חג הסגד ברחובות יתקיים בסימן "אימהות"

חג הסגד יצוין ברחובות ביום רביעי 3.11 בתהלוכה ססגונית שיובילו קסים מהקהילה מבית דונדיקוב עד לבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, שם יתקיים אירוע מרכזי בסימן "אימהות". הציבור מוזמן!

פורסם בתאריך: 27.10.21 04:19

-->

לאחר הפסקה שנכפתה בשל הקורונה, חוזרת העיר רחובות לחגוג את חג הסגד ברחובות העיר – והציבור מוזמן. ביום רביעי 3.10 בשעה 18:00, תצא תהלוכה ססגונית, אותה יובילו קסים בני העדה, אשר תחל בבית דונדיקוב, רחוב יעקב 32, ותסתיים בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני. בבית העם תוצג תערוכת עבודות, העוסקות באימהות, של הצלם וחוקר יהדות אתיופיה גדעון אג'גה. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בשעה 19:00 יחל האירוע הרשמי בהיכל התרבות שיכלול הופעה של צעירי רחובות, הצגת יחיד של השחקנית והבמאית מסקי שיברו שתעסוק בעוצמה נשית, והופעה של הזמר וורקייה צ'לצ'או בליווי נגנים ורקדנים בני העדה האתיופית, עם שירים מסורתיים. 

חג הסגד, המצוין על ידי יוצאי אתיופיה, נועד להזכיר את חידוש הברית בין ה' לעמו ישראל. את החג מציינים כ-50 יום לאחר יום הכיפורים, בתאריך כ"ט בחשוון. הסגד הוא יום של צום, טהרה והתחדשות. הטקס המקורי נערך בראש הר גבוה, כסמל למעמד הר סיני, ומנהלים אותו כוהני הקהילה. ההשראה למנהגי החג לקוחה ממעמד דומה שאותו קיימו עזרא ונחמיה בירושלים בימי שיבת ציון. בשנת 2008 התקבל בכנסת חוק הקובע את הסגד כיום חג רשמי של מדינת ישראל. עבור בני העדה האתיופית, חג הסגד משמש המשך לחשבון הנפש הפרטי של יום הכיפורים. ביום זה מוסיפים לחשבון הנפש הפרטי את הפן הציבורי, ובהתקהלות המונים מכריזים על חידוש הברית עם האל ומתפללים על המשכיות האמונה ובוא הגאולה השלמה.

חגיגות חג הסגד ברחובות פתוחות לקהל הרחב, שמוזמן לקחת בהן חלק, והן יתקיימו ביום רביעי, 3.11 החל מהשעה 18:00 בבית דונדיקוב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר