בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)
בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)

עתירה לבג"צ: "ללא תמיכת המדינה – היכלי התרבות יקרסו"

בעתירה נגד משרד התרבות שוהגשה לבג"צ דורשים בעלי היכלי התרבות ברחבי הארץ סיוע כספי של המדינה על מנת למנוע את קריסתם

פורסם בתאריך: 20.10.20 11:57

-->

בתחילת השבוע הוגשה עתירה לבג"צ נגד משרד התרבות והשר העומד בראשו, חילי טרופר, בשם "היכלי התרבות" ברחבי הארץ שמפיצים את רוח התרבות בציבור הישראלי. את העתירה הגישו עו"ד טל מישר ועו"ד עדיאל זימרן ממשרד "אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'",


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


העתירה הוגשה על רקע העובדה שמשרד האוצר, יחד עם משרד התרבות, הקצו 200 מיליון שקל לטובת התמודדותם של מוסדות התרבות עם משבר הקורנה. עם זאת, באופן תמוה, דווקא היכלי התרבות, שפגיעתם מהפסקת הפעילות בתקופה זו היא הקשה ביותר, אינם זכאים ליהנות מכספי תמיכה אלה והכסף יועד באופן בלעדי למוסדות תרבות יוצרים שאינם נתמכים באופן שוטף על ידי המשרד.

היכלי התרבות מבוססים כמעט באופן בלעדי על הכנסות עצמיות ממכירת מנויים וכרטיסים. לאורך תקופת המשבר, ירדה הכנסתם בחלק מהמקרים עד כדי 90%. במצב זה, ללא תמיכה משמעותית של משרד התרבות, חלק ניכר מהיכלי התרבות לא יוכלו לצלוח את המשבר.

בעתירה נטען כי היכלי התרבות אינם גופים פרטיים אשר פועלים למטרות רווח עצמי כי אם עמותות וחברות הפועלות אך ורק לטובת רווחת הקהילה והציבור הרחב. העובדה כי בימי שגרה מצליחים מוסדות אלה לעמוד באתגר במאמץ רב, אין בה בכדי לפטור את אחריות המדינה ביחס אליהם בעת צרה. כמו כן נטען בעתירה כי אחריותה של המדינה, ובפרט של משרד התרבות, להיכלי התרבות נגזרת באופן ישיר מחובתה של המדינה לספק לאזרחיה את הזכות לתרבות.

מנכ"ל בית העם היכל התרבות העירוני ברחובות, שוקי קרומר, שחתום גם הוא על העתירה אמרה: "אנחנו חושבים שבתקופת הקורונה נכון יהיה לשפות ולתמוך בהיכלי התרבות שהם לב ליבו של המרכז התרבותי העירוני. טוב יעשו באוצר ובמשרד התרבות שיקצו כסף לכמאה היכלי תרבות שיש להם סדרות מינויים קהל צופים קבוע ורוכשי כרטיסים".\

גבי גאון ראש מועצת מזכרת בתיה: " לצערי, שוב מדובר בפספוס של הממשלה. במקום לעבוד בשיתוף פעולה ולתמוך ברשויות המקומיות שנאנקות תחת אילוצי תקציב, מחלישים אותן."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר