בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)
בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)

היכל התרבות ברחובות מצטרף לעתירה לבג"ץ: שכחו את הפריפריה

עתירה נגד ההחלטה שלא לכלול את היכלי התרבות בתקציב השיקום בסך 200 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 15.12.20 11:51

-->

בשבוע האחרון הגישו 17 היכלי תרבות ברחבי הארץ, בהם היכל התרבות ברחובות, עתירה לבג"ץ בדרישה מהממשלה להקצות תקציבים לכל היכלי התרבות בישראל בצורה שווה, אחרי 10 חודשים שבהם ההיכלים מושבתים בעקבות מגפת הקורונה. זאת, לאחר שמשרד התרבות החליט להקצות כ-200 מיליון שקל לשיקום עולם התרבות הישראלי, אולם קבע כי היכלי התרבות לא ייכללו בגופים הזכאים לסיוע.

"ההיכל סגור מתחילת משבר הקורונה, דבר שפגע במעגלים רחבים של עובדים, ספקים ועוד. קיווינו לסיוע מהמדינה, כדי שנוכל לשוב ולפתוח בהמשך, אבל שר התרבות, חילי טרופר, בוחר להתעלם מזכותם של תושבי העיר לשוויון – גם בתחום התרבות, ובוחר להפנות את מרבית המשאבים למוסדות התרבות בתל אביב", אומר שוקי קרומר, מנכ"ל היכל התרבות ברחובות.

יוזמי העתירה טוענים כי "למעלה מ-80 אחוז מהסיוע לתחום אמנויות הבמה מועבר למוסדות התרבות בתל אביב בלבד, כאשר היכלי התרבות שעתרו לבג"ץ לא יקבלו סיוע בכלל על פי החלטת משרד התרבות. יש פה חוסר צדק משווע, שעלול לפגוע בתושבי הפריפריה".

עוד נטען בעתירה כי "היכלי התרבות עוסקים לאורך כל השנה ביצירת סל אירועי תרבות המותאם לציבור המקומי, ומטרתם לאפשר לכל אחד, מהגיל הרך ועד בני הגיל השלישי, ליהנות מתרבות איכותית ליד הבית. שר התרבות בוחר לפגוע בכולנו ולהעדיף את תל אביב על פנינו. אין להתנהלות כזו מקום במדינת ישראל של 2020, ולכן יצאנו למאבק בלתי מתפשר עד שנתקן את העוולה הזו".

הדיון הראשון בעתירה זו צפוי להיערך ביום חמישי הקרוב, ובמטה המאבק תולים תקווה בהחלטה שאולי תשנה את המצב ותאפשר לתושבים להמשיך ולצרוך תרבות מיד עם החזרה לשגרה. בהיכלי התרבות תולים תקווה כי בית המשפט יורה למדינה לשנות את התבחינים כך שהיכלי התרבות יוכלו ליהנות מסיוע שיאפשר.

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר