בדיקות קורונה בבית הספר בראשית
בדיקות קורונה בבית הספר בראשית

פיקוד העורף הגיע ללמוד כיצד מתנהל יישום תוכנית "מגן חינוך" ברחובות

שומרים על מערכת חינוך בריאה ובטוחה: רחובות הייתה בין הראשונות בישראל שהשתתפו בפיילוט של "מגן חינוך" לבדיקות קורונה, וכעת גם בפיקוד העורף לומדים את התוכנית. "אפילו תלמידי כיתה א' התרגלו ואינם חוששים מהבדיקה"

פורסם בתאריך: 15.3.21 07:51

-->

רחובות הייתה בין הראשונות בישראל שהשתתפו בפיילוט של "מגן חינוך", ובו השתתפו בית ספר ממלכתי, ממלכתי דתי ובית ספר חרדי. כעת הפרויקט מתרחב לכלל בתי הספר היסודיים בעיר והורי התלמידים קיבלו פניה להצטרף ולחתום על הסכמה שבועיות לגילוי חולי קורונה סמויים.

באגף החינוך והנוער נקטו במספר פעולות על מנת להביא ליישום בהקדם האפשרי – בהן הסברה למנהלים באמצעות המנהלים שבבתי הספר שלהם התוכנית פועלת בהצלחה; הסברה להורים באמצעות מפגשי זום עם מנהלים, רופאים ונציגי העירייה ומשרד החינוך, ועוד.

במסגרת התוכנית נמצאו בודדים מאומתים מקרב התלמידים בבתי הספר שמשתתפים בפרויקט. בבית הספר בראשית שהשתתף בפיילוט, נערכה הכנה רגשית מקיפה לתלמידים על ידי הצוות החינוכי. הצוות הבודק קיים התאמות לבקשות ההורים על מנת לבצע את הבדיקות ברגישות, ובשבוע שעבר ערך פיקוד העורף ביקור בבית הספר, כדי ללמוד כיצד מתנהל יישום התוכנית.

נציגי פיקוד העורף בבית הספר בראשית

נציגי פיקוד העורף בבית הספר בראשית

 

אופיר ביכלר, מנהל בית הספר "בראשית" שמשתתף בפרויקט מזה מספר חודשים, מספר: "התוכנית מעניקה לנו ולהורים תחושה של ביטחון. בכל שבוע הצוות והתלמידים נבדקים בבוקר, ועד הערב אנחנו מקבלים את התוצאות. באם נמצא ילד מאומת חלילה, הקפסולה נסגרת מיידית והם נכנסים לבידוד לפני שיידבקו ילדים או אנשי צוות נוספים. הילדים נבדקים לבד, ללא ההורים, הבדיקה נערכת בעדינות וברגישות. בתקופת הפיילוט חלק מתלמידים לוו עי ההורים אבל מאז גם הילדים הקטנים ביותר – בכיתה א' – התרגלו ואינם חוששים מהבדיקה, והם מגיעים לבד.

"התוכנית הזו נותנת לנו תחושה של סולידריות ומוגנות כקהילה, ומביאה ל-100% שיעור השתתפות של התלמידים בלימודים בבית הספר. אני יודע שבבתי ספר אחרים שבהם התוכנית לא קיימת עדיין, הורים חוששים לשלוח את הילדים מחשש להדבקה. בשילוב של ארגון טוב וצוותים רגישים, בתוך שעתיים נבדקים כל התלמידים והצוות".

ראש העיר רחמים מלול: "תוכנית מגן חינוך היא הכלי האפקטיבי ביותר למניעת תחלואה במערכת החינוך. בבתי הספר שבהם יישמנו את התוכנית עוד בשלב הפיילוט נצבר ניסיון חיובי ביותר, ההורים מרוצים והצוות מרוצה.

"עוד בתחילת תקופת הקורונה, כשהתגלו התלמידים המאומתים בבית הספר נבון, אמרתי כל הזמן שחשוב לעשות בדיקות מדגמיות בקרב התלמידים והצוות במוסדות החינוך. כשהציעו לנו להשתתף בפיילוט קפצנו על ההזדמנות. מגן חינוך היא הצלחה ואני ממליץ לכל ראשי הרשויות לקדם אותה באופן אישי – זה טוב לתלמידים, זה טוב להורים וזה טוב למערכת החינוך העירונית".

זהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: ״התוכנית הזו היא הדרך שלנו לשמור על מערכת חינוך עירונית שפועלת כסדרה, ונשמח שהמדינה תרחיב אותה גם לגני ילדים ובתי ספק על יסודיים. אני ממליץ לכל ההורים להצטרף לתוכנית. גם אם הייתה חשדנות מובנת בהתחלה, ההורים שלא נתנו את הסכמתם הבינו שזה לטובת הילדים, על מנת לשמור על בית הספר פתוח, והצטרפו לתוכנית, כך שאחוז ההסכמה רק עלה עם הזמן. המנהלים מרוצים מאוד וממליצים על התוכנית לכל המנהלים בעיר".

יעל רוזנברג-ריטש, נציגת הנהגת ההורים בבראשית, שהייתה מעורבת בקידום הנושא: "במסגרת האחריות כלפי הילדים והצוות והגישה החינוכית של בית הספר כקהילה, ראינו לנכון להשתתף בפיילוט שמטרתו לקטוע את שרשרת ההדבקה באמצעות גילוי מוקדם. תלמידים יכולים להידבק בבית הספר, להדביק את המשפחה ואת הצוות החינוכי.

"לאחר משאל החלטנו להצטרף לפיילוט. השיקול הרפואי ושיקול הערבות ההדדית עומדים בשורש העניין. היו חששות אך הייתה אוזן קשבת לצרכים והרבה הבנה ורגישות כלפי הילדים והצוות החינוכי. הצוות הבודק למד איך לעשות את הבדיקה ברגישות כיצד לשוחח עם הילדים. הצלחנו במסגרת הבדיקות לאתר מאומת אחד ומנענו הדבקה גדולה הרבה יותר. עם התוכנית הזו יש לנו יתרון גדול מאוד של שמירה על שגרת הלימודים. חשוב לציין שעם הזמן הורים מבינים את החשיבות וגם אלה שלא הסכימו בהתחלה מצטרפים לבדיקות. התהליך עובד בצורה טובה".

בדיקות קורונה בבית הספר בראשית

בדיקות קורונה בבית הספר בראשית


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר