עיריית רחובות החלה בהתקנת עמדות לרכבים חשמליים

השבוע הוקמה העמדה הראשונה, כאשר ברבעון הראשון של שנת 2021 צפויות לקום עמדות נוספות ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 31.12.20 10:01

-->

עיריית רחובות השלימה את הנחת התשתיות לשם מעבר להנעת כלי רכב באמצעות מנועים חשמליים נקיים ויעילים. אתמול (רביעי) הוצבה עמדת הטעינה הראשונה לרכבים חשמליים, סמוך להיכל התרבות בעיר.

על פי התחזיות מספר כלי הרכב החשמליים בישראל צפוי להגיע למאות אלפים בשנת 2025, וקרוב למיליון כלי רכב חשמליים בשנת 2030. עקב כך כ-15 אחוז מתוך כלל עמדות הטעינה יהיו עמדות טעינה ציבוריות, כאשר בתוך פחות מחמש שנים צפוי ביקוש לעשרות אלפי עמדות טעינה בישראל, מתוכן אלפי עמדות טעינה ציבוריות.

את העמדה ברחובות הקימה חברת אפקון, שזכתה במכרז להקמת העמדות בחודש אוקטובר האחרון. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 צפויות לקום עמדות נוספות במיקומים הבאים (בכפוף לאישור חברת החשמל): פארק ת.מ.ר (המדע) – ברחובות ענטין ופקריס, פארק HPR  ע"ש הורוביץ, גן המייסדים ורחוב רמז פינת האחים קיבוביץ'.

במסגרת פעילות הפיתוח העסקי בהל"ר בשיתוף אגף התנועה, ניגשה עיריית רחובות לקול קורא שפורסם על ידי ממשרד האנרגיה לקבלת מענק לצורך הקמת העמדות וזכתה בסכום של כמאה אלף שקל לטובת קידום הפרויקט.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


ראש העיר, רחמים מלול: "רחובות מובילה גם בתחום האנרגיה . מדובר בפרויקט תשתית מורכב אך משמעותי עבור תושבי העיר ועבור אזורי התעסוקה בעיר. מדובר בבשורה של ממש, אשר מביאה את העיר רחובות לעמוד ביעדים לאומיים שנקבעו בתחום האנרגיה".

ניסים סלמן, מנכ"ל הל"ר: "שנת 2020 הייתה שנה של קידום פעילות והתייעלות אנרגטית בהל"ר, פרויקט עמדות הטעינה הוא אחד מהם. בשנים הקרובות צפויה פריסה נרחבת של עמדות טעינה ברחבי העיר שתעודד מעבר לכלי רכב חשמליים לכלל התושבים המעוניינים בכך. אני מודה לעדי מוטולה סמנכ"ל פיתוח עסקי בהלר אשר פועלת להבאת פרויקטים רלוונטיים לטובת תושבי העיר".

ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני: "אני שמח לקחת חלק בפרויקט חשוב לטובת תושבי העיר. אני מודה לעדי מוטולה סמנכ"ל הלר שעמלה קשות על מנת לקדם את הפרויקט. עמדות הטעינה יעניקו פתרון הולם לכל משתמש/ת ברכב חשמלי בתחומי העיר".

חבר המועצה פנחס הומינר, יו"ר ועדת החניות שאישרה את הקצאת השטח לעמדות הטעינה:  "זהו צעד מתקדם, וחשוב שיהיה בעיר מקום ראוי לטעינת רכבים חשמליים. המהלך יסייע גם בצמצום זיהום אוויר ומעבר לאנרגיות נקיות ומתחדשות"

חבר המועצה אבי קינד, מחזיק תיק התחבורה:" ״כאחד שמעודד חדשנות כל העת הייתי מהרוכשים הראשונים של רכב חשמלי בישראל כבר לפני כ-8 שנים. מאז נעשתה התקדמות אדירה בתחום ואין ספק שהתחבורה בעתיד תתבסס על רכבים חשמליים. אני שמח שרחובות תהיה בין הערים הראשונות בישראל שמעודדת את המהפכה הירוקה ומשוכנע שזה רק צעד ראשון בדרך לצעדים נוספים בתחום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר