אורון שאול והדר גולדין ז"ל
אורון שאול והדר גולדין ז"ל

יוזמה חדשה מבקשת לסייע בהשבת השבויים והנעדרים: "ביום העצמאות הזה כולנו תולים סרט צהוב לצד דגל המדינה"

מפגש מקרי עם אביו של הדר גולדין ז"ל, שגופתו עדיין נמצאת בידי החמאס, הביאה ליוזמה חברתית חדשה שנועדה להעלות את נושא השבויים והנעדרים על סדר היום. שמחה גולדין: "איך אפשר לחגוג עוד יום עצמאות בלי אורון והדר?"

פורסם בתאריך: 7.4.21 14:50

-->

בקיץ הקרוב יציינו בני משפחת גולדין ושאול שבע שנים ללא הבנים – הדר ואורון, שנפלו במהלך מבצע צוק איתן ושגופותיהם עדיין נמצאות בידי החמאס. יוזמה חדשה של שתי אמהות לבנים שעתידים להתגייס בשנים הקרובות לצה"ל, מבקשת להעלות את נושא השבויים לסדר היום דווקא לפני יום העצמאות. זאת באמצעות תליית סרטים צהובים לצד דגלי המדינה.

"מפגש מקרי עם שמחה גולדין בבית קפה ערב הבחירות האחרונות הצליח להעיר אותנו", מספרת אחת הנשים שהעלו את היוזמה. "התלבטנו במי לבחור וכשראינו את שמחה גולדין, אביו של הדר ז"ל, שאלנו אותו מי המפלגה שמסייעת להם בהשבת הבנים. הסברנו שאולי נבחר בה וכך נרגיש שהקול שלנו שווה משהו הפעם".

איך הוא הגיב?

"הוא פשוט אמר בתסכול שאף מפלגה לא נרתמה לעניין, שזה לא מעניין אף אחד. הוא הוסיף: 'איך אפשר לחגוג עוד יום עצמאות בלי אורון והדר?' וסיכם: 'שום דבר לא ישבור אותנו. אנחנו לא מתייאשים ולא נכנעים, ומייחלים לרגע בו נקבל את בנינו בחזרה'.

"באותו רגע הבנו שאנחנו בדיוק כמו כל המפלגות – שגם אנחנו לא עושות דבר בנושא. החלטנו שהגיע הזמן שנהפוך מ'אנחנו והם' ל'כולנו'. זה הרי נוגע בכל אזרחי ישראל, שמבינים שלבד אי אפשר יותר, שהכל תקוע ושהגיע הזמן לעשות מעשה. 'כולנו' זה עם ישראל שגדל וחונך על סולידריות, על ערבות הדדית ועל ערכי צה"ל – שלא מפקירים חיילים בשטח. כולנו ראויים לקבורה באדמת ישראל".

מה אתן מצפות שהיוזמה שלכן תשיג?

"אנחנו מאמינות ששילוב כוחות וצעקה אמיתית תגרום לממשלה החדשה להעלות שוב את נושא השבויים והנעדרים על סדר היום הציבורי. צריך לסיים את מה שלא סיימה הממשלה ששלחה אותם להגן על המולדת, זו שלא החזירה אותם לארץ המובטחת שעליה הם נשלחו להגן.

"אנחנו רואות ב'כולנו' הזה את המשפחה החדשה של משפחות השבויים. הרי כמו משפחת גולדין ישנן גם המשפחות של אורון שאול, של רון ארד ושל יתר הנעדרים, שמחכות לשובם של יקיריהן. לכולנו יש בנים, נכדים או נינים שמחויבים על פי חוק להתגייס ולהגן על המולדת. אנחנו שולחים אותם לצבא ומתפללים לשובם בריאים ושלמים. אנחנו מבטיחים להם שהמדינה ששולחת אותם היא זו שגם תדאג להשיב אותם הביתה. לכן אסור לנו יותר לשתוק. מחובתנו כחברה להזכיר ולסייע במאבק לשובם של הנעדרים".

ואיך אפשר לסייע ליוזמתכן?

"פשוט – שביום העצמאות הקרוב כל אזרחי המדינה יתלו לצד דגל המדינה גם סרט צהוב שיתנופף במרפסות, על הבניינים, מחלונות המכוניות ובטקסים. שאנשים יחשבו על הבנים שעדיין לא חזרו הביתה. אולי זה יעורר את הדיון הציבורי מחדש ויחזיר לכולנו את הערכים שגדלנו לאורם – ערבות הדדית ואחריות חברתית".

הקריאה לצירוף סרט צהוב לדגל המדינה

הקריאה לצירוף סרט צהוב לדגל המדינה

 

הקריאה לצירוף סרט צהוב לדגל המדינה

הקריאה לצירוף סרט צהוב לדגל המדינה


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יפה

    הצבע הצהוב מטריד,,,,,מציעה דגל ישראל עם סרט כחול כהה לידו או אדום הצהוב היה כבר פעם בצורת מגן דוד ,,,,,,

  2. כולנו

    הסרט הצהוב מסמל סולידריות והזדהות עם לוחמים ושבויים מאז מלחמת ויטנאם.
    גם אנחנו אוהדי הפועל וזה לא פשוט לנו..
    אבל זו עוד דוגמא להשאיר את היריבות מאחור, ולהסתכל על המהות ולא על האגו.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר