רחמים מלול
רחמים מלול צילום דוברות העירייה

הסכם הגג מול מדינת ישראל להתחדשות עירונית בקריית משה- לאישור מועצת העיר לקראת חתימה

בתום מו"מ של למעלה משנתיים בין העיריה למדינה, בהובלתו של ראש העיר רחמים מלול, הגיעו הצדדים להסכמות שנוסחו להסכם הגג הראשון בישראל בנושא התחדשות עירונית הבשורה לכלל תושבי העיר: המדינה תזרים לעיר מאות מיליוני שקלים להקמת תשתיות על בתחבורה, חינוך, פיתוח, מים, ביוב ועוד עם קבלת אישור להסכם וחתימתו- העבודות צפויות להתחיל כבר בשנה הבאה החברה לפיתוח רחובות אחראית מטעם עיריית רחובות לגיבוש ויישום ההסכם

פורסם בתאריך: 21.10.21 15:15

-->

תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה קודמה על ידי עיריית רחובות במשך שנים של עבודה מאומצת ובהשקעה רבה של תשומות ומשאבים, בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית.
הפרויקט משתרע על כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר וכולל 6,000 יחידות דיור במקום כ-1,300 יחידות דיור במבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד וכ-4,000 יחידות דיור נוספות בקרקע משלימה שהוקצתה לטובת הפרויקט ע"י רשות מקרקעי ישראל. סה"כ מדובר בכ-10,000 יח"ד יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בני 9-20 קומות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


פרויקט ההתחדשות העירונית בקרית משה הוא פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל, שבזכותו הוכתרה רחובות כמובילה הארצית בהתחדשות עירונית, ורבים מחכים להסכם הגג של העירייה מול המדינה בנושא- שכן זהו הסכם הגג הראשון בישראל בנושא התחדשות עירונית.מאז אישור התוכנית ע"י הותמ"ל, פועלות עיריית רחובות והחברה לפיתוח רחובות (הלר) לקידומה באמצעות צוותי תכנון רחבים, התארגנויות הדיירים בשכונה, באמצעות מינהלת התחדשות עירונית בקרית משה.

הסכם הגג הוא הסכם בין עיריית רחובות וחברת הלר לבין המדינה – באמצעות רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, אשר מהווה גורם חיוני ליישומה של תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה; כיום מתגוררים תושבי השכונה בכ- 1,300 יחידות דיור בשכונה הקיימת, אשר צפויה להתרחב לכ- 10,000 יחידות דיור בהתאם לתוכנית. הדבר יתאפשר רק לאחר שהמדינה תממן את העלות האדירה של הקמת התשתיות המתאימות להגדלת אוכלוסיית השכונה ומימון ההתחדשות העירונית בשכונה הותיקה – והסכם הגג מסדיר את הנושא בין הצדדים.

בימים אלה, לאחר כשנתיים וחצי של מו"מ הגיעו הצדדים להסכמות, וההסכם מוגש לאישור מועצת העיר בדיון הקבוע ליום ה- 26.10.2021.ההסכם כולל את יחידות הדיור בותל 1086 קרית משה וכן שכונת קרית ההגנה (מגורי כהן), ביחד כ- 11,000 יח"ד, כשטחים זמינים לביצוע לצד מתחמי תכנון עתידיים.כאמור, הסכם זה הינו הסכם גג ייחודי וראשון מסוגו בישראל שכן הוא מהווה הסכם גג להתחדשות עירונית ומבטיח את סבסוד המדינה לתושבי קרית משה – באמצעות סבסוד יזמים (בקרקע או בכסף ישירות) וכן מניח בפני הרשות כלים לשדרוג והחלפת כל תשתיות השכונה לצד שדרוג יוצא מן הכלל בתשתיות העיר רחובות כולה.

בהתאם להסכמות, בקרית משה לבדה יושקעו בתשתיות כ- 900 מיליון שקל, בסבסוד ההתחדשות העירונית יושקעו מאות מיליוני שקלים ובתשתיות כלל עירוניות (תשתיות על, שמהן ייהנו כלל תושבי העי, יושקעו כ- 500 מיליון ₪ ובתשתיות מוסדות ציבור וחינוך יושקעו כ- 900 מליון שקל באמצעות משרד החינוך וגופים אחרים.

בנוסף, כולל ההסכם 3 מתחמים מיוחדים שהמדינה הסכימה לקדם בקרקעותיה, לרווחת תושבי רחובות:
פארק תל שלף (בהיקף של 250 דונם) כפארק עירוני הכולל אגם, שבילי הליכה, אופניים ועוד.
הרחבת מתחם וייסגל ב- 55 דונם
ייעוד שטחי רשות מקרקעי ישראל, השוכנים מערבית לכביש 411, לטובת מתחם שיכלול שוק סיטונאי, תחנת מעבר לפסולת עירונית ואזור מלאכה.

 

הדמיות פרוייקט התחדשות עירונית בקרית משה, קרדיט - בר לוי אדריכלים

הדמיות פרוייקט התחדשות עירונית בקרית משה, קרדיט – בר לוי אדריכלים

רחמים מלול, ראש העיר: " אנחנו על סף חתימתו של הסכם היסטורי, שיצעיד את רחובות אל עבר העתיד. לאחר שנים של תכנון וציפייה- שלב הביצוע קרוב מתמיד, וכלל תושבי העיר ירוויחו ממנו. אין שמח ממני על הצעד המשמעותי הזה. ניהלנו מו"מ ארוך ומייגע כדי להביא לתושבי השכונה ותושבי העיר כולה את ההסכם הטוב ביותר שניתן, ואני מאמין כי הגענו אל התוצאה האופטימלית בנסיבות הנוכחיות. ההסכם הזה יזרים לעיר השקעה של מאות מיליוני שקלים לתשתיות תחבורה, ביוב, מים, חינוך ועוד, והוא מאפשר את ההתחדשות של שכונת קרית משה והפיכתה לשכונה שוקקת, נאה ומודרנית. בעזרת ה', בשנה הבאה כבר נראה את העבודות בשטח ותחילת תהליך ההתחדשות של השכונה ותושביה. לאחר החתימה הכל יהיה תלוי באחרוני הדיירים שטרם התארגנו במתחמים וטרם בחרו יזמים. במקביל להסכם, אנו פועלים לפתרונות עבור תושבי השכונה המעוניינים לעבור לשטחי הקרקע המשלימה והנושא מצוי בדיונים ובדיקות."

ניסים סלמן, מנכ"ל הל"ר: "הסכם הגג להתחדשות העירונית של שכונת קרית משה הינו הישג גדול לעיר ולתושביה. תושבי קריית משה צפויים ליהנות מסבסוד חסר תקדים לצורך מימוש ההתחדשות העירונית בשכונה. כעת משהסתיים שלב המו"מ –אנו פונים לביצוע תפקידנו לבניית רובע עירוני חדש ומבוקש, על הצד הטוב ביותר. אמנם הל"ר ריכזה את הפעילות אך להצלחה הזו שותפים רבים ואני מודה לכולם על שיתוף הפעולה."

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית ופרוייקטים: " תוכנית ההתחדשות העירונית הינה ראשונה מסוגה בכל הארץ. מדובר בהסכם מוביל ופורץ דרך בתחום אשר ישנה , שינוי של ממש את אורח חיים של תושבי קריית משה בפרט, ותושבי העיר בכלל. משמעות ההתחדשות העירונית בכל שכונה ושכונה איננה רק באבני הבניין המתחדשות אלא גם בשינוי החברתי . תודתי נתונה לראש העיר, רחמים מלול, ולאנשי המקצוע, על הובלת ההסכם והחזון. תושבי שכונת קריית משה היקרים יצעדו יחד איתנו אל השינוי בשכונה שתשנה את פניה ולעתיד טוב יותר"

יצוין כי במקביל, בימים אלה מקדמת עיריית רחובות יחד עם הל"ר (החברה לפיתוח רחובות) מתחמים נוספים להתחדשות עירונית, ביניהם: מתחם האצ"ל, מתחם מילצ'ן, אושיות ומתחם נווה מרמורק. מתחמים נוספים נמצאים בתכנון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר