רחמים מלול
רחמים מלול צילום דוברות העירייה

הבטיח וקיים: פתרון לכל תושב בקרית משה

לאחר מו"מ בין מספר שבועות שקיים ראש העיר, רחמים מלול, מול נציגי המדינה יחד עם מנכ"ל הלר, ניסים סלמן, התקבל אמש הנספח החתום ע"י המדינה ובו התחייבות להקצאת קרקע משלימה לטובת הקמת יחידות דיור לתושבי קריית משה שירצו בכך

פורסם בתאריך: 28.12.21 07:50

-->

במסגרת תהליכי ההתחדשות העירונית בקרית משה, אמורים היו התושבים לעבור לדירות חדשות שנבנו עבורם על  קרקע משלימה. לא מכבר החליטה מדינת  ישראל  לשנות באופן חד צדדי את המודל, ולשווק את הקרקע המשלימה כדי להעלות את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט כולו, והתושבים יעברו לדירות שכורות עד שיסיימו לבנות דירות חדשות במקום הדירות שייהרסו. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


ראש העיר, רחמים מלול, ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית ח"מ גיא צור התנגדו להחלטה זו, ומאז שהתקבלה פעלו ללא ליאות לשנותה באמצעות שיחות עם נציגי המדינה, ואף הבטיחו לתושבי השכונה הן באמצעות הודעות בכלי התקשורת והן באמצעות שיחות עם נציגי השכונה- כי יימצא פתרון לכל תושב שיבחר לקבל דירה דווקא בקרקע המשלימה. 

לפני כחודש וחצי נערכה ישיבה מכרעת שבה הציעו ראש העיר ומנכל הלר פתרון שצוות המו"מ מטעם המדינה הסכים לשקול. 

בימים האחרונים הודיעו לראש העיר כי כל הגורמים המקצועיים מאשרים את הפתרון, ונשלח בהתאם מסמך התחייבות רשמי שיהווה נספח להסכם הגג. בנוסח להסכם מתחייבת המדינה לסמן מגרשים בקרקע המשלימה שיוקצו להקמת יחידות דיור, כך שניתן יהיה לאפשר לתושבים שיבחרו בכך -לעבור ישירות לדירות חדשות בקרקע הפנויה. בהתאם לצורך ניתן יהיה להגדיל מספר זה בתיאום בין הצדדים. בדומה להסכם, הנספח לו יובא גם הוא לאישור מועצת העיר בישיבת המועצה שתתקיים השבוע. 

חשוב לציין כי מהליכי שיתוף הציבור עולה כי לא כל התושבים חפצים בפתרון זה. רק חלקם  מעוניינים לעבור לדירה בקרקע המשלימה שרחוקה ממקום מגוריהם הנוכחי. חלקם מעוניינים להישאר באזור שבו הם גרים כעת, והם מוכנים להמתין לסיום תהליך הבניה באותו מקום שבו הם גרים כעת, לאחר הריסת הבניין הישן. 

ראש העיר, רחמים מלול: ״הבטחנו- וקיימנו. לאחר החלטת המדינה לשינוי המודל, הדגשנו בפני נציגי המדינה וגם בפני התושבים- אנו מחויבים למודל שהוצג בפניהם עד כה, ויש למצוא פתרון לכך. הפתרון אינו בהפגנות או בשבירת כלים, אלא רק באמצעות הידברות ושיח, ובחיפוש אחר פתרון יצירתי, כפי שעשינו תוך עיסוק יומיומי. שמרנו על קיום שיח בגובה העיניים מול התושבים, באמצעות חבר המועצה גיא צור, חברת הלר ומינהלת קריית משה. אני שמח לבשר כי הפתרון היצירתי שהצענו- התקבל ואושר על ידי המדינה ויהיה חלק בלתי נפרד מהסכם הגג. כעת משסוכם נושא – ניתן לחתום על הסכם הגג ולהתקדם בפרויקט חשוב זה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר