רחמים מלול: "חשוב שהמדינה תיתן לראשי הרשויות אמצעים וסמכויות למאבק בקורונה"

לאחר שרחובות הפכה מעיר אדומה לירוקה ראש העיר, רחמים מלול, מדבר על המאבק שלא נגמר בנגיף

פורסם בתאריך: 18.10.20 10:41

-->

בסוף השבוע האחרון נתבשרו תושבי העיר רחובות כי העיר עברה מצבע אדום לצבע צהוב, כאשר מספר החולים המאומתים נמצא במגמת ירידה מתמשכת. נכון להיום (ראשון) מספר החולים המאומתים עומד על 498 חולים ומספר המחלימים עומד על 3,997.

והי תוצאה ישירה של כל הפעולות שנקטנו ושיתוף פעולה של התושבים והתושבות ללא יוצא מן הכלל", אומר ל"ערים" ראש העיר רחמים מלול, "עבדנו במגוון תחומים בכל הדרכים האפשריות על מנת לצמצם את שיעור התחלואה. בעיריית רחובות יש נבחרי ציבור וצוותים מקצועיים שמחויבים ביותר אשר עובדים יום ולילה, יחד עם הצבא, משרד הבריאות ומתנדבים, על מנת להוריד את שיעור התחלואה בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


לפני יותר מחודש הוכרזה העיר כאדומה. מלול מספר על המאבק להורדת התחלואה בעיר: "זה לא פשוט אבל אפשרי, אנחנו עורכים הסברה מסיבית בכל המגזרים, לכל אחד בשפה שלו. פנינו לציבור בכל פלטפורמה פרסומאית אפשרית כדי להזכיר לאנשים את הנחיות הזהירות ואת החשיבות של שמירה עליהן – שילוט, פרסום יחסי ציבור, רשתות חברתיות, חלוקת פליירים וגם שיחות עם ראשי קהילות, רבנים, גבאים, ועדי שכונות ועוד".

"בנוסף, אנחנו פועלים חזק מאוד במישור האכיפה. מערך הפיקוח והשיטור העירוני ומערך הביטחון שלנו סובב בכל העיר ועוסק הן בביקורות יזומות במקומות שונים ברחבי העיר והן בביקורות פתע וכן בטיפול בקריאות מוקד שמדווחים תושבים על מקומות שבהם יש הפרת הנחיות. חלק גדול מצמצום שיעור התחלואה תלוי גם בשיתוף הפעולה של התושבים. לשמחתי, הם היו אחראים ומחויבים, והקפידו על ההנחיות".

"אני יכול לספר שעשינו עוד כל מיני פעולות מיוחדות לרחובות: פתחנו את הקו האדום. זהו קו במוקד העירוני ללא צורך בהזדהות, ללא הקלטה, וגם ללא המתנה. התושבים יכולים להתקשר ולדווח על הפרות הנחיות הזהירות, והשיטור העירוני מגיע למקום בהקדם. הקמנו את קבינט הקורונה העירוני, הכולל מומחים בעלי שם ארצי בתחומי הרפואה והבריאות, בכירי צבא לשעבר, חוקרים ממכון ויצמן והמכון הביולוגי. הם תורמים לנו מניסיונם הרב. כולם תושבי רחובות ואין ספק שהתברכנו בהם, וחלק מהמלצותיהם מיושמות בשטח".

מה אתם מתווכנים להמשיך ולעשות כדי לשמור על הירידה בתחלואה?

"אנחנו מתכוונים להמשיך ביתר שאת בכל מה שעשינו עד עכשיו, קרי אכיפה מוגברת, הסברה מוגברת וצעדים נוספים. בשבוע האחרון פתחנו במבצע של הקמת מתחמי בדיקות קורונה ללא צורך בהפניית רופא. העירייה הורידה את החסם העיקרי שעמד בפני התושבים שרצו להיבדק ונאלצו לעבור דרך רופא או לגלות תסמינים. כתוצאה מכך הסתובבו בינינו חולים ללא ידיעה והפיצו את המחלה. החלטנו שבדיקות ללא הפניה יסיעו בעצירת שרשרת ההדבקה כיוון שהן יאתרו את מי שחולה ללא תסמינים, או את מי שחולה ומתעכב בהשגת ההפניה. קראנו לתושבים להיבדק – והם נענו לשמחתנו. אנחנו נמשיך להקים עוד מתחמי בדיקות כאלה. הקמנו סיירת בריאות בשכונות. הסיירת מורכבת מתושבים אכפתיים שרוצים להשפיע ולעשות לטובת מקום מגוריהם. אני רוצה גם להודות לכל מי שעוסק במאבק נגד הקורונה בעיר כבר למעלה מחצי שנה. זו עבודה יומיומית מסביב לשעון".

כפי שזה מסתמן ראשי הערים יקבלו את הטיפול בנושא הקורונה.  

"אני חושב שזו יוזמה נכונה ביותר. ראשי העירים וראשי הרשויות בכלל, מנהלים בעיתות חירום ובעיתות מלחמה את הרשות. הם מכירים את הציבור שלהם יותר טוב מכולם והם יודעים את כל מה שמתרחש בתחום הסמכות בוודאי שגם במשבר הקורונה צריך להעביר להם את האחריות, הם כבר יידעו לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. רחובות היא דוגמה מצוינת לכך: אנחנו החלטנו לעצור את שרשרת ההדבקה. התעקשנו לפתוח מתחם בדיקות קורונה ללא הפניית רופא וקראנו לתושבים להגיע, ההיענות גבוהה. כך נגלה חולים והן יקבלו טיפול ולא ידביקו אחרים ללא ידיעתם. הקמנו את קבינט הקורונה העירוני, ומהדיונים שם יצאו כמה פעולות חשובות שאנו עושים ונעשה במסגרת המאבק שלנו בקורונה בעיר. פתחנו את הקו האדום לדיווח על הפרות, הקמנו סיירת בריאות בשכונות. כדי שראשי הרשויות יצליחו, חשוב מאוד שהמדינה תיתן להם אמצעים וסמכויות וכך יוכלו לנהל את המשבר באופן עצמאי בתחום שלהם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר