עולם ירוק (צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE)
צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE

רחובות בצעד למען הסביבה: יחולקו קומפוסטרים למחזור פסולת אורגנית במחיר מסובסד

עיריית רחובות מחדשת את חלוקת הקומפוסטרים במחיר מסובסד של 160 שקלים, למען שמירה על הסביבה והתגייסות לצמצום משבר האקלים

פורסם בתאריך: 28.2.21 08:12

-->

עיריית רחובות מציעה לתושבים לרכוש קומפוסטרים (מתקני מחזור לפסולת אורגנית) שבאמצעותם ניתן להפריד את הפסולת האורגנית ולייעד אותה לשימוש חוזר, לא מזהם ומועיל לסביבה, בעלות מסובסדת של 160 שקלים (במקום 360 שקלים). המתקנים מכילים עד 320 ליטרים של פסולת ובשלב הראשון יקבלו אותם תושבים שנרשמו ברכישה מרוכזת באירוע "מועדים לסביבה" (באוקטובר 2020). תושבים נוספים המעוניינים לרכוש יכולים לפנות לשרונה שלומי מאגף חזות העיר במייל: [email protected]

המלאי מוגבל ולכן החלוקה תתבסס בשיטת כל הקודם זוכה.

על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, תושב ישראלי זורק לפח האשפה 1.7 ק"ג זבל בכל יום. כ-40 אחוז מסך פסולת זו (0.7 ק"ג), מקורה בפסולת אורגנית (שאריות מזון) שיכולה להוות מקור דשן לצמחים, ניתנת לניצול מקסימלי של המזון וללא צורך בתהליך ארוך ומזהם הכרוך בפינוי פסולת.

ראש העיר רחמים מלול: "עיריית רחובות ממשיכה לקדם את נושא הקיימות ועידוד שמירה על הסביבה ומגייסת את התושבים למחזר יותר. אנחנו שמחים להציע לתושבים שירות נוסף שיעזור להם לשמור על הסביבה ועל העיר בה אנו חיים".

איטל בציר אלשיך, מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא: "כדי להעלות את המודעות והחשיבות ליצירת קומפוסט אנו מתכננים לקיים פעילויות עם הקהילה, סדנאות קומפוסט ואירועים, בהמשך לפעילויות שהתקיימו עד היום במסגרת מועדון קידס בסביבה".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, עו"ד יניב מרקוביץ: "אנו שמחים להמשיך את היוזמה של חבר המועצה לשעבר לואיס בר-ניר לחלוקת קומפוסטרים במחיר מסובסד. איטל פנתה אלי בנושא ומבחינתנו זה חלק בלתי נפרד מהחשיבות הרבה בה אנו כעירייה מעמידים לרשות התושבים את הכלים והמשאבים כדי שיוכלו להיות שותפים פעילים בשמירה על הסביבה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר