הסוף לצואת הכלבים על המדרכות: מועצת עיריית רחובות אישרה פה אחד את חובת דיגום DNA לכלבים

פורסם בתאריך: 16.2.22 23:36

-->

לאחר הליך בחינה ממושך ולאחר שמספר רשויות בארץ אישרו חוק דומה, עיריית רחובות צפויה לאשר בישיבת מועצת העיר הקרובה את הקמתו של מאגר DNA עירוני לכלבים, ולחייב את כל בעלי הכלבים לדגום אותם כחלק מהליך קבלה או חידוש הרישיון. חשוב לציין שחוק העזר החדש, לאחר שאושר ע"י מועצת העיר, מחייב את אישור משרד הפנים ומשרד החקלאות כחלק מהליך האשרור שלו וכניסתו לתוקף.
מתוך דברי ההסבר לחוק עולה כי גללי כלבים המוטלים בשטח הציבורי ולא נאספים, הם בגדר תופעה שכיחה הגורמת למפגעים תברואתיים ולפגיעה בחזות העיר, אך בעיקר גורמת למטרד ולפגיעה באיכות חייהם של ציבור המשתמשים במרחב הציבורי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


נכון להיום, אמצעי האכיפה היחיד העומד לרשות העירייה לצורך התמודדות עם התופעה, הינו הצבת פקחים אשר יאתרו את מבצעי העבירה בזמן התרחשותה ויטילו קנסות (ברירת משפט) בסכום של 475 ₪ בהתאם לסעיף 7(ב) לחוק העזר לרחובות (פיקוח על כלבים), תשנ"ו – 1996 ואולם, ניסיונות לצמצם את התופעה באמצעות "מבצעי אכיפה" לא הצליחו להעלים את התופעה, שהפכה כאמור למכת מדינה, שעימה מתמודדות רשויות רבות נוספות.

הקושי המרכזי הפוגע ביעילות האכיפה נובע הן ממספר הפקחים המוגבל בהשוואה לגודל העיר, ובעיקר לקושי באיתור העבירה בעת התרחשותה (מדובר בפעולה הנמשכת שניות בודדות אך דורשת מעקב ממושך של הפקח אחר כלבים ובעליהם וכן מאחר שבעלי הכלבים נוהגים לאסוף את הגללים מיד כשהם מבחינים בנוכחותו של הפקח).
הצעת החוק הוכנה ע"י המחלקה המשפטית בעירייה, ותובא לאישור המועצה, מסדירה את הקמתו של מאגר DNA עירוני, שבאמצעותו ניתן יהיה לזהות את בעליו של הכלב ולבצע בדיקותDNA לגללים שנמצאו ברחוב באמצעות הדגימות הקיימות במאגר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר