פרופסור ציון חגי

חבר הקבניט העירוני, פרופ' חגי ציון: "החיסון לקורונה לא נמצא בפתח"

יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' חגי ציון, מעודד מהירידה בנתוני התחלואה, אבל חושש מסגר שלישי

פורסם בתאריך: 30.10.20 09:40

-->

פרופ' חגי ציון, יו"ר ועדת ההתמחות ואחראי על הסטאז'רים המגיעים בבית החולים קפלן, שהצטרף לקבינט הקורונה העירוני, סבור שבעוד כשנה יימצא חיסון לקורונה.

"החיסון הוא חיסון פורץ דרך שעל פניו נראה בטוח. הוא כנראה יהיה זמין לציבור הישראלי בין שמונה חודשים לשנה, וקשה לנבא את זה כרגע", אומר פרופ' ציון, "אנחנו בהחלט מצפים לחיסון הזה אבל זה לא יהיה מהר. החיסון ממש לא נמצא בפתח ועל מנת למנוע פגישה אנושה בכלכלה הישראלית, אנחנו חייבם להיות מאוד ממושמעים. בעייני אין חשיבות גדולה מזו".

פרופ' ציון משמש כיו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, שם הוא מנהל פורום מומחים ויועצים למאבק בקורונה. במסגרת זו יושבים רופאים מכל האיגודים המקצועיים ומתכנסים אחת לשבוע על מנת לדון בסוגיות להורדת התחלואה בישראל ושיפור השירות בבתי החולים ובקהילה.

בינתיים, עד שיימצא החיסון פרופ' ציון ממליץ על יציאה הדרגתית וזהירה לשגרה. "היציאה מהסגר חייבת להיות הדרגתית, עשינו טעות בפעם הקודמת ואסור לחזור על הטעות הזו בפעם השניה. ברור שהמצב שבו ילדים נמצאים בבית יוצר פערים חברתיים ופוגע בדור שלם, אבל דווקא בגלל זה כולנו צריכים להתאמץ ולעשות הכל כדי למזער נזקים", הוא אומר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


לפני כחודש הצטרף פרופ' סגל לקבינט הקורונה העירוני ברחובות, הכולל את פרופ' ערן סגל, מתמטיקאי ממכון ויצמן למדע, תת אלוף (במיל') צביקה פייראייזן לשעבר קצין החינוך והנוער הראשי בצה"ל וקצין בכיר בחיל האוויר, ד"ר שרית אבישי אלינר מנהלת בית החולים קפלן וסגנה ד"ר איתן לבון, ד"ר יורם בלשר ראש בית הספר למקצועות הבריאות במכללת פרס ואל"מ אופיר כהן, מפקד נפת שפלה בפיקוד העורף.

"לפני כחודש, החליט ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, להקים את פורום הקורונה העירוני, בעקבות העלייה בתחלואה ולשם כך הוא גייס מספר רופאים ומומחים מהעיר", מספר פרופ' ציון, "בפורום הזה אנחנו דנים במוקדי התחלואה הגדולים בעיר ומתכננים יחד עם בכירי העירייה אסטרטגיה להורדת התחלואה והסברה לציבור".

"ראש העיר, רחמים מלול, נרתם למאבק בקורונה ובאופן אישי דאג להעביר את המסר לתושבי העיר בקולו. זה עשה לתושבים המון, משהו בקשר הבין אישי הזה. ועובדתית זה עבד. אנחנו רואים מספרים מאוד נמוכים של הדבקות. אבל זה רק אומר שאנחנו חייבים להמשיך כי כולנו למעשה תלויים אחד בשני בשביל שהכלכלה לא תיפגע, כי אם חלילה התחלואה תעלה, זה יהיה חמור מאוד ונגיע לסגר שלישי – אותו צריך למנוע בכל מחיר".

אתה לא חושש שבגלל הבהילות למצוא חיסון, עלולות להיווצר תופעות לוואי שיתבררו בדיעבד כמזיקות?

"בהחלט יכולות להיות תופעות לוואי בגלל הבהילות וזה משהו שנלקח בחשבון אני מניח. יחד עם זאת, החיסון של המכון הביולוגי הוא חיסון שמורכב ממתודולוגיות שהשתמשו בהן בעבר והוכחו כיעילות, לכן זה נראה כבטוח יותר. אולי מבחינת אפקטיביות בגלל המהירות של החיפוש, זה לא נבדק היטב, אבל מבחינת בטיחות, אני משוכנע שהחיסונים יהיו בטוחים משום שהניסוי נערך על מספר רב של אנשים".

הנגיף לא מפסיק להפתיע את אנשי המקצוע.

"הווירוס הוא חדש וכל הזמן אנחנו מגלים משהו חדש לגביו וכל הזמן עולים מחקרים חדשים, אבל אנחנו בכל זאת יודעים שמי ששומר על היגיינה, מסיכה וריחוק, הוא מוגן כמעט 100 אחוז. חשוב להיות בשטח פתוח, ובעיקר חשוב לשמור כל אחד על עצמו. אנחנו לא יודעים מה השלכות לטווח הארוך. אמנם יש הרבה מאוד אי ודאות, וכן, גם ילדים שפעם היינו בטוחים שהווירוס לא דבק בהם, צריכים להישמר. הווירוס הזה מפתיע אותנו בכל פעם מחדש, זה ווירוס שגורם למחלה קשה גם במהלך הידבקות וגם לאחר מכן אחרי ההחלמה, לכן צריך להפעיל גם את ההיגיון הבריא, עלינו להיזהר ועלינו להישמר".

ולסיום, מה דעתך על דרך הניהול של משבר הקורונה ברמה המדינית?

"יושבים שם אנשי מקצוע. אם נפתח את המשק כולו בהדרגה, תהיה פחות פגיעה כלכלית ובריאותית ואני חושב שגם הממשלה צריכה להישמע למומחים של משרד הבריאות כדי להימנע מקטסטרופה. אני חושב שאם אנחנו משנים מתווה צריך לבחון אותו במשך שבועיים ואז בהתאם לפתוח את המשק. הכל לא ברור וזה יוצר תסכול ומרמור בקרב התושבים שמביא לחוסר אמון של הציבור וזו הבעיה המרכזית בעיני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פרדי

    אני סומך מאוד על שיקוי והערכות הפרופסור חגי הנכבד. בפוליטיקאים כלל אין לי אמון. צודק הפרופסור באומרו
    שהיציאה מהסגר חייבת להיות הדרגתית. נעשתה טעות בפעם הקודמת ואסור לחזור על הטעות הזו בפעם השניה. ברור שהמצב שבו ילדים נמצאים בבית יוצר פערים חברתיים ופוגע בדור שלם, אבל דווקא בגלל זה כולם צריכים להתאמץ ולעשות הכל כדי למזער נזקים.

  2. שפר

    יש היגיון רב במה שאומר פרופסור חגי מההסתדרות הרפואית לגבי פתיחת המשק כולו בהדרגה. אם כך ייעשה תהיה פחות פגיעה כלכלית ובריאותית. לפיכך צודק הפרופסור שגם הממשלה צריכה להישמע למומחים של משרד הבריאות, כדי להימנע מקטסטרופה. לשיטתו אם משנים מתווה צריך לבחון אותו במשך שבועיים ואז בהתאם לפתוח את המשק. הכל לא ברור וזה יוצר תסכול ומרמור בקרב התושבים שמביא לחוסר אמון של הציבור וזו הבעיה המרכזית שיש היום ביחס אזרחים-ממשלה ואזרחים-מערכת הבריאות. מסכים איתו.

  3. אבנר

    הרחובותיים על כל המגזרים אינם מקפידים ומזלזלים. על העירייה לחזק את האכיפה ! רק את זה התושבים מבינים. ואין מספיק אכיפה בעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר