינו של יהודה לייב יוספזון, יו״ר עמותת שמר, שאף נשא דברים: ״אני נרגש מאוד לעמוד פה באירוע המשמעותי הזה, כנינו של יהודה לייב יוספזון. אני מברך על תהליך השימור- כל מי שיבוא לפה יזכור ויזכיר שזה היה הבית הראשון במושבה״ הוא סיפר כי ״אבי ז״ל נולד בבית הזה. את האותיות האחרונות של ספר התורה שכתבנו לזכרו – השלמנו בחדר שבו נולד.״ עוד סיפר על סעידה, המטפלת התימניה שסייעה בגידול אביו ואחיו לאחר מות אימם, והייתה להם כאם שניה.

מהנדסת העיר, דלית הראל סיפרה על תהליך השימור שעבר הבית ועל הבתים הותיקים שכבר עברו שימור בעיר, וציינה כי ״אני שמחה שהוספנו בית נוסף לפסיפס הבתים שעברו שימור בעיר״

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר