מחלקת קורונה בקפלן (צילום: המרכז הרפואי קפלן)
מחלקת קורונה בקפלן (צילום: המרכז הרפואי קפלן)

קפלן: העלייה בתחלואה הובילה לפתיחת מחלקת קורונה שנייה

מחלקה פנימית א' במרכז הרפואי קפלן, שהייתה מחלקת קורונה בגל הראשון, הפכה בסוף השבוע למחלקה לחולי קורונה בשנית. "כמות החולים עלתה פי שלושה בחודש האחרון"

פורסם בתאריך: 11.1.21 07:50

-->

בשל העלייה בכמות חולי הקורונה המאומתים ברחבי הארץ, נפתחה במהלך סוף השבוע האחרון מחלקת קורונה נוספת במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית ברחובות. מאז ספטמבר משמשת מחלקת פנימית ב' כמחלקת הקורונה של בית החולים, אולם עם העלייה במספר החולים המאומתים הוחלט בשבוע שעבר להסב את מחלקת פנימית א', שהייתה מחלקת קורונה בגל הראשון, לטיפול בחולי קורונה.

בנוסף, על מנת לשמור ככל הניתן על רציפות הטיפול הרפואי לשאר המטופלים בבית החולים ולתת מענה לעומס המאפיין את התקופה הזו של השנה, הוחלט על הסבת מיטות אשפוז במחלקות אחרות לטובת פתיחת מחלקה.

ד"ר שוקי פרידמן, מנהל מחלקת פנימית א' קורונה בקפלן: "היינו הראשונים לקלוט חולי קורונה בבית החולים וטיפלנו בהם לאורך כל הגל הראשון. ככל שעבר הזמן והתגבשה ההבנה שהמגיפה תישאר איתנו לטווח ארוך, הוחלט להסב מחלקה פנימית אחרת לטובת הטיפול בחולי קורונה וחזרנו להיות מחלקה פנימית 'רגילה'. הצוות הרפואי במחלקה קיווה שהטיפול בחולי קורונה מאחורינו ושלא נידרש לכך שוב, אבל נעשה כל מה שצריך בשביל לעבור גם את הגל הזה".

ד"ר איתן לבון, סגן מנהלת המרכז הרפואי קפלן, התייחס גם הוא למצב החולים בבית החולים ואמר: "העלייה המסחררת בקצב החולים בשבועות האחרונים חייבה אותנו לפתוח בשנית את מחלקת פנימית א' כמחלקת קורונה. בתוך פחות מחודש כמות חולי הקורונה בבית החולים שילשה את עצמה. על מנת למצוא מענה למטופלים האחרים שהיו מאושפזים במחלקה, הוחלט על הסבת מיטות אשפוז לטובת מחלקה פנימית.

"אנחנו עושים את כלל המאמצים על מנת לשמור על רציפות הטיפול ולמנוע פגיעה במטופלים שאינם חולי קורונה בבית החולים, והצוותים הרפואיים כבר כשנה עושים לילות כימים בטיפול בחולי קורונה. ייקח עוד כמה שבועות עד שנראה את השפעות הסגר על כמות החולים המגיעה לבית החולים, וחשוב מאוד שהציבור יקפיד לשמור על ההנחיות ועל המגבלות שהוטלו במסגרת הסגר, אחרת לא כמות החולים לא תפחת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר