תחת המגבלות: רחובות מציינת 25 שנה לרצח יצחק רבין ז"ל

רחובות תציין השנה 25 שנה לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, במגוון פעילויות לציבור הרחב באופן מקוון

פורסם בתאריך: 28.10.20 08:40

-->

חצי יובל עבר מאז היום בו נרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, אשר טילטל את החברה הישראלית והותיר בה צלקת עד היום. השנה יציינו ברחובות את היום בדרך מעט שונה בעקבות מגבלות הקורונה והפעילויות השונות יעברו להתקיים בזום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


עיריית רחובות והחברה העירונית בשיתוף תנועת "דרור-ישראל", יובילו גם השנה את אירועי "אוהל זכור" המסורתיים לציון רצח יצחק רבין. מדובר במפעל חינוכי-קהילתי שמתקיים מיזה 15 שנה, בעשרות ערים ומועצות ברחבי הארץ, לציון יום הזיכרון הממלכתי לרצח ראש הממשלה יצחק רבין שחל בי"ב בחשוון. האוהל מהווה מרחב לדיאלוג בין דומים ושונים על הרצח ולקחיו לחברה הישראלית.

ראש העיר, רחמים מלול, הדגיש את חשיבותו של היום לציון הרצח ואמר כי "יום הזיכרון הממלכתי לציון רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל מזכיר לכולנו, בין היתר, עד כמה חשוב לשמור על שיח מכבד ולא מתלהם, וחשוב מאוד לציין אותו דווקא בדרך של הידברות. מלבד האירועים הציבוריים המקוונים, אנו נערוך גם פעילות חינוכית וערכית במערכת החינוך בעיר.  אני קורא לתושבים לקחת חלק באירועים המקוונים לציון היום החשוב הזה".

אירועי "אוהל זכור" ברחובות יתקיימו השנה, ביום חמישי, ה-29 באוקטובר, באופן מקוון. האירועים יכללו "אסיפה ישראלית" לנוער בשעה 16:00, שבמסגרתה חניכי תנועות הנוער בעיר ייפגשו בזום למעגלי שיח על החברה הישראלית היום. יחד יתייחסו לרצח בתור נורת אזהרה ויבחרו בפעולות משותפות שיסמנו נתיבים להדברות והסכמה בין בעלי עמדות שונות.

הטקס העירוני גם הוא יעבור באופן מקוון וישודר בשעה 19:00 בעמודי הפייסבוק של העירייה והחברה העירונית רחובות. בטקס יישא דברים ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, וישולבו בו קטעי קריאה, שירה וסרטי ארכיון. את הטקס ביים וערך שלמה טולדו, ועל הניהול המוסיקלי מופקד משה יוסף.

לאחר מכן, בשעה 20:00, תתקיים "אסיפה ישראלית" בשעה 20:00 שבמסגרתה יתקיימו מעגלי שיח בזום לכל המעוניינים בדיאלוג עם קבוצות אוכלוסייה שונות מרחבי העיר. את המעגלים ינחו נשים וגברים מכל המגזרים והשכונות בעיר ומכל עברי הקשת הפוליטית. האסיפה מתקיימת במקביל בכל רחבי הארץ ובמרכזה קריאה משותפת להפסקת השיסוע והפילוג, לשמירה על הדמוקרטיה כנשמת אפה של החברה ולצמצום הפערים הכלכליים-חברתיים.

בנוסף, יוקמו פינות זיכרון לשכונות ולבניינים המעוניינים בכך, תערוכה קטנה ומכובדת לציון 25 שנה לרצח.

מחזיק תיק התרבות, עודד עמרם, אשר יזם את הפעילות אמר כי "התרגלנו כבר לציין את האירועים החשובים באופן מקוון ואת היום הרגיש הזה, ציון יום הירצחו של ראש ממשלה בישראל. זוהי חובתנו לציין בכל דרך אפשרית הן למען זכרו של יצחק רבין ז"ל והן למעננו, להזכיר לנו שבימים אלה באווירה הסוערת, אנו צריכים להרגיע את הרוחות, לגשר על פערים בין קצוות החברה הישראלית ולאחות את הקרעים".

רכז הפעילות, חבר קיבוץ המחנכים של תנועת דרור ישראל ברחובות, אלון פלגי, סיכם ואמר "זיכרון רצח רבין הוא חובתה של חברה שרוצה לשמור על עצמה. גם בימים הקשים והמוזרים בהם אנו נמצאים, של מגיפה עולמית שגובה קורבנות וגוזרת על כולנו שינויים דרמטיים בפעולות יומיומיות ובדפוסי המפגש, החובה לזכור ולהזכיר את הרצח הנוראי הזה היא לא מותרות".

"היום אנו מצויים בתוך מציאות של שיסוע וקיטוב בין קבוצות אוכלוסייה שונות ונושא הדמוקרטיה וחוסנה נמצא לא מעט בכותרות. לדעתי החובה האישית והמוסרית שלנו היא לקחת את העניינים לידיים ולהוביל יחד עם כל מי שנכון לכך, שיח של שותפים שווים להסכמות על דמותה של החברה שאנחנו רוצים לחיות בה ולהוריש לילדינו", הוסיף פלגי.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר