הטקס העירוני לציון יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל
הטקס העירוני לציון יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

"אין עלייה שהקריבה כל כך הרבה בדרך לישראל כמו קהילת יוצאי אתיופיה"

אמש (ראשון) נערך ברחובות הטקס העירוני לציון יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל. ראש העיר רחמים מלול: "עיניהם היו נשואות לציון"

פורסם בתאריך: 10.5.21 08:14

-->

בשנות ה-80, אלפים מיהודי אתיופיה, ילדים, קשישים, נשים הרות, מבוגרים וצעירים, יצאו באומץ רב, וצעדו מאות ק"מ מאתיופיה לסודן, במטרה להגשים את חלומם להגיע לירושלים. המסע היה כרוך במפגש עם סכנות בדרכים, עם שודדים, ועם רעב וצמא. מסע זה גבה אלפי קורבנות בדרך ובמחנות בסודן.

עיריית רחובות, החברה העירונית רחובות ורשת חוויות מכבדות את הקרבתם של יהודי אתיופיה ואת זכרם של הנספים בדרך לישראל, ויצרו חודש בו מגוון אירועים לציון יום הזיכרון לנספים.

אמש (ראשון) נערך טקס זיכרון עירוני מרכזי ליהודי אתיופיה אשר נספו בדרכם לארץ ישראל, בכיכר "מבצע משה" ברחוב גבריאלוב ובמתנ"ס חוויות בקרית משה. הטקס נערך במעמד ראש העיר רחמים מלול, חברי מועצה, מנכ״ל העירייה ונכבדי העדה. הנוכחים הניחו זרי זיכרון למרגלות האנדרטה שבמרכז הכיכר. עם סיום הטקס צעדו הנוכחים למתנ"ס, לתערוכה מיוחדת במקום הכוללת תמונות המספרות את סיפורם האישי של ניצולים ומסכת מיוחדת.

ראש העיר רחמים מלול: ״אנחנו כאן כדי לכבד את זכרם של הקדושים שרצו לעלות לארץ ישראל ולירושלים ומצאו את מותם בדרך. יום הזיכרון לנספים נקבע ביום ירושלים, כח׳ באייר, ולא בכדי. עיניהם היו נשואות לציון. אין עלייה שהקריבה כל כך הרבה בדרך לישראל כמו קהילת יוצאי אתיופיה, הקרבת הגוף והנפש. זכינו שבני הקהילה חיים ברחובות, שומרים על המסורת שלהם ומנציחים את מורשתם של כל מי שלא זכו להגיע לישראל.

"אנחנו מעריכים ומכבדים את זכרם של כל הנספים בדרך לציון, שרבים מקרוביהם נמצאים כאן היום. יהי רצון שזכרם של אותם קדושים יישמר בליבנו לעד, ואנחנו נמשיך להנציח את המורשת שלהם באהבה לישראל ולירושלים. יהי זכרם ברוך".

ראש העיר ומנכ"ל העירייה בעת הנחת הזר

ראש העיר ומנכ"ל העירייה בעת הנחת הזר

 

במסגרת אירועי חודש הזיכרון ייערכו האירועים הבאים:

"המסע אל החלום" | תערוכה: תערוכה אשר מתארת את מסעם של יהודי אתיופיה, מצאתם מכפריהם, עבור במסע המסוכן והארוך אל הבלתי נודע בדרכם להגשמת חלום של אלפיים שנה – ירושלים. התערוכה מתארת את החלום, אתגרי המסע, האובדן והפיכת החלום למציאות.

יום שני, 10.5.21, 20:30-18:00, מרכז מעוז בית"ר, יצחק יעקובי 6, רחובות.

מסע לילי לאור ירח: סיפורם של אלפים מיהודי אתיופיה במסעם האמיץ לארץ ישראל, מסע הגבה קורבנות רבים. במסע הלילי שיתקיים בפאתי העיר, נדמה את המסע הרגלי ונחווה את חוויות המסע יחד עם האנשים שעברו את המסע בצעירותם.

יום ראשון, 30.5.21, 20:00 ,בהרשמה מראש במייל: [email protected]


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר