צהרוני החברה העירונית בבתי הספר עוברים לכלים רב-פעמיים

החברה העירונית רחובות פותחת את שנת 2022 עם צעד חשוב ומשמעותי לטובת הסביבה – יעברו כל ילדי צהרוני בתי הספר לאכילה בכלים רב פעמיים, באמצעות ערכות אישיות הכוללות צלחת וסכו"ם שיחולקו לכל ילד/ה. צעד זה יחסוך את השימוש הנרחב והמזיק בכלים חד-פעמיים שכידוע גורמים נזק רב לסביבה ולכדור הארץ

פורסם בתאריך: 9.1.22 14:58

-->

החברה העירונית רחובות, אשר מפעילה את צהרוני בתי הספר ברחבי העיר עבור אלפי תלמידים, ומספקת מענה איכותי לשעות הצהריים עבור משפחות רבות, החליטה על צעד משמעותי וחשוב בכל הנוגע לשמירה על איכות הסביבה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


במסגרת הצהרון, מקבלים התלמידים ארוחה חמה וטריה, אשר הוגשה להם במהלך השנים בכלים חד-פעמיים, אך עם העלאת המודעות לפגיעה הניכרת של כלים אלה בסביבה, לצד בקשות הולכות ומתרבות מצד ההורים, החליטו בהנהלת החברה העירונית לשקול את המעבר לכלים רב פעמיים, על כל הכרוך בכך. 

לפני כשנתיים, עוד בטרם פרצה הקורונה לחיינו, התקיים פיילוט מוצלח של מעבר לכלים רב פעמיים בשני בתי ספר בעיר, אך בשל התפרצות המגפה הפרויקט הוקפא עקב דרישות ההגשה המחמירות שיצאו בתקופה זו. 

למעבר לכלים רב-פעמיים יתרונות רבים, הן בהיבט של שמירה על כדור הארץ והן בהיבט החינוכי לשמירה על איכות הסביבה וחשיבות המיחזור, נושאים הנלמדים במסגרת הצהרון.

עם השקת הפרויקט, החברה העירונית תדאג לספק על חשבונה, לכל תלמיד, ערכה הכוללת תיק עם סכו"ם וצלחת רב פעמיים לצרכי ההזנה של הילדים. בכל יום יחזירו התלמידים הביתה את הכלים לשטיפה וניקוי יסודיים, לאחר ניקוי שאריות האוכל בצהרון.

על מנת שפרויקט זה יצליח, שיתוף הפעולה של ההורים הוא הכרחי – יש לפנות בכל יום את התיק ולדאוג להביאו באופן יומיומי לבית הספר עם הכלים נקיים. צוותי הצהרונים יסייעו לילדים ולכם בהצלחתו של הפרויקט המשמעותי, הנכון והחשוב. 

אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית: "בשנים האחרונות, אנו עדים יותר ויותר לנזקי האקלים הנגרמים בין היתר בשל שימוש בפלסטיק וחומרים שאינם מתכלים. הדרך של כל אחת ואחד מאיתנו לתרום להצלת כדור הארץ היא, בין היתר, הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים אשר תהליך הייצור שלהם מזיק מאין כמותו. אנו בחברה העירונית גאים בפרויקט זה, אשר מעלה את המודעות בקרב הילדים וההורים, ומפחית באופן משמעותי את הנזק הסביבתי הנגרם משימוש באלפי כלים חד-פעמיים מדי יום."

נופר טולדו, מנהלת הצהרונים: "תהליך המעבר לרב פעמי הינו תהליך חשוב שמעביר לילדים את החשיבות בשמירה על כדור הארץ ועל חשיבות ההפחתה בשימוש בחד-פעמי, אני בטוחה שבשיתוף פעולה של כולנו נצליח בפרויקט זה."

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר