מדריך קרב המגע שכבש את העולם מנסה לשרוד את הקורונה

בעיצומו של משבר הקורונה הוא הקים מכון ללימוד קרב מגע ואז הגיע הגל השני שהשבית אותו לחלוטין. עמית פורת לא מבין למה סגרו את מכוני הכושר והשאירו את הישיבות ותולה תקווה במקבלי ההחלטות

פורסם בתאריך: 9.10.20 09:27

-->

מגיל שש למד והתמחה עמית פורת, בן 41 מראשון לציון, באומנויות לחימה ולפני שמונה שנים הקים מכון משלו בעיר שזכה להצלחה רבה. אלא שאז הגיעה הקורונה שטרפה את כל הקלפים והוא מצא את עצמו בלי מכון.

מיד לאחר הגל הראשון, כשמשבר הקורונה היה בעיצומו, פורת שכר, שיפץ והקים מקום מחדש בהוצאה של עשרות אלפי שקלים בראשון לציון. "הסגר הראשון שנגמר הביא דרישה מטורפת מצד אנשים לבוא למועדון. לא יכולתי להישאר מאחור, והחלטתי לקחת סיכון. הוצאנו המון כסף ואז שוב סגרו אותנו למרות שחודש ספטמבר היה החודש הכי חזק שלנו מבחינת כמות הנרשמים וכרגע, הכל נעצר", מספר פורת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


פורת התאהב בתחום אומניות הלחימה כבר מגיל שש. "התחלתי כמו רוב ילדי ישראל בתחום הג'ודו, קרטה, ג'וג'יטסו והגעתי לדרגות גבוהות בתחומים האלה עם עבר תחרותי. כשהתגייסתי לצבא נחשפתי שם לראשונה לתחום הקרב מגע בקורס מדריכי קרב מגע. אני זוכר שזה הכה בי כרעם ביום בהיר, הפשטות והאפקטיביות של השיטה. מאז אני שם, מתרכז בחקר השיטה ברמה ההיסטורית שלה".

איך אתה מתמודד כלכלית בתקופת שיא הסגר?

"זה בכלל לא פשוט, אני נשוי ואב לשני ילדים בני 10 ושמונה. חיים איתנו את המציאות החדשה והמורכבת הזו. איך שורדים? לא שורדים. אנחנו חיים ממענקים שהמדינה מטפטפת לנו ומחפשים אפיקים אחרים בנתיים. זה לא פשוט אבל צריך להביא אוכל הביתה".

זה מקומם אותך שהחליטו על מתווה שבו הישיבות פתוחות ומכוני הכושר סגורים?

"אין דבר יותר מקומם מזה. אנחנו מציעים אולם אימון של 110 מטר, ריחוק פיזי, מסכות במרחבים המשותפים, מתקני אלכוג'ל מפוזרים בכל שטח המועדון. אנחנו נכונים לקלוט קפסולותשל עשרה אנשים, ביחס של בן אדם אחד על כל 10 מטר רבוע, כאשר בישיבות יש אלפי מצטופפים בכל פעם".

"למה להם מותר ולנו אסור להתפרנס? כי אין לנו לובי בכנסת? אינני ממעיט לרגע בחשיבות לימוד התורה, אבל אני יודע וצורה חד משמעית שפעילות גופנית מחזקת את המערכת החיסונית בצורה ישירה. אני בטוח שאם ישבו כמו שצריך ויעשו מתווה מסודר ונהלים ברורים לא תהיה מניעה לחזור לפעילות במגבלות הקיימות כמובן".

עם השנים, עוד לפני המשבר, פיתח פורת שיטת אימון ייחודית משלו שאותה הצליח להפיץ לעולם. "בימים כתיקונם אני בעולם כדי להפיץ את הקרב מגע. אני מקיים קורסי מדריכי קרב מגע וסמינרים מקצועיים ליחידות אבטחה, צבא ומשטרה בעולם. עכשיו הכל דומם, ואף אחד לא יודע לומר מה יהיה ומתי. זה לא נעים אבל זה המצב", הוא אומר.

במה שונה השיטה שלך?

"השיטה שלי היא פועל יוצא של העבר הצבאי והביטחוני שלי. רוב שיטות הקרב מגע מלמדות לפתור את הבעיה ולהימלט מהמקום כאשר קרב מגע ביטחוני מתמקד בחיסול הבעיה או השתלטות עליה. למשל, שוטר או מאבטח צריך להשתלט על התוקף וחייל צריך לחסל אותו. אני למעשה מבצע שילוב של השניים. פתירת הבעיה, השתלטות על האירוע ורק לאחר מכן להימלט מהמקום. עברי בתחום אמנויות לחימה השונות כמו ג'וג'יטסו, ג'ודו, קרטה ואגרוף, משפיעים בצורה ישירה על השיטה שאני מלמד".

היה מקרה שאתה זוכר במיוחד?

"הגיע אלי ילד בן 11 שהיה רזה וצנום שעבר הרבה מאוד הצקות בבית הספר. יום אחד תפסו אותו בכניסה לשוק ופיצצו אותו במכות. זה הגיע למצב שהוא לא רצה לצאת מהבית. אימא שלו דיברה איתי, ושכנענו אותו להתחיל לבוא לאימונים. הוא התחיל להתאמן ולימים הוא הפך להיות החניך הכי טוב שלי. בעונה הראשונה של נינגה ישראל הוא השתתף ונפל בשלב השני".

"מקרה נוסף שנגע בי היה מקרה שקרה לפני שנתיים, אז  פנה אלי בחור שביקש אימונים אישיים ובמהלך האימונים הבנתי שהוא עבר אין ספור התעללויות בשכונה שלו. הוא הגיע למצב שהוא היה בניתוק חברתי. במהלך האימונים האישיים קלטתי שהוא כישרון עולה והצלחתי לשכנע אותו לעבור לאימונים קבוצתיים. הוא נפתח לנושא, הכיר אנשים והיום הוא כבר נשוי. זה הדברים הקטנים שעושים אנשים גדולים ואני שמח שיש לי חלק בשינוי של אנשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שי

    בהשוואה בין עולם הישיבות למועדונים אומנויות הלחיצה היא טעות ביסודה.זה כמו להשוות בין תפוחים לעטים.אם אכן נכונה הטענה שבישיבות לא מתקיימות ההנחיות אז זו סיבה לאחרים לפרוק כל עול?

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר