אפרים אייזנמן (צילום: באדיבות עיריית רחובות)
אפרים אייזנמן (צילום: באדיבות עיריית רחובות)

מחר: "זיכרון בסלון" עם תושבי גרמניה, במפגש משותף להיידלברג ורחובות

בעיריית רחובות מציינים את יום השואה הבינלאומי בדרך מיוחדת: מפגש זום מיוחד של ״זיכרון בסלון״ יחד עם תושבי היידלברג בגרמניה, העיר התאומה של רחובות מזה למעלה מ-30 שנה

פורסם בתאריך: 26.1.21 08:31

-->

ביום רביעי (27.1) מציינים את יום השואה הבינלאומי ברחבי העולם ובישראל. ביום זה, בשעה 20:00 שעון ישראל, ייערך מפגש זום של ״זכרון בסלון״, שבמהלכו יספר ניצול השואה אפרים אייזנמן את סיפור הצלתו בשואה וסיפורה של משפחתו. במפגש ישתתפו תושבי היידלברג בגרמניה ותושבי רחובות בישראל גם יחד.

אפרים אייזנמן נולד בהולנד בעת שהוריו הסתתרו מהנאצים. שלושת אחיו הגדולים הסתתרו במהלך המלחמה בבתיהם של הולנדים. חלק מבני משפחתו המורחבת נרצחו על ידי הנאצים. בשנת 1970 הוא עלה לישראל עם משפחתו. את המפגש בהשתתפותו יזמה עומר ויינרייך, מובילת פרויקט "זיכרון בסלון" ברחובות.

ראש העיר רחמים מלול: ״ישנה משמעות מיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי דווקא עם תושבי העיר התאומה של רחובות מגרמניה. אנחנו משלבים בין הערך ההיסטורי של הזיכרון ולימוד לקחי השואה, לבין הקשר האמיץ עם היידלברג. אני מזמין את תושבי העיר להצטרף למפגש, לזכור ולהזכיר".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק קשרי החוץ, עו״ד יניב מרקוביץ: ״גם לאורך תקופת ההתמודדות עם הקורונה שימרנו את הקשר עם העיר התאומה היידלברג ובכיריה. דווקא ביום השואה הבינלאומי אנו רואים חשיבות במפגש משותף באמצעות הזום של תושבים משתי הערים, כדי ללמוד על השואה ממקור ראשון״.

המפגש ייערך ביום רביעי ה-27.1 בשעה 20:00, בקישור: https://rehovot.zoom.us/j/94173759017


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר