"אם לא הייתה לי עזרה מהמשפחה, הייתי הופכת לעוד חנות להשכרה ברחוב הרצל"

יעל פרליס, אם חד הורית ובעלת חנות אופנה ותיקה, מנסה לשרוד את הקורונה

פורסם בתאריך: 11.12.20 10:00

-->

כבר יותר מעשור שיעל פרליס, בת 40 ונכדה למייסדי העיר רחובות, מנהלת את "יאיא", חנות בוטיק לבגדים בסמוך לרחוב הרצל בעיר. גם היא, כמו בעלי עסקים רבים, מעולם לא חוותה משבר כל כך קשה כמו שהביאה איתה מגפת הקורונה. בעקבות הסגר מצאה את עצמה פרליס בבית, בדיכאון ותסכול מחוסר הוודאות וחוסר האונים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"היו לי לא מעט רגעים שבכיתי אבל המשפחה שלי עודדה אותי כל הזמן. עברו לי בראש לא מעט מחשבות על מה יקרה אם אני אצטרך לעזוב את החנות שאני אוהבת כל כך", מספרת פרליס ל"ערים", "הרעיון הזה שאתה קם בבוקר בלי תכלית, בלי ללכת לעבודה, להתלבש, להתארגן ולראות אנשים הוא מייאש. הסגר הראשון פשוט גמר אותי נפשית. לא מכרתי פריט בסגר הראשון כי אני אימא במשרה מלאה ולא באמת יכולתי לצאת למשלוחים. מצד שני, המשכתי לשלם חשבונות ותשלומים לספקים ואני לא רואה איך זה נגמר".

לצד הקשיים בתקופה האחרונה היו גם צדדים טובים. פרליס, אם חד הורית לשתיים, בנות שבע וארבע. "הסגרים הללו דווקא הועילו לבנות", היא אומרת, "אני אימא טוטאלית אבל בסגר הפכתי להיות טוטאלית יותר, והן היו מאושרות מזה. אבל היה את העניין הכלכלי. לשמחתי, היה לי גב מהמשפחה שתמכה בי כלכלית לאורך כל התקופה הלא נגמרת הזו, ורק ככה הסתדרתי. אחרת הייתי הופכת לעוד חנות להשכרה ברחוב הרצל. המצב פה בעיר מאוד לא פשוט כי בכל רגע יש עוד חנות שסוגרת ועוד בעל עסק שפושט רגל. זה מצב מפחיד כשאתה לא יודע איך ומתי זה יסתיים".

איך התמודדת עם הסגר השני?

"בסגר השני כבר למדתי לחיות ולהבין שאין ברירה וצריך להמציא את חוקי המשחק מחדש. פה ושם קבעתי עם לקוחות שהגיעו לחנות באופן פרטני לקנות, להתאוורר ולשתות קפה ביחד. לשמחתי הקהל שלי שמר לי אמונים והצביע ברגליים, זה היה באמת מרגש לראות את זה".

היו מחשבות לסגור?

"בהחלט כן, בסגר הראשון עברו לי מחשבות בראש של מה יקרה אם אני אצטרך לעשות את זה. אבל למזלי יש לי גב כלכלי מהמשפחה, וזה עזר לאורך כל התקופה הזו, אחרת אני בטוחה שלא הייתי שורדת".

המצב ברחוב הרצל מאוד קשה. לא מעט חנויות ועסקים נסגרים.

"זה מצער מאוד ועצוב, חברים טובים שלי היו בעלי עסקים בעיר והלב נחמץ לראות את מה שהמגפה הזו עשתה. אני רק מקווה שזה יגמר כבר ונוכל לחזור לחיים הרגילים שלנו".

סגר שלישי על הפרק, תעמדי בזה?

"אני רוצה להאמין שכן, אופטימיות היא שם המשחק. דיכאון עברתי, מציאות חדשה הכרתי נשאר רק להיות אופטימית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר