ליווי של עובדת סוציאלית, איש אחזקה צמוד וזר פרחים ביום הולדת

גם בתקופת הקורונה: חברי "קהילה תומכת" מספרים על התוכנית ששומרת ומסייעת להם בתוך הבית

פורסם בתאריך: 20.12.20 12:07

-->

בזמן ששגרת החיים לאט לאט חוזרת לעצמה, רבים מאוכלוסיית הקשישים, אשר הוגדרה כאוכלוסיה הפגיעה ביותר לנגיף הקורונה, עדיין נותרים בביתם מחשש להידבקות וללא יכולת של ילדיהם לבקר אותם. לשם כך, גם בתקופה זו, ממשיכים בעל"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, בהפעלת תכנית "קהילה תומכת", ומסייעים למבוגרי העיר המתגוררים בביתם, להמשיך לחיות בביטחון, באיכות חיים ובעיקר בקהילה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תכנית "קהילה תומכת" של משרד הרווחה, פועלת מזה 25 שנה עבור מבוגרי העיר רחובות המתגוררים בביתם. התכנית כוללת סל שירותים בתחומי בריאות, תחזוקה ופנאי שנותן שקט נפשי ועזרה בבית, לרבות חיבור למוקד חירום 24/7, שירותי רופא ופינוי באמבולנס במידת הצורך.

נוסף על כך, התוכנית מספקת אב קהילה – איש אחזקה שזמין לאורך כל שעות היממה ובאחריותו להעניק סיוע בבעיות יומיומיות בהן ביצוע תיקונים קלים בבית, הבאה והתקנת אביזרי עזר, קנייה והבאת תרופות ועוד. בנוסף לאבות הקהילה, על"ה מעסיקה גם אם קהילה, יוצאת הקהילה האתיופית, הפועלת בקרב יוצאי העדה.

"אני הרבה יותר רגועה להיות בבית כשיש ברשותי שעון מצוקה למקרה שחלילה ומשהו יקרה, מיד אוכל להזעיק עזרה", מספרת שרה אופשטיין, חברה בתוכנית קהילה תומכת, "אלי, אב הבית הוא פשוט מלאך, הוא עוזר לי המון, הוא מגיע אם יש תקלה כלשהי, הוא דואג להביא לי תרופות מקופת החולים ואין כמוהו".

לדבריה של אופשטיין מצטרפת חברת קהילה תומכת נוספת, בינה בן שאול, שגם מתנדבת בתוכנית: "אני מאוד מרוצה מהתוכנית ומהשירות. השתמשתי בלחצן המצוקה ומיד עזרו לי. בנוסף ולא אחת, הזמנתי את אב הקהילה שהגיע במהרה ותיקן עבורי את כיסוי האסלה שנשבר ובפעם אחרת שהגיע ביצע תיקונים נוספים. כמו כן, בשל היותי מתנדבת בתוכנית, זכיתי להכיר את רות, חברת קהילה, אישה בת גילי ובכל יום שלישי אני הולכת לבקר אותה ואנחנו מאוד נהנות מהחברות האחת של השניה."

גם יוסף כהן, החבר בתוכנית מספר שמנהלת התוכנית, רונית לדרמן, עוזרת לו כל הזמן "היא אישה טובה", אומר כהן ומוסיף, "גם שמעון, אב הקהילה, כל הזמן מגיע ועוזר לתקן דברים שונים בבית. הוא תיקן את המנעול וגם את דלת הארון וכל הזמן הוא מתקשר ומתעניין בשלומנו ומגיע בכל פעם שאני צריך."

חברי הקהילה התומכת יכולים לקבל ליווי של עובדת סוציאלית בביתם במגוון תחומים, להצטרף להרצאות במגוון נושאים ותחומים בזום ובימים כתיקונם להשתתף בפעילויות חברה, תרבות ופנאי ולהגיע להרצאות מעניינות ומגוונות, סדנאות, חוגים ועוד.

אלו החוגגים יום הולדתם, מקבלים באותו שבוע שחל יום ההולדת, זר פרחים עד הבית. על כך אומרת רונית לדרמן, מנהלת קהילה תומכת, "בימי הקורונה ובריחוק החברתי שנגזר עלינו ובייחוד על המבוגרים, ישנם מבוגרים שחוגגים יום הולדת ואין אף אחד שיחגוג איתם ולכן היה לנו חשוב לשלוח להם פרחים כדי לתת להם הרגשה טובה שהם לא לבד ושיש מישהו שחושב עליהם."

להצטרפות לקהילה תומכת ניתן להגיע לבית על"ה, רחוב השופטים 5, או ליצור קשר בטלפון 8870*, שלוחה 3. ניצולי שואה יכולים להצטרף בעלות מסובסדת של משרד הרווחה ב-25 שקל לחודש בלבד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר