בתמונה: פרופ׳ קובי ג׳ורג׳

"ללא מכשיר האקמו, ליבו של המטופל לא היה שורד את ההליך"

כך ניצל גבר בן 60, שעבר אירוע לב לפני 24 שנה ומאז מתמודד עם בעיות רפואיות

פורסם בתאריך: 30.11.20 13:40

-->

לראשונה במרכז הרפואי קפלן, שימוש במכשיר אקמו סייע להציל את ליבו של בן גבר בן 60. "ללא מכשיר האקמו, ליבו של המטופל לא היה שורד את ההליך", אומר פרופסור קובי ג'ורג', מנהל מחלקת קרדיולוגיה בבית החולים.

בחודשים האחרונים עלה לכותרות מכשיר האקמו בשל השימוש שנעשה בו לטיפול בחולי קורונה. כחלק מההיערכות של המרכז הרפואי קפלן לטיפול בחולי קורונה, הובאו לבית החולים מכשירי אקמו. השימוש הראשון שנעשה אתמול (ראשון) במכשיר במסגרת בית החולים היה להצלת ליבו של חולה לב בן 60 מבני עייש.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


המוטפל עבר אירוע לב לפני כ-24 שנים. מאז הוא עבר מספר הליכים רפואים. "ב-96 עברתי צנתור בעקבות אירוע לבבי. מאז הייתי מגיע לבתי חולים, כל פעם בגלל סיבה כזו או אחרת. עברתי עד כה ניתוח מעקפים, החלפת מסתם, השתלת קוצב רגיל, ולבסוף, לאחר מספר שנים הוחלט להתקין לי דפיברילטור", סיפר המטופל. הוא סובל מבעיות בקצב הלב, הסתובב עם הדפיברילטור בגופו במשך כשלוש שנים, עד לפני כארבעה שבועות. "פתאום באמצע היום, קיבלתי מכות חשמל", מספר המטופל, "במשך כשלושה שבועות הרגשתי מכות חשמל שלוש פעמים, ממש פתאום, ולכן הגעתי למרכז הרפואי קפלן".

צוות של מומחים בתחום הקרדיולוגיה בהובלתו של פרופ' קובי ג'ורג', מנהל מחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי קפלן, החליט לבצע במטופל הליך של אבלציה, טיפול בהפרעת קצב באמצעות צריבה. "הוא הגיע כשהוא סובל מאי ספיקת לב קשה וצלקות מרובות, והיה צורך בפעולה מורכבת למדי, אבל ליבו היה חלש מאוד לאור המעמסה שספג לאורך השנים", מסביר ג'ורג'. "בין היתר, על מנת לבצע את ההליך על הצד הטוב ביותר, החלטנו לעשות שימוש בניווט תלת מימדי בתוך הלב. ההליך כולו לוקח כ-3-4 שעות, ומשום שהלב של המטופל היה חלש מידי, הבנו שלא ישרוד את ההליך. לכן, הוחלט לעשות שימוש במכונת אקמו. בעבודה משולבת של אלקטרופיזיולוגים, מרדימים, כירורג לב, מצנתרים ואנשי הצוות בחדר הצנתורים הצלחנו לבצע את ההליך תוך שימוש באקמו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר