מנכל החברה העירונית איל פרנקל. צילום רמי זרנגר
מנכל החברה העירונית איל פרנקל. צילום רמי זרנגר

חידון מורשת העיר המסורתי יצא לדרך

תלמידי כיתות ח' בבתי הספר ברחובות לומדים את ההיסטוריה של העיר באמצעות חידון אינטרנטי נושא פרסים, שמתקיים דרך אתר ייעודי שהקימו העירייה והחברה העירונית ובו משחק אינטראקטיבי שכולל עשרות כתבי חידה

פורסם בתאריך: 26.12.21 21:45

-->

עיריית רחובות והחברה העירונית, באמצעות בית יד-לבנים, יקיימו זו השנה ה-21 את חידון מורשת תולדות העיר רחובות, המיועד לתלמידי כיתות ח' מבתי הספר בעיר.גם השנה יתקיים החידון באמצעות ממשק עדכני ומתוקשב, מבוסס ידע וחשיבה המשלב חידות אסוציאטיביות ושאלות ידע. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


המשחק האינטראקטיבי מאפשר לתלמידים היכרות מעמיקה בדרך מסקרנת ומרתקת עם ההיסטוריה והמורשת של עירם, אנשיה, אתריה, הישגיה ונופליה במערכות ישראל, תוך הטמעת ידע מיטבית בדרך מאתגרת.

כל תלמידי כיתות ח' בעיר מוזמנים להצטרף ולהירשם לחידון דרך אתר ייעודי שהוקם עבורו, המותאם למחשב, טאבלט או סמארטפון. מיד לאחר ההרשמה באתר יופנו התלמידים למסך הראשי,  בו יוצג פאזל שחלקיו הפוכים. מדי שבוע, בכל יום ראשון במשך שמונה שבועות, יקבלו התלמידים 3 כתבי חידה אותם ינסו לפצח. הקישור להרשמה נמסר לבתי הספר ועבר לתלמידים ב-12.12.

מדובר ב-24 כתבי חידה בסך הכל, כשבכל אחד מהם מוטמע סרטון או קישור לאתר חיצוני בו יימצא הפתרון. פתרון כל חידה יחשוף חלק מהפאזל. לתלמידים שפתרו את כל החידות תיחשף התמונה במלואה. על מנת לעלות לשלב חצי הגמר יתבקש כל משתתפ/ת לפתור לפחות 18 חידות.

שלב חצי הגמר יתקיים ב-20.2.22 באתר החידון ויימשך כשעה. שלב זה מיועד לתלמידים שסיימו את השלב הראשון, כלומר פתרו לפחות 18 חידות. הוא יכלול משחק טריוויה או תשבץ. לשלב הגמר יעלו 12 תלמידים בסך הכל, אחד/ת מכל חטיבת ביניים, אשר ענו נכונה ובאופן המהיר ביותר על מספר השאלות הגדול ביותר, או השלימו את התשבץ/טריוויה. 

אירוע הגמר החגיגי יתקיים ביום חמישי, 10.3.22, בבית יד-לבנים, ובו יתמודדו 12 תלמידים ותלמידות, אחד/ת מכל חטיבה. פרסים ותעודות יוענקו לזוכים.

 

ראש העיר רחובות, רחמים מלול: "הפורמט החדשני של החידון מותאם לרוח התקופה ומאפשר לכל תלמידי כיתות ח' להשתתף בו. זו הזדמנות נהדרת עבור הדור הצעיר ללמוד על מורשת העיר ומייסדיה בדרך מרתקת וחווייתית"

זוהר בלום, מ"מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך: "החינוך ברחובות מתעדכן עם הזמן. החידון מנצל את עידן המסכים ורותם אותו לטובת למידה חווייתית ומשמעותי על ההיסטוריה של רחובות. בהצלחה לתלמידות ולתלמידים! "

מנכ"ל החברה העירונית רחובות, אייל פרנקל: "חידון מורשת העיר שהפך למסורת רבת שנים הוא מיזם מבורך שחושף את ילדי העיר לשורשים ולהיסטוריה של עירם, בדרך אינטראקטיבית מרתקת. החברה העירונית גאה בפרויקט חשוב זה, אשר לומד להתאים את עצמו לרוח התקופה, ואני מזמין את כל תלמידי כיתות ח' ברחובות להשתתף ולהרחיב את הידע בהיסטוריה של העיר רחובות".

נוגה רוקבן, מנהלת בית יד-לבנים: "חידון מורשת העיר רחובות, שהפך למסורת, חוגג השנה 21 שנים לקיומו. מצפה לתלמידים משחק מאתגר ומלהיב, שיחבר אותם לעיר שלהם. אני מאמינה שזו אכן תהיה התמודדות מרתקת לתלמידי כתות ח', שתעורר את הסקרנות לדעת את ההיסטוריה של עירם ותעודד אותם לנסות ולפצח את החידות ביחד עם חבריהם לכיתה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר