תערוכה חדשה בגלריה בבית יד-לבנים ברחובות: שמלה שמלה אגרצ'ין, ירוסלם דהנה

בין האמנים שיציגו בתערוכה: אהרון קריצר, אילנה פרדה, אירית הכהן, אסתר היילה, דויד היילו, דינה ספרשטיין, דסטה איילין, טספאי טגניה, כלנית מלקו, נדב טייטלבוים, עדן דסטה, רוחמה ארנהלט, רחלי רוגל והרוקמות מהעיר שדרות.

פורסם בתאריך: 14.2.22 10:07

-->

החברה העירונית רחובות ממשיכה לפעול למען שימור המסורת והתרבות הייחודית של עולי אתיופיה המתגוררים בעיר – תערוכה חדשה בגלריה שבבית יד-לבנים בעיר "שמלה שמלה אגרצ'ין, ירוסלם דהנה


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


התערוכה עוסקת בכמיהה של יהודי אתיופיה כבר אלפי שנים לירושלים. התערוכה תכלול 28 עבודות אמנות – ציורים, צילומים, רקמה ופיסול ועבודת וידאו אחת. עבודת הוידאו של האמנית אסתר היילה היא מסמך תיעודי שאורכו 8 דקות, בו מצולמות ומרואיינות משפחות באתיופיה שממתינות לעלות לישראל, ומשפחות בישראל שמחכות בקוצר רוח להתאחד עם יקיריהם. 

האמנים שיציגו בתערוכה: אהרון קריצר, אילנה פרדה, אירית הכהן, אסתר היילה, דויד היילו, דינה ספרשטיין, דסטה איילין, טספאי טגניה, כלנית מלקו, נדב טייטלבוים, עדן דסטה,  רוחמה ארנהלט, רחלי רוגל והרוקמות מהעיר שדרות.

אוצר התערוכה גדעון אגז'ה: "התערוכה מציגה עבודות אמנות של אמנים מכלל החברה הישראלית, מה שיוצר כור היתוך היסטוריוגרפי רוחני של היהדות ליחידה אורגנית אחת שאינה ניתנת להפרדה. העבודה על התערוכה הזו היא מבחינתי סגירת מעגל. לאחר שסיימתי את לימודיי בבצלאל, בשנת 2012 הדלת הראשונה שנפתחה בפניי הייתה בעיר רחובות, וכאן הצגתי תערוכת יחיד בבית יד לבנים. כעת אני חוזר לאצור תערוכה באותו המקום. 

"שיר שגדלתי עליו בתקופת ילדותי באתיופיה ומדבר על כמיהה וחלום לשוב לארץ ציון ירושלים, הוא מבחינתי פס הקול של התערוכה. 'עיר הקודש' הייתה ועודנה מוקד האמונה והגעגועים של העם היהודי בכל תהפוכות גורלו. ירושלים תופסת מקום מרכזי בהבנת הזהות היהודית ובהכרה הקולקטיבית היסטורית של היהדות. במרוצת הדורות בגלות הוכתרה ירושלים בכינוייה, המבטאים את רגשות העם ואת ערגתו אליה. שלם, ציון, עיר דוד, קריה נאמנה, קריית מועדנו, עיר הצדק, עיר האמת, עיר הקודש, עיר האלוהים – כל אלו הם רק דוגמאות מעטות לעושר התיאור המטאפורי של ירושלים בקרב יהודי אתיופיה". 

 

ראש העיר רחובות, רחמים מלול: "אנו מקפידים לשמר ולהעלות על נס את המורשת הייחודית של יהודי אתיופיה, ואני שמח וגאה על התערוכה הייחודית הזו. זוהי דרך נפלאה לחשוף את תושבי העיר לתרבות ולמסורת מיוחדת, מזווית שונה ומרתקת ".

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק השכונות, שאול צגהון: "יש אמנות בעיר רחובות – 'שמלה שמלה אגרצ'ין ירוסלם דהנה'. שיר ילדות של ילד יהודי בגולה באתיופיה, שמדבר על כמיהה וחלום לשוב לארץ ציון ירושלים. זהו הסוד הגדול לציונות של יהודי אתיופיה – שכל ילד היה מתבונן השמימה, רואה את הציפורים נודדות, ושר את השיר הציוני. תודה למארגנים, למנהלים, לאוצר גדעון אגז'ה, ליוצרים ולכלל השותפים. הקהל מוזמן ליהנות".

מחזיק תיק התרבות בעירייה, עודד עמרם: "תושבי העיר מוזמנים להגיע לתערוכה ולהיחשף לעושר וליופי התרבותי שהביאו עימם אלינו עולי אתיופיה ".

מנכ"ל החברה העירונית רחובות, אייל פרנקל: "אמנות היא שפה בינלאומית פורצת גבולות ומשנה תודעה חברתית. אנו שמחים להמשיך ולפעול למען חיזוק קיבוץ הגלויות בעיר בה רבים מתושביה הם בני העדה האתיופית. אני מזמין את תושבי העיר להגיע וליהנות מתערוכה חשובה זו".

התערוכה תיפתח ביום חמישי, 17.2.22, בשעה 19:00, בבית יד לבנים בעיר. נעילה: 13.4.22

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר