הדמיה של מזרח העיר רחובות לאחר הקמת השכונה החדשה
הדמיה של מזרח העיר רחובות לאחר הקמת השכונה החדשה

הבטון ניצח: הקרקעות החקלאיות במזרח רחובות קרובות מתמיד להפוך לאלפי יחידות דיור

הותמ"ל דחתה השבוע עשרות התנגדויות לתוכנית מזרח העיר רחובות, והקרקעות החקלאיות יהפכו לשכונת מגורים שתכלול כ-8,000 דירות ושטחי מסחר. תושבים: "בכייה לדורות"

פורסם בתאריך: 2.4.21 10:33

-->

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור ((הותמ"ל), קבעה השבוע כי הקרקעות החקלאיות במזרח רחובות יהפכו לשכונת מגורים בת כ־8,000 דירות ומאות אלפי מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר. זאת לאחר שהוועדה דחתה את ההתנגדויות לתוכנית, על אף שחלקן התקבלו – להפחית שטחי תעסוקה לטובת תוספת דירות, בנימוק כי במחוז מרכז קיים צורך רב יותר במגורים מאשר בשטחי תעסוקה. התוכנית העדכנית פורסמה בימים אלה להערות הציבור למשך 45 יום, ואם לא יוגשו לה התנגדויות היא תיחשב מאושרת.

התוכנית המקורית, שהופקדה בנובמבר 2019, כוללת כ-6,500 יחידות דיור וכ-700 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. כמו כן התוכנית מספקת צרכים ציבוריים שונים, ביניהם 175 דונם למבני ציבור ו-215 דונם לפארקים ירוקים ותשתיות ציבוריות נוספות שיתנו מענה להיקף הפיתוח במתחם וכן יספקו פתרונות תנועה ושירותי ציבור לעיר הוותיקה.

התוכנית ממוקמת על קרקעות חקלאיות, רובן בבעלות פרטית, ממזרח לדרך בגין. מדובר בקרקעות שבמשך שנים הייתה מחלוקת על הפשרתן לבנייה בשל הפגיעה המשמעותית הצפויה בשטחים פתוחים. לתוכנית הוגשו כ־100 התנגדויות, בין היתר על ידי ארגונים כמו החברה להגנת הטבע, שטענו לפגיעה בשטחים פתוחים במחוז מרכז, ועל ידי תושבי העיר שטענו כי דווקא בתקופת הקורונה התגלו השטחים הפתוחים כנחוצים מתמיד.

בוועדה בחנו את ההתנגדויות ודחו את הטענות לפגיעה בשטחים פתוחים, לאחר שחוקר מטעמה ציין כי המסדרון האקולוגי נמצא מזרחית לתוכנית, בעוד התוכנית עצמה שייכת למרקם העירוני.

בעקבות דחיית ההתנגדויות, תושבים מציינים כי "מדובר בבכייה לדורות ובהרס אחד השטחים הירוקים האחרונים שנותרו בעיר שהייתה מוקפת בעבר בפרדסים, והיום מוקפת בטון ופקקי תנועה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. תושבת הסביבה

    עצוב מאוד שמקום כזה נדיר של טבע ברחובות יהפוך לגולשי בטון..

  2. אהר'לה הנדלסמן סדן

    האם ידוע כמה ריאות ירוקות יהיו בשכונה החדשה אם בכלל ?! מה לגבי הדיונות , הצמחיה בואכה "שלולית / ביצת החורף" ?! המבנים העתיקים ? האם ישומרו חלק מהשטחים החקלאים והפרדסים ולו כריאות ירוקות בין המגדלים והמבנים ?

  3. מאיר

    טוב מאוד מחירי הדיור נוסקים. כל הכבוד לראש העיר ולכל המתנגדים איפה בדיוק נגור??? ממערות

  4. רמי

    קודם בוכים שהנדלן עולה בלי סוף וכשמביאים פתרונות של בניה בשטחים שמתוכננים היטב ומשאירים גם הרבה ירוק לצידם ממשיכים לבכות…ישראלים יקרים תתעוררו ותבינו כי אין ברירות אחרות חוץ מלהמשיך ולבנות את ארץ ישראל לטובת הילדים שלנו שלא יברחו לחיות בארצות ניכר.

  5. גמלאית.

    כסף !!!כסף!!!!! כסף!! זוהי מילת המפתח ותו לא
    את הנדלנים לא מעניין טובת העיר וטובת הציבור מעניין אותם רק לנפח הכיסים.

  6. עינב

    לדעתי השתדלו למצא את עמק השווה . גם יהיו דירות שחסר כיום וגם יהיו ריאות ירוקות גם את שלולית החורף ישאירו מה שהבנתי. התוכנית מתוכננת ומתחשבת .
    אפילו הוסיפו דירות והורידו משרדים כי הבינו מהקורונה שלא צריך הרבה משרדים.

  7. פושה

    ראיתם פעם עיר שלווה שמסכימה להכניס לתוכה את שלוחת הכביש הארצי 431? עיר של פיגור שכלי. עד שהתושבים לא יעשו מהומות, ימשיכו לעשות להם על הראש. איפוא פרנסי העיר?

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר