דיון הוותמ"ל בתוכנית מזרח העיר רחובות
דיון הוותמ"ל בתוכנית מזרח העיר רחובות

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור החליטה להפקיד את תוכנית מזרח העיר רחובות

בתום דיון ארוך ומקיף שנערך היום (שלישי), החליטה הוותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור) על הפקדת תוכנית מזרח העיר רחובות. התכנון כולל 1,000 דונם, 6,500 יחידות דיור, 700,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, 175 דונם למבני ציבור ו-215 דונם לפארקים. ראש העיר רחמים מלול: "השכונה החדשה תציע איכות חיים גבוהה עם מגוון של מרחבים ציבוריים ורחובות מסחריים שוקקים"

פורסם בתאריך: 26.11.19 19:09

-->

הישג לרחמים מלול: היום (שלישי) נעשה צעד משמעותי בדרך לאישור השכונה החדשה והענקית במזרח העיר רחובות, המתוכננת על שטח של כ-1,000 דונם ממזרח לדרך בגין, ברצועה שגבולה הצפוני מקביל לשכונת אחוזת הנשיא וגבולה הדרומי הוא כביש 40.

ראש העיר רחמים מלול, המחזיק בתיק ההנדסה, יחד עם נציגי מינהל ההנדסה והצוות המקצועי המטפל בתוכנית, הציגו היום את עקרונותיה למליאת הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור. בתום דיון ארוך ומקיף החליטה הוותמ"ל על הפקדת תוכנית מזרח העיר רחובות.

לפני מספר חודשים אישרה מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה את התכנון העקרוני לשכונה. לאחר מכן נערכו שני מפגשים לשיתוף הציבור: מפגש כללי ומפגש שעסק בנושאים ספציפיים ורלוונטיים שבעניינם התקיימו "שולחנות עגולים" של הצוות המקצועי  עם הציבור.

התוכנית צפויה לכלול כ-6,500 יחידות דיור וכ-700 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. כמו כן התוכנית מספקת צרכים ציבוריים שונים, ביניהם 175 דונם למבני ציבור ו-215 דונם לפארקים ירוקים ותשתיות ציבוריות נוספות שיתנו מענה להיקף הפיתוח במתחם וכן יספקו פתרונות תנועה ושירותי ציבור לעיר הוותיקה.

הדמיה של מזרח העיר רחובות לאחר הקמת השכונה החדשה

הדמיה של מזרח העיר רחובות לאחר הקמת השכונה החדשה

 

את התוכנית מוביל ראש העיר רחמים מלול, המחזיק את תיק ההנדסה, יחד עם צוות התכנון העירוני במינהל ההנדסה בעיריית רחובות, והאדריכל החיצוני מנדי רוזנפלד, המלווה בצוות מומחים בתחומי התנועה, נוף, סביבה, כלכלה, חברה, תשתיות ועוד. התכנון נעשה בהתאם לעקרונות תכנון למתחם אורבני, מעורב שימושים (המשלב גם דיור וגם מסחר ותעסוקה) המייצר חיבור חזק לעיר והמשכיות של המרקם הבנוי הקיים.

ראש העיר רחמים מלול בתגובה להחלטת הוותמ"ל על הפקדת התוכנית: "אנו מברכים על ההחלטה של הוותמ"ל. השכונה החדשה תציע איכות חיים גבוהה עם מגוון של מרחבים ציבוריים ורחובות מסחריים שוקקים. אין לי ספק שעם התכנון המוצע היא תתרום לחוסנה הכלכלי של העיר על ידי יצירת היצע תעסוקה מבוקש בנגישות תחבורתית גבוהה. התכנון כולל מענה מקיף לכלל צרכי השכונה והעיר, תוך התחשבות בשטחים הפתוחים הסובבים אותה. הוא מציע תשתית מפותחת להולכי רגל, רוכבי אופניים, תחבורה ציבורית ורכבים פרטיים. קידום התכנון נעשה תוך חשיבה אסטרטגית בשיתוף יועצים מומחים, המותאמת לקצב הפיתוח הנכון לעיר".

התוכנית למזרח העיר מקודמת במסלול של תוכניות למתחמי דיור מועדפים ובשיתוף "דירה להשכיר", החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה במשרד האוצר. העירייה עוסקת רבות בחשיבה אסטרטגית שמטרתה התאמת היצע תכנוני בר-קיימא מבחינה כלכלית.

אחת המטרות המרכזיות בתכנון היא מענה לצורך ביצירת היצע תעסוקה נוסף בעיר על ידי שדרוג אזורי תעסוקה קיימים ופיתוח מתחמי עסקים חדשים. קיים ביקוש גובר לבנייה לתעסוקה ומסחר אשר חייב לקבל מענה מספק. חלק משטחי התעסוקה נמצאים לקראת מיצוי השטחים וחלק אחר סובל מתוכניות ישנות מגבילות המעכבות את הפיתוח. תוכנית מזרח העיר צפויה להגדיל משמעותית את היקפי הבנייה לתעסוקה בעיר ולספק מענה לביקוש לגידול הטבעי שלה.

קידום התכנון מלווה בייעוץ כלכלי-תכנוני לשלבי פיתוח מאוזנים שמתבססים על בדיקה מקיפה שנערכה על ידי יועצים חיצוניים בעלי מומחיות בנושא. הייעוץ הכלכלי המליץ על קצב הפיתוח הנכון לעיר, בדגש על שלבים נכונים לתוספת שטחי מגורים מול פיתוח שטחי תעסוקה וביצוע תשתיות תומכות כך שרמת השירות לתושבים תשודרג.

מנכ"ל "דירה להשכיר", יאיר טל: "התוכנית היא צעד משמעותי נוסף בפעילות החברה לקידום תכנון עשרות אלפי יחידות דיור בקרקעות פרטיות מרובות בעלים, בהתאם להנחיית מטה הדיור ומשרד האוצר. השכונה החדשה שתוקם תאפשר מגורים בסטנדרט גבוה בלב אזור הביקוש, במתחם הנהנה מנגישות תחבורתית גבוהה. התוכנית אשר קודמה בשיתוף עם עיריית רחובות תאפשר בין היתר הקמה של 700,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ו-6,500 יחידות דיור מתוכן כ-1,000 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, שיהוו נדבך משמעותי נוסף בפעילות החברה לפיתוח וביסוס שוק שכירות ארוכת טווח במדינת ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר